• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 1
1

حجت الاسلام امینی:
مبانی دینی باید در ساختار نظام اقتصادی و اجتماعی بیاید/ پرسنل سیمان کارون حق شان را از مسیر قانون پیگیری کنند/ با گذشت یک ماه از دوره جدید شورای شهر هنوز در بلاتکلیفی هستیم/ عامل عدم پیشرفت لر و بختیاری خیانت برخی خوانین بوده است

  • کد خبر : 29932
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان– حجت الاسلام امینی عنوان داشت:مردم در یک روز به اعضای شورا رای دادند و شما را انتخاب کردند اما اکنون یکماه از آغاز دوره شما می گذرد و در بلاتکلیفی هستیم. حجت السلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سخنی از رسول اکرم (ص) گفت:رسول […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان– حجت الاسلام امینی عنوان داشت:مردم در یک روز به اعضای شورا رای دادند و شما را انتخاب کردند اما اکنون یکماه از آغاز دوره شما می گذرد و در بلاتکلیفی هستیم.
حجت السلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سخنی از رسول اکرم (ص) گفت:رسول خدا فرموده اند کسانی که در اسلام محاسن سفید کرده اند را احترام کنید و به حرف شان توجه کنید اما می بینیم که برخی اجتماعات ما با محوریت افرادی است که سواد و ایمان کافی ندارند و اهل نماز و روزه هم نیستند.
وی افزود: برخی ها ریش سفید شدند اما اهل نماز نیستند. در کشور و قوم بختیاری از این افراد داریم که به نام بختیاری خودمان را چپاول کردند،امروز اگر می بینیم فقر و بیکاری در منطقه مان زیاد شده خودمان مقصر هستیم.
وی تاکید کرد:مردم و به ویژه نسل جوان نباید این مشکلات را پای اسلام و انقلاب بگذارند چرا که خودمان هستیم در انتخابات ها رای و انتخاب می کنیم.
حجت الاسلام امینی با بیان این که نماز جمعه نماز روشنگری است ادامه داد:باید افرادی را محوریت جامعه قرار دهیم که اهل ایمان باشند،کم می بینیم که فردی را به خاطر ایمان به خدا یا فرزندان شهیدی که دارد احترام کنند در حالی که اسلام بر این امر تاکید کرد..
وی عنوان داشت:ریشه اساسی و عامل مهم عدم پیشرفت لر و بختیاری خیانت برخی خان ها در گذشته بوده و اگر مرجع تقلید و محتهد داشتیم وضع ما این گونه نبود.
امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به گذشت یک ماه از فعالیت دوره جدید شورای اسلامی شهر عنوان داشت:مردم در یک روز به شما رای دادند و شما را انتخاب کردند اما اکنون یک ماه از آغاز دوره شما می گذرد و در بلاتکلیفی هستیم.
حجت الاسلام امینی با تاکید بر این که نظام اسلامی باید بر مبنای اسلام باشد اظهارداشت: در نظام اسلامی باید مدیریت ها بر مبنای اسلام وملاک های قرآنی باشد اما امروز اقتصاد ما اسلامی نیست.فساد بانکی موجود اساسی است و باید مبانی دینی در ساختار نظام اقتصادی و اجتماعی بیایند.
وی ادامه داد:ساختار بانکی و اقتصادی ما غربی شده است و مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که اقتصاد را مقاومتی کنید به این معنا که اقتصاد باید بومی شود.
نماینده ولی فقیه در مسجدسلیمان با مهم برشمردن خانواده  تصریح کرد:اسلام روی نهاد خانواده تاکید زیادی دارد و هسته اصلی و بنیادین تشکیل جامعه خانواده است.
وی افزود:اسلام برای زن و شوهر حقوقی قائل شده است به ویژه تاکید بر حقوق  بانوان دارد آن هم در ۱۴۰۰ سال قبل و ملت ایران باید بدانند یکی از دهها توطئه ای که در کمین مان است آسیب رسانی به نهاد خانواده است.مسئله عفت و حیا را باید جدی بگیریم، بی بند و باری  امروز جامعه از غرب وارد شده است که باید همه اقوام و مردم کشور این فرهنگ نادرست را محکوم کنند.
حجت الاسلام امینی در رابطه با کشتار مسلمانان در جهان خاطر نشان ساخت:در میانمار مسلمانان بی پناه و بی گناه را می کشند و باید باور کنیم که پروژه کاهش جمعیت مسلمانان یک توطئه جهانی است که آل سعود برای اجرای آن پول می دهند و اسرائیل اسلحه می دهد و با طرح های تفرقه انگیز مانند طرح جداسازی کردستان عراق از هر سو برای کشتار مسلمانان توطئه می کنند و سازمان ملل هم در مقابل این ظلم و کشتارها سکوت کرده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم تاکید کرد: ماه محرم بسیار با  عظمت است و ماه الگودهی و الهام بخشی به جامعه است لذا باید مراقب باشیم که در این ماه با عظمت دچار افراط و تفریط نشویم و عزاداری را از شب اول ماه محرم آغاز کنیم و از منبرهای محرم و عزاداری و اشعار به سبک های محلی بختیاری کمال بهره را ببریم.
حجت الاسلام امینی در رابطه با اعتراضات اخیر کارگران کارخانه سیمان کارون عنوان داشت:پرسنل سیمان کارون باید اجازه دهند مشکل شان از مسیر عقل و قانون پیگیری شود.صلاح نیست که عده ای جمع شوند در مقابل دفتر نماینده شهرستان و علیه مسئولی شعار بدهند یا توهین کنند.حقتان را از مسیر قانونی پیگیری کنید و تلاش کنید همدلی مان را حفظ کنیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=29932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.