• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
3

علي عسگر ظاهري در نشست خبري با اهالي رسانه 4 شهرستان:
۲۲ میلیارد اعتبار برای رفع مشکل آب و راه روستای کمفه/ افتتاح رادیو بختیاری در مسجدسلیمان/ اصلاح جاده جریک س از ۴۰ سال / فاز اول جاده میانبر مسجدسلیمان – اهواز از مسجدسلیمان تا کرایی در مرحله مناقصه/ آب شرب شهر و روستا، راه‌های روستایی و ساخت و ساز در حوزه آموزش و پرورش اولویت های کاری من است

  • کد خبر : 29748
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان– علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در نشستی صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه چهار شهرستان حوزه انتخابی‌اش، گزارش عملکرد یکساله خود را ارایه و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان– علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در نشستی صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه چهار شهرستان حوزه انتخابی‌اش، گزارش عملکرد یکساله خود را ارایه و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در سخنان خود گفت: خبرنگاران چشمان بینای جامعه هستند با استفاده از پتانسیل موجود خبرنگاران می توان مشکلات هر جامعه و شهری را بهتر حل کرد. وی گفت: خبرنگاران باید با صداقت و دقت، مشکلات شهرشان را به گوش مسئولین برسانند همان گونه که تا امروز شما عزیزان به وظیفه ذاتی خودتان به خوبی عمل و ایرادات کار و مشکلات شهرستان را به گوش ما رساندید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: باید با استفاده از تمام ظرفیت های موجود بستر مناسب برای توسعه و پیشرفت حوزه انتخابیه فراهم تا امیدواری را به جامعه و مردم برگردانیم .

ظاهری اولویت‌های مهم خود را موضوع آب شرب شهر و روستا، راه‌های روستایی و ساخت و ساز در حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد. وی گفت: با تلاش و پیگیری نمایندگان خوزستان توانستیم ۳ درصد از درآمد حاصل از فروش نفت را به مناطق نفتخیز افزایش دهیم که یک سوم آن متعلق به مناطق نفت خیز و دو سوم دیگر متعلق به مناطق محروم است.

وی ادامه داد: در بحث ارزش افزوده توانستیم برای خوزستان که سهم بالایی در تولید انرژی کشور دارد، و تنها ۷ تا ۸ درصد سهم فروش را به خوزستان اختصاص می دادند را به ۱۵ درصد از سهم ارزش افزوده برسانیم و امیدوارم بتوانیم با این کارها خدمات خوبی را برای استان و برای روستاها در بحث بهداشت و درمان و آسفالت ارائه دهیم.

عضو کمسیون انرژی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری و رشد ۱۰۷ درصدی بودجه ورزش استان خبرداد و گفت: به سالن ها و هیئت های ورزشی کمک های مورد نیاز صورت گرفت و قرار بر این شد ۸ خانه جوان را در خوزستان احداث کنند که براورد هزینه هر خانه جوان ۳ میلیارد تومان است . ظاهری از احداث ۴خانه جوان در شهرهای حوزه انتخابیه خبر داد و عنوان کرد: با وجود افزایشی که در اعتبارات ورزشی استان و منطقه داشتیم امیدواریم برای آینده برنامه های خوبی را بتوانیم در این حوزه ارایه دهیم.

وی ادامه داد: حدود ۱۰زمین چمن مصنوعی با کمک شرکت نفت و حمایت های مهندس ناصری اجرایی خواهد شد که بعضی از این پروژه ها (چمن مصنوعی ) در مرحله مناقصه هستند. ما در تلاش هستیم بتوانیم خدمات خوب و مطلوبی در حوزه ورزش به مردم ارائه نماییم…

ظاهری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مشکلات آب شرب اظهار داشت: قرار است در برنامه بلند مدت با احداث سد تراز در لالی و احداث چاههای زیر زمینی تامین آب شرب مردم از این طریق صورت گیرد که پیگیری هایی جهت نهایی شدن این طرح تا پایان امسال صورت خواهد گرفت و امیدواریم با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن در سال آینده آغاز شود .

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر در بحث آبرسانی به روستاها وضعیت خوبی وجود ندارد و هنوز شاهد آبرسانی با تانکر به بعضی از روستاهای حوزه انتخابیه  هستیم که به هیچ وجه این وضعیت قابل قبول نیست… عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در خصوص آبرسانی عمومی شهرستان ها گفت: دولت مکلف شد تمام استان خوزستان را آبرسانی و تمام هزینه را تامین کند.

وی در خصوص اصلاح شبکه آب با بودجه ۱۵ میلیاردی گفت طرح اصلاح شبکه کلگه را آغاز کردیم. در ادامه ظاهری از کلنگ زنی فاضلاب مسجدسلیمان با تامین بودجه اخذ شده خبر داد. علی عسگر ظاهری با اشاره به راه های روستایی گفت: از لحاظ کیفیت جاده های روستایی استان جز چهار شهرستان آخر جدول در استان خوزستان هستیم چرا که کم ترین بهسازی و آسفالت روستایی را دارد و همه تلاش ما این بوده که این موضوع را به استاندار و مسئولان راه استان منتقل کنیم. خوشبختانه مجوز صدها کیلومتر بهسازی و آسفالت جاده های روستایی را اخذ که به علت مشکلات مالی دولت پس از برگزاری دو مناقصه هنوز پیمانکاری برای فعالیت به این حوزه ورود نکرده است.

وی همچنین از پیگیری ها در خصوص عبور بخشی از جاده لالی به الیگودرز در شهرستان خبر داده و با اعلام این که ۴ خطه شدن دو راهی مسجدسلیمان لالی به شهرستان لالی مصوب شده است و عنوان کرد: هر چند متاسفانه به دلیل استعفای مدیرکل فعلا کار به صورت راکد مانده است اما این کار یکی از ضرورت هایی بوده که بزودی انجام خواهد شد. وی گفت: خواست عمومی مردم جاده میانبر اهواز – مسجدسلیمان است که چندین سال به علت موانع زیست محیطی متوقف شده است که خوشبختانه با قول هایی که از آقای کلانتری گرفتیم فاز اول این پروژه از مسجدسلیمان تا کرایی در مرحله مناقصه است که انشالله به زودی این دغدغه مردم برطرف خواهد شد.

ظاهری در خصوص جاده های هفتکل نیز گفت: جاده نمره یک به باغملک با مساحتی به طول ۵۲ کیلومتر آغاز که ۳۶ کیلومتر در حوزه هفتکل و باقی آن در حوزه باغملک کلنگ خورده است. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان وی در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: وزیر نفت با احداث بیمارستان نفت مخالف و می گفت: این کار به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد اما با تلاش های انجام شده، وزارت نفت مکلف شد با توجه به آثار سوء نفت و گاز بر روی مردم در جایی که پروژه های نفتی وجود دارد باید بیمارستان باشد با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان مجوز را از آن ها دریافت و در کنار آن مجوز بیمارستان ۲۲ بهمن قدیم کلگه نیز از وزیر بهداشت و درمان دریافت و ۱میلیارد بودجه برای کارهای مقدماتی دریافت کردیم. ایشان همچنین از پیگیری و اخد مجوز احداث بیمارستان اندیکا سخن به میان آورد و گفت: کارهای اولیه آن در حال انجام و با جدیت پیگیر احداث بیمارستان اندیکا که یکی از ضروریات منطقه است می باشیم. ایشان همچنین از تامین آمبولانس های شهرستان سخن به میان آورد و گفت:

مجوز ۸ آمبولانس را از وزارت بهداشت و درمان اخذ نمودیم که ۴ آمبولانس را تحویل و یک آمبولانس هم از استان دریافت نمودیم. همچنین با تلاش امام جمعه محترم و خیرین یک دستگاه آمبولانس خریداری که انشالله با جذب متخصصان بیشتر اعزام به اهواز را هم کاهش خواهیم داد… نماینده مردم در مجل شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روستای کمفه برای آب شرب و راه ارتباطی مشکل داشت که با ۲۲ میلیارد اعتبار برای رفع مشکل آب و راه این روستا از امسال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. همچنین در بحث جاده جریک که حدود ۴۰ سال بلاتکلیف مانده بود توسط شرکت نفت امسال این جاده اصلاح خواهد شد.

ظاهری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: شهری که می خواهد توسعه پیدا کند باید راه هوایی داشته باشد. ما با پیگیری های زیاد و کمک های امیر قربانی مشکل زمین فرودگاه مرتفع شد. ایشان یکی دیگر از اقدامات مهم را اخذ مجوز برداشت ۵۷ هزار هکتار آب کشاورزی برای شهرهای ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل بود که فاز اول آن آغاز شده است.

در بحث ارتباطات نیز مجوز ۱۳ نمایندگی ایرانسل، رایتل و همراه اول را از استان اخذ نمودیم که قول دادند تا پایان امسال اجرایی شود. ظاهری همچنین از دریافت مجوز جذب اعتبار از سازمان برنامه و بودجه برای نصب نمادهای اولین ها در پارک ۱۱ هکتاری مسجدسلیمان خبر داد.

وی در بحث نوسازی شهر نیز گفت: انشالله با کمک شورای محترم شورا و شهردار جدید مجوز نوسازی به مناطق قدیمی به صورت رایگان داده شود تا شهر از حالت فرسودگی خارج شود. نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در خصوص وضعیت طرح های آبیاری زمین های کشاورزی با تقدیر از فعالیت های مدیران جهاد کشاورزی چهار شهرستان اعلام کرد: در حوزه کشاورزی، کارهای خوبی در این چهار شهرستان صورت گرفته است و موضوع آبیاری زمین های کشاورزی در لالی زودتر از سه شهر دیگر اتفاق خواهد افتاد .

وی در خصوص گردشگری در حوزه انتخابیه نیز اظهار کرد: برای گردشگردی ظرفیت خوبی خصوصاً در شهرستان اندیکا وجود دارد اما نیاز به فرهنگ سازی و کمک بومی های منطقه داریم من در کنار شما هستم و مسئولین استانی هم موظف به پشتیبانی هستند … نماینده مردم مسجدسلیمان ، لالی، اندیکا و هفتکل در پایان سخنان خود از افتتاح رادیو بختیاری در مسجدسلیمان خبر داد و ادامه داد: به زودی شاهد افتتاح رادیو بختیاری هستیم و این میسر نمی شود مگر با کمک شما عزیزان…

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خبرنگاران حاضر در این جلسه با لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=29748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با تشکر از شما خبرنگاران عزیز.. امیدواریم بطور مرتب پیگیر این قرارها باشید.. مردم که نا امید شدن از پیشرفت این شهر و مدام مهاجرت میکنن.امیدواریم یک شوکی به این شهر داده بشه که جمعیت ایست قلبی کردیه اون احیا بشن.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.