• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
0

با حضور علی عسگر ظاهری، استاندار خوزستان،یوسف داودی، رییس کل دادگستری خوزستان و جمعی از مدیران کل:
برگزاری جلسه سرمایه گزاری و رفع موانع پتروشیمی و پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان + تصاویر

  • کد خبر : 29970
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

علی عسگر ظاهری: امیدوارم در نیمه دوم مهرماه با حضور معاون محترم رییس جمهور کلنگ پروژه عظیم پتروپالایش بر زمین زده شود. استاندار خوزستان: این آمادگی را داریم که پس از آنکه کارهای زیرساختی سرمایه گذاری در منطقه زیلایی انجام شود این منطقه به عنوان منطقه ویژه پتروشیمی یا هاب (مرکز) انرژی اعلام شود. یوسف […]

علی عسگر ظاهری: امیدوارم در نیمه دوم مهرماه با حضور معاون محترم رییس جمهور کلنگ پروژه عظیم پتروپالایش بر زمین زده شود.

استاندار خوزستان: این آمادگی را داریم که پس از آنکه کارهای زیرساختی سرمایه گذاری در منطقه زیلایی انجام شود این منطقه به عنوان منطقه ویژه پتروشیمی یا هاب (مرکز) انرژی اعلام شود.

یوسف داودی: از ابتدا که به این کار ورود کردم دغدغه ام این بود گازهای کشنده در منطقه را تبدیل به سرمایه کنم/ این پروژه در مجوع در منطقه زیلایی۱۰ هزار شغل مستقیم برای شهری با ۴۳ درصد نرخ بیکاری ایجاد خواهد شد.

رییس کل دادگستری خوزستان:قطعاً پشتیبانی دستگاه قضایی می تواند بحث سرمایه گزاری را تسهیل کند.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- جلسه رفع موانع سرمایه گذاری در پتروشیمی مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان این جلسه با حضور علی عسگر ظاهری  نماینده مسجدسلیمان، دکتر یوسف داودی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، افشارنیا رییس کل دادگستری استان خوزستان، علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان به همراه  تعدادی از مدیران کل استان برگزار و از روند احداث پروژه شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان بازدید به عمل آمد.

دکتر یوسف داودی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان در سخنانی اظهار کرد: حضور مسئولین محترم در مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان ثمره بالایی برای ما دارد و ما به عنوان عوامل اجرایی از این حضور انرژی مضاعفی گرفته ایم و قطعاً شاهد اثر آن در آبادانی و پیشرفت منطقه خواهیم بود. وی ادامه داد: عناصر اجرایی به خصوص در بخش صنعت و تولید بسیار غریب هستند و چنین توجهاتی باعث افزایش روحیه و تلاش بیشتر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلایل مختلف خصوصاً تحریم ها دسترسی به بازار برای ما آسان نبود و کالاهایی مورد نیاز را با ۴۰ الی ۵۰ درصد افزایش قیمت خریداری می کردیم. وی گفت: برای پروژه  اوره و آمونیاک تاکنون از کشورهای انگلیس، هلند، ایتالیا، آلمان، ژاپن  سفارش کالا داده ایم که به زودی آماده ارسال خواهند شد.

داودی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در اوج همه گرفتاری ها توانستیم بهترین تکنولوژی را از ژاپن و سوئیس دریافت نماییم و به لطف خداوند در حال حاضر بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بیش از ۱۴۰۰ میلیارد برای پروژه اوره و آمونیاک هزینه کرده ایم که در این بین ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان ادامه داد: طبق برنامه ریزی تا پایان سال ۹۷ این پروژه می بایست روزانه ۳۲۵۰ تن اوره تولید کند که همین به تنهایی می تواند باعث تحول منطقه شود اما من از ابتدا که به این کار ورود کردم دغدغه ام این بود گازهای کشنده در منطقه را تبدیل به سرمایه کنم…

دکتر داودی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با پتروپالایش بختیاری گفت: بی شک نقش آقای ظاهری به این دلیل که علاوه بر این که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بوده اند عضو کمیسیون انرژی نیز بوده اند بسیار تاثیر گذار بوده است تا توانستیم موافقت وزارت نفت برای استخراج حدود ۳۰ میلیون متر مکعب گاز از مخازن متعلق به مسجدسلیمان را دریافت نماییم که از ایشان کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم، قطعاً پتروپالایش یک تحول و تمدن جدیدی را در شمال خوزستان رقم خواهد زد و بنده همین جا اعلام می کنم با ایجاد این پروژه در مجوع در منطقه زیلایی۱۰ هزار شغل مستقیم برای شهری با ۴۳ درصد نرخ بیکاری ایجاد خواهد شد….

علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از حضور همه مسئولین استانی در این جلسه گفت: این حضور پیام بسیار خوبی برای کلیه سرمایه گزاران خواهد بود که همه مسئولین مصمم به حل مشکلات سرمایه گزاران هستند تا با رفع موانع باعث تولید بیشتر در استان خوزستان باشیم که نتیجه ان می شود اشتغال بیشتر که همگان منتظر آن هستند. وی ادامه داد: این جمع حاضر مصمم است تا با حل مشکلات سرمایه گزاران به منطقه رونق و به مردم آن امیدواری تزریق کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه عزیزان افراد دلسوز و متعهدی هستند که به دنبال باز کردن گره ها می باشند که امیدوارم در نیمه دوم مهرماه با حضور معاون محترم رییس جموهور کلنگ پروژه عظیم پتروپالایش بر زمین زده شود  واز این همه امکاناتی که در شهرستان وجود دارد و تا کنون به دلایل مختلف نتوانستیم از آن استفاده و بهره برداری کنیم به بهترین نحو استفاده نماییم چرا که پتروپالایش قطعا باعث تحول منطقه ما خواهد شد به شرطی که همدلی ایجاد شده همچنان ادامه داشته باشد…

رییس کل دادگستری خوزستان گفت:باید از مدیریت جناب دکتر شریعتی استاندار خوزستان در ارتباط با رشد و حجم سرمایه گزاری در استان خوزستان تشکر کرد. فرهاد افشارنیا در ارتباط با جلسه رفع موانع پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: در این جلسه در ارتباط با موانع و مشکلاتی که در راستای شرکت پتروشیمی و استقرار فعالیت آن در منطقه وجود دارد بحث و بررسی شد. وی ادامه داد: قطعاً پشتیبانی دستگاه قضایی می تواند بحث سرمایه گزاری را تسهیل کند چرا که همیشه مشکلات متعددی در سرمایه گزاری ها ممکن است پیش روی کارآفرینان و سرمایه گزار قرار بگیرد که ناچاراً آن ها را به سمت دستگاه قضا می کشاند.  افشارنیا ادامه داد: وقتی ما یک دستگاه قضایی پویا و فعال داشته باشیم و نگاه روشن بینانه ای نسبت به فضای اجتماعی استان داشته باشیم باعث می شود به تاکیدات مقام معظم رهبری که فرموده است از سرمایه گزاری مشروع حمایت شود توجه و بنا بر توصیه ریاست محترم قوه قضاییه باید در چنین مجالسی شرکت نماییم و با تمام وجود آن مقدار از مشکلاتی که مربوط به حوزه ما می شود را  را با همکاری و البته قانونمند مرتفع سازیم تا انشالله آینده در خشانی را در مسجدسلیمان و دیگر شهرستان ها شاهد داشته باشیم…

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در نشست شورای رفع موانع سرمایه گذاری گفت: در این جلسه که با حضور نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، ریاست دادگستری استان و جمعی از مدیران کل استان خوزستان تشکیل شد رفع مشکلات بخش پتروشیمی و پتروپالایش مسجدسلیمان و راهکارها و برنامه های مربوطه در دستور کار قرار گرفت.

استاندار خوزستان افزود: سرمایه گذاری در این بخش با سه مشکل عمده مواجه بود که طبق قولی که داده بودیم این جلسه را در محل تاسیسات برگزار کردیم تا مشکلات را رفع نماییم و طوری عمل نماییم که تنها دغدغه سرمایه گذاران انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری باشد و سایر موارد را ما در حد توانمان حل نماییم.

شریعتی تصریح کرد: در این نشست برای حل هر سه مشکل تصمیم گیری شد البته برای حل یکی از این سه مشکل بنا شد جلسه ای با حضور ریاست دادگستری با حضور دستگاه های مربوطه برگزار شود تا تصمیم لازم اخذ شود و بقیه موارد هم مقرر شد در وقت تعیین شده حل و فصل شود. استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: وقتی که از ریاست دادگستری استان برای حضور در این جلسه دعوت شد ایشان بلافاصله پذیرفت و وظیفه خود می دانم از نگاه توسعه گرایانه ایشان و دستگاه تحت امرش صمیمانه سپاسگذاری و تشکر کنم. شریعتی در پاسخ به موضوع پیشنهاد منطقه زیلایی به عنوان منطقه ویژه پتروشیمی گفت: ما این آمادگی را داریم که پس از آنکه کارهای زیرساختی سرمایه گذاری در منطقه زیلایی انجام شود این منطقه به عنوان منطقه ویژه پتروشیمی یا هاب (مرکز) انرژی اعلام شود اما لازم است این موضوع در قالب مصوبه دولت یا مجلس مطرح شود تا بشود از ظرفیت هایی که منطقه ویژه دارد استفاده لازم برده شود و کارها با دغدغه کمتر انجام شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=29970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با عرض سلام
    با تشکر از استاندارمحترم و فعال استان خوزستان و نماینده بالیاقت وفعال شهرستان و جناب دکتر داوودی مدیر عامل کاردان و دلسوز شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان جهت پیگیری و به ثمر نشستن و انشالله تولید هر چه زودتر محصولات این مجتمع تولیدی .
    انشالله هر چه زودتر کام مردم منطقه از تولیدات و گردش اقتصادی آن شیرین شود انشالله.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.