• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11718اخبار امروز : 2
1

علی عسگر ظاهری:
آغاز طرح مطالعاتی آبیاری زمین های کشاورزی مسجدسلیمان، لالی و اندیکا

  • کد خبر : 31197
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مطالعاتی آبیاری زمین های کشاورزی در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری شهرستان های مسجدسلیمان، لالی و اندیکا آغاز شده است. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان علی عسگر ظاهری اظهار کرد: در فاز […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مطالعاتی آبیاری زمین های کشاورزی در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری شهرستان های مسجدسلیمان، لالی و اندیکا آغاز شده است. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان علی عسگر ظاهری اظهار کرد: در فاز اول آبرسانی طرح۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، آبیاری زمین های کشاورزی شهرستان های شمالی خوزستان مانند مسجدسلیمان، لالی و اندیکا پیش بینی نشده بود،  و این موضوع باعث شده بود تا هیچ گونه طرح مطالعاتی در مورد ظرفیت های کشاورزی این مناطق تدوین نشود.

وی با اشاره به آغاز طرح مطالعاتی آبیاری زمین های کشاورزی مسجدسلیمان، لالی و اندیکا افزود: خوشبختانه با کمک بسیاری از مسوولان و همراهی دولت، موفق شدیم، مجوز آبرسانی به زمین های کشاورزی شهرهای شمال خوزستان از جمله شهرهای مسجدسلیمان، لالی و اندیکا را دریافت کنیم.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فاز دوم این طرح برای هر کدام از این شهرها، مساحتی تخصیص داده شده تصریح کرد: هیچ گونه مطالعه ای در این زمینه از قبل وجود نداشت لذا برای عملیاتی شدن این طرح نیاز به اطلاعات دقیق داشتیم. ظاهری تصریح کرد:  خوشبختانه با پیگیری های زیاد، همراهی شخص استاندار، کمک سازمان آب و برق خوزستان و اداره کل جهاد کشاورزی، منابع مالی برای شروع این طرح مطالعاتی را تامین و آن را آغاز کردیم.

وی متذکر شد: برای اینکه بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن این طرح را به اتمام برسانیم دو شرکت در این زمینه فعالیت خواهد کرد. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در این طرح های مطالعاتی علاوه بر ظرفیت های کشاورزی، دیگر ظرفیت های موجود در منطقه نظیر گردشگری، صنعت، آب شرب، مسائل زیستی محیطی، اقتصادی، اجتماعی و منابع آب هم نیز مورد بررسی قرار می گیرند تا به یک تصویر روشن از ظرفیت های این سه شهرستان برسیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=31197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با عرض سلام
    درود و هزاران درود به مسئولین مسجدسلیمان بزرگ ( مسجدسلیمان ، لالی و اندیکا) وبخصوص جناب آقای ظاهری با لیاقت و کاردان بخاطر فعالیتهای خالصانه برای منطقه . و تشکر از آقای ظاهری که این گونه خاضعانه و با ادبیاتی زیبا با مردم گفتگو کرده و گزارش کارهای انجام شده توسط ایشان و دیگر مسئولان به گوش مردم میرساند. انشالله هر چه زودتر مطالعات طرحها انجام شده و کارهای اجرایی آن شروع شود تا باعث رونق بیشتر اقتصاد منطقه شود .که البته این خود مستلزم تلاش همه جانبه مسئولین و نخبگان و جوانان وعموم مردم و رسانه های منطقه است .انشالله هر چه زودتر شاهد رونق و شکوفایی تولید و اشتغال بیشتر باشیم .(بخش کشاورزی آبی و شغلهای جانبی آن میتواند بیش از ۳۰ % مشکل بیکاری را برطرف کند انشالله.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.