• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
2

هشدار امام جمعه مسجدسليمان به سازمان آب و فاضلاب خوزستان: تلاش کنید این پلشتی ها برطرف شود/خرابي جاده پنج بنگله اوضاع سخت و غم باری را به وجود آورده است

  • کد خبر : 3038
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۸

کارخانه آلومینیم که قراراست در مسجدسلیمان راه اندازی شود اساساً از بنیاد مستضعفان است. چند بار قرار بوده این کارخانه به ماهشهر واگذار شود، چون امتياز وام این کارخانه هم از ماهشهرمی باشد. چرا؟ چون کنارش گاز است،آب است،پتروشیمی است. اما مقام معظم رهبری اخیراًبه مدیر عامل بنیاد مستعضعفان فرموده اند از باب محرومیت زدائی […]

کارخانه آلومینیم که قراراست در مسجدسلیمان راه اندازی شود اساساً از بنیاد مستضعفان است. چند بار قرار بوده این کارخانه به ماهشهر واگذار شود، چون امتياز وام این کارخانه هم از ماهشهرمی باشد. چرا؟ چون کنارش گاز است،آب است،پتروشیمی است. اما مقام معظم رهبری اخیراًبه مدیر عامل بنیاد مستعضعفان فرموده اند از باب محرومیت زدائی این کارخانه باید به نام مسجدسلیمان ثبت بشود.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/عزت الله قاسمی: حجت السلام والمسلمین امینی امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان در خطبه های نمازجمعه مورخه۵/۷/۱۳۹۲ با اشاره به ۲۵ ذیقعده روز دعوالعرض گفت: ما مسلمانان اعتقاد داریم که در این روز پهن شدن زمین از زیر کعبه الله شروع شده است. این روز نماز و عبادات خاص دارد. انشاالله با این دعا ها گره ها از مشکلاتمان برطرف می گردد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان حجت السلام امینی در بخش ديگري از سخنانشان گفتند: در هفته چقدر جوان جویای کار به دفتر من می آیند و با هم صحبت می کنیم. بنده هم در حد خودم تلاش می کنم کاری انجام دهم. اخیراً برای صحبت کردن درباره کارخانه آلومینیم از آقای فروزنده مدیر عامل بنیاد مستعضعفان وقت گرفته ام. کارخانه آلومینیم که قراراست در مسجدسلیمان راه اندازی شود اساساً از بنیاد مستضعفان است. چند بار قرار بوده این کارخانه به ماهشهر واگذار شود، چون امتياز وام این کارخانه هم از ماهشهرمی باشد. چرا؟ چون کنارش گاز است،آب است،پتروشیمی است. اما مقام معظم رهبری اخیراًبه مدیر عامل بنیاد مستعضعفان فرموده اند از باب محرومیت زدائی این کارخانه باید به نام مسجدسلیمان ثبت بشود. حاج اقا امینی در ادامه گفتند: البته راه اندازی این کارخانه گره هائی دارد انشاالله همه پیگیری بکنند برای رفع مشکلات. وي گفت:باخبرم که نماینده محترم مسجدسليمان در مجلس شوراي اسلامي تلاش هايی کرده. همچنين جناب سرلشکر حاج محسن رضايی نيز در این مورد کمک های خوبی کرده و پیگیری هايی جهت دریافت وام با مدیر عامل های بانک ها نموده است. سرمایه این کارخانه بخشی ار طریق وام و بخشی از طرف بنیاد مستضعفان خواهد بود. انشاالله بیایند و کار را شروع کنند تا شعله های امید اشتغال در شهر مشتعل شود.

حجت الاسلام اميني ادامه داد: به سهم خودم من هم در این مورد هر کمکی که بتوانم انجام خواهم داد و بزودی به دیدار آقای فروزنده که بچه خرمشهر و از یاران شهید جهان آرا و درد کشیده است خواهم رفت. انشاالله که همه همت کنند تا این کارخانه زودتر راه اندازی شود تا حداقل مقداری از مراجعات جهت تأمین شغل کمترشود. بعضی وقت ها از صحبت هايی که جوانان جویای کار این شهر می کنند استخوان های بدنم درد می گیرد. من نمی دانم جواب پدری که سال ها جوانش لیسانس گرفته و پنچ سال از خدمت آمده و بیکاراست را چه بدهم. اما من طلبه ایمان دارم که دعاهای ما انشاالله گره های ملی و محلی ما را باز خواهد کرد.

امام جمعه مسجدسليمان در بخش ديگري از سخنانش گفت: ما باید همیشه یاد کنیم از دلاوری های رزمندگان دوران دفاع مقدس خصوصاً گرامی می داریم یاد و خاطره شهیدان را و تشکرمی کنیم از همه دست اندرکاران برگزاری مراسمات هفته دفاع مقدس در شهرستان.حاج اقا امینی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به سازمان ملل گفت تمام بنگاه های خبری خارجی در چند هفته گذشته رجزخوانی داشتند برای این سفر. حضور هیئت ایرانی در سازمان ملل حتی سخنرانی رئیس جمهور امریکا را هم تحت تأثیرقرارداده بود تا جايی که ایشان در سخنرانی خود ۲۵ بار از ایران نام بردند. امینی ادامه داد:.رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل نطقی منطقی داشتند. این سفر مبارک و بسیارخوب بوده.

امام جمعه مسجدسلیمان در بخش ديگري از سخنانش گفتند: تذکری دارم راجع به کندوکاو فاضلاب پنج بنگله تا دره اشکفت مسجدسلیمان. اوضاع تلخ و سخت و غم باری را به وجودآورده. بعضی شهرها اگر این حادثه ها رخ دهد تظاهرات می کنند. به مسئولین سازمان آب و فاضلاب استان عرض می کنم که تلاش کنید این پلشتی ها برطرف شود. البته از فرماندار و سرپرست شهرداری سپاسگزارم که ظاهراً اولین کارش حضور در همین منظقه بوده برای بررسی اوضاع و دارند با کمک آقای فرماندار تلاش می کنند که این گره کور را بازکنند و حداقل لاین طرف مقابل جاده را بازکنند تا مردم اینقدر آزار نبینند. ماشین های مردم از بين رفته، اعصاب همه خردشده است. مردمی که این همه گرفتاری دارند نباید به این نوع گرفتاری ها هم مبتلا شوند. ازخبرنگاران و سایت هاي شهرستان می خواهم که روی این موضوع مانور بدهند. از سازمان آب و فاضلاب استان انتقاد کنند تا سرعت عمل بخرج دهند تا شهرداری شهرمان هم این کار را به سرعت به سرانجام برساند. انشاالله خدا کمک کند دل هایمان با هم هماهنگ تر، صفوفمان فشرده تر،با لطف خدا آهنگ حرکت مان بلندتر، اراده ها بالاتر، گام ها استوارتر برسیم به آرمان های کوچک و بزرگ دیگر تا ظهور منجی عالم بشریت امام زمان(عج).

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=3038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 6
  1. درود بر شرف حاج آقا که برا همه چیز و همه کس دلسوزی میکند

  2. حاجي به اين شورا اميدي نيست… اينو تو همين چند روز همه فهميدن. دل مردم پر خون شده حاج آقا با اين كاراشون…

  3. شورای شهر ؟؟؟؟ من کارمند شهرداری هستم . خدا شاهده از اولین روزهایی که شورا نتیجه اش اعلام شد یعنی 24/خرداد این یازده نفر باهم نامه ای امضا کردند و نسبت به وضعیت جاده هشدار دادند یک نسخه هم به امام جمعه دادند من توی دفتر شهردار دیدم . خدایی مکی انصاف داشته باشیم …

  4. سلام بر تمام هم شهری های دل سوزا مخصوصا حاج آقای عزیز مان– بنده چندین بار از طریق این رسانه به سایت های فرمانداری ، استانداری، شهرداری اداره فاضلاب و… گفتم ونوشتم و راهکارهای اساسی رو پیشنهاد دادم (حتی با توجه به ارتباط با آقای زمان پور از اعضای شورا هم گفتم) باز هم بصورت خلاصه هم با توجه رشته تحصیلی نظراتم را مینویسم
    1- بروی مخازن تمام منازل سطح شهر بایستی با هزینه اندک شناور نصب گردد(حداکثر هزینه میشود از هر خانه 2500 تومان) طرح جامع مثل نصب صندوق پستی انجام می شود تحت نظارت اداره فاضلاب
    2- پلیس آب تشکیل شود وشماره آن از طریق این اداره اطلاع رسانی شود جزییات آن قابل پیگیری است.(یک ماشین و 2 نفر از پرسنل اداره آب آموزش دیده) چند ساعت اضافه کار هزینه دارد
    3- ایستگاه پمپاژ آب و در واقع آب پرفشار باعث فاصله در اکسپنشن اتصالات لوله های pvc میشود(نشتی بوجود میاورد) بایستی چند عدد شیر هواگیری نصب تا لوله ها ترکیده نشوند زیرا این سیستم مربوط به جریان ثقلی است مثل مخازن نه تحت فشار (هزینه 10میلیون تومان)
    این
    با تشکر

  5. با سپاس ویژه از امام جمعه محترم شهر برای این حضور دلسوزانه و رسیدگی به امور مردم مظلوم مسجدسلیمان که انصافا استحقاق اینهمه رنج و مرارت را ندارند ، لازم میدانم چند نکته را خدمت ایشان عرض کنم :
    1- یکی از مسائلی که طی چند دهه همواره لاینحل مانده و موجب مشکلات زیادی برای شهر و شهروندان بودن عدم وجود آب تمام وقت است که حقیقتن هیچ دلیل محکمه پسندی برای آن وجود ندارد و در حالیکه آب کارون از سرچشمه ها تا استانهای دور دست منتقل شده چه دلیلی دارد که مسجدسلیمان همچنان در این وضعیت اسفبار باقی بماند ، مگر این طرح چه میزان هزینه دارد که شهری مانند مسجدسلیمان با این تولید نفت و گاز و قرار داشتن دو سد بزرگ در همجواریش از بدیهی ترین نعمت محروم مانده ، اتفاقا همین امر موجب میشود تا آب بیش از نیاز شهر مصرف شود به دلیل همین نداشتن شناور قطع کننده که موجبات اصراف و هدر رفتن آن بر اثر سرریز شدن را بدنبال داشته باشد .
    2 – در شرایط فعلی ، پیشنهاد آقا یا خانم “بله” پیشنهاد بسیار منطقی و انجام آن با توجه به بحث آب که بقولی جنگهای بعدی در جهان بر سر آن خواهد بود ،بسیار ضروری ست چون این ماده حیاتی و بدون جایگزین باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و حفظ شود برای بقا انسان ، این طرح واقعا هزینه ای ندارد و صرفه اش هزاران برابر از هزینه اش کمتر است ! این طرح میتواند با همکاری سازمان آب و شهرداری در مدتی کوتاه اجرا راسا برای منابعی که فاقد قطع کننده هستند پس از شناسایی ، نصب و هزینه آن در فیش آب مشترکین منظور گردد ، وضعیت فعلی دارای این تبعات است :
    الف : هدر رفتن آب به میزان زیاد بر اثر سر ریز کردن منابع (تانکی ها)
    ب: سرازیر شدهن گل و لای از کوچه ها به خیابانهای اصلی که موجب میشود اکثر خیابانها آغشته به گل و لای گردند و همین گل و لای پس از خشک شدن بصورت گرد و خاک ناشی از عبور خود روها و باد موجب آلودگی میح زیسط میشود .
    ج – در حالیکه آسفالت خیابانها در یک فرایند غیراستاندارد تهیه میشوند یعنی ماسه ی مصرفی در آسفالت که قبلا ، پیش از اینکه به کارخانه آسفالت تحویل گردد کاملا شسته میشد و از خاک عاری میگردید الان مستقیما از معدن به داخل کوره منتقل میشود و حامل مقداری خاک است و همین آب که دشمن خاک است (درآسفالت) عمر آسفالت را بشدت کاهش میدهد و با گذشتن همین آب سرریز تانکی ها ذرات خاک براحتی شسته و مقاومت آسفالت شدیدا پایین می آید که پس از مدتی کوتاه و با تحمل وزن خودرو ها براحتی از هم گسسته و ایجاد چاله و چوله می نماید .
    بنابراین نصب قطع کننده ی آب مزایای زیادی برای شهر و مردم دارد و بسیاری هزینه ها را کاهش میدهد.
    4 – همانطور که استحضار دارید سد گدار در فاصله کمی از شهر قرار دارد و درحالیکه مردم در بیکاری و فقر ناشی از آن دست و پا میزنند ، احداث یک کانال از سمت کوه آسماری میتواند زمینهای وسیع و حاصلخیز آن منطقه تا لهبری و بتوند را مشروب و باعث آبادانی منطقه شود که این امر ضمن تولیدات کشاورزی و باغی ، با ایجاد شغلهای فراوان محرومیت را از چهره این منطقه بزداید ، باور کنید این طرح کاملا عملی است ، حتی این طرحها میتواند با دادن امتیازات دولتی و وام ، توسط بخش خصوصی یا تعاونی ها عملی گردد تا خود مردم هم در سرمایه گذاری شرکت نمایند ، آنچه که نیاز دارد فقط همت است ! خدا بشما عمر با عزت عطا بفرمایند آمین

  6. حاج اقا شما بزرگواریت برای مسجدسلیمان اثبات شده…ولی افسوس از بعضي مسولین نالایق وناکارامدومفت خورشهرمان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.