• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

فرماندار مسجدسلیمان در بازدید از یک واحد تولیدی در تلبزان:
کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان موظف به تامین نیاز خود از تولید کنندگان مسجدسلیمان هستند+تصاویر

  • کد خبر : 29576
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۰۳

متاسفانه ادارات،صنایع و نهادهایی در مسجدسلیمان که برای احداث فضاهای سبز به چنین کودی نیاز دارند همین کود را با کیفیتی بعضا پایین تر و قیمت گران تر از دیگر استان ها تهیه می کنند و همین موضوع باعث کاهش فروش محصول ما شده است. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان روز گذشته […]

متاسفانه ادارات،صنایع و نهادهایی در مسجدسلیمان که برای احداث فضاهای سبز به چنین کودی نیاز دارند همین کود را با کیفیتی بعضا پایین تر و قیمت گران تر از دیگر استان ها تهیه می کنند و همین موضوع باعث کاهش فروش محصول ما شده است.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان روز گذشته در حاشیه افتتاح دو پروژه تولیدی در شهرک دامپروری تلبزان از کارگاه تولیدی کود عالی ورمی کمپوست در این شهرک بازدید کرد.

عنایت الله بارانی‌شیخ رباط موسس این کارگاه تولیدی کود ورمی کمپوست است که فعالیت خود را از سال ۸۹ در این حوزه آغاز کرده است. وی در رابطه با فعالیت تولیدی خود به خبرنگار ما گفت: ۵ سال پیش با سرمایه ۶۰۰ میلیونی کارگاه تولید کود ورمی کمپوست را ایجاد کردیم و توانستیم در ابتدای فعالیت ۱۲ نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار کنیم. اما با گذشت زمان و کاهش فروش محصول مجبور به اخراج کارگران شدیم و در حال حاظر فقط ۴ نفر در این کارگاه مشغول به کار هستند.

وی در رابطه با علت کاهش فروش محصول تولیدی خود اظهار داشت:کود تولید شده در این کارگاه بر اساس آزمایشات صورت گرفته دارای کیفیت بسیار مطلوبی می باشد اما متاسفانه ادارات،صنایع و نهادهایی در مسجدسلیمان که برای احداث فضاهای سبز به چنین کودی نیاز دارند همین کود را با کیفیتی بعضا پایین تر و قیمت گران تر از دیگر استان ها تهیه می کنند و همین موضوع باعث کاهش فروش محصول ما شده است.

این تولید کننده خوزستانی می‌افزاید: ما از استان اصفهان خریدارانی داریم که به کیفیت کود پی برده‌اند و از مسجدسلیمان نیاز خود را تأمین می‌کنند اما در داخل استان و شهرستان توجهی به این موضوع نمی‌شود.

بارانی عنوان داشت:کاهش نرخ بیکاری در مسجدسلیمان تنها با راه اندازی صنایع کوچک محقق خواهد شد و تنها خواسته ما این است که خریداران کود ورمی کمپوست در مسجدسلیمان از تولید بومی شهرشان حمایت کنند تا در سال اقتصاد مقاومتی,تولید و اشتغال بتوانیم برای جوانان شهرمان شغل ایجاد کنیم.

گفتنی است که علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان در این بازدید و پس از شنیدن دغدغه های این تولید کننده تاکید کرد که کلیه خریداران این محصول در مسجدسلیمان از جمله نهادها و ادارات دولتی موظف به تامین نیاز خود از این تولید کننده می باشند و خواستار رسیدگی جهادکشاورزی شهرستان به این موضوع شد.

لازم به ذکراست که عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان در ابتدای سال ۹۳ بخشنامه خرید از داخل استان را به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان کالا و خدمات داخل استان خوزستان و جبران نقدینگی آنها به دستگاه‌های دولتی ابلاغ کرد تا نسخه‌ای بومی برای حل مشکلات اقتصادی پیچیده این سرزمین باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=29576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.