• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا:
آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌ها و مراتع “دلا” عمدی بوده است

  • کد خبر : 29113
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا با اشاره به آتش‌سوزی روزهای اخیر در بخشی از مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت‌شده شیمبار در کوه دلا گفت: علت این آتش‌سوزی‌ها عمدی تشخیص داده شده و در این رابطه پنج نفر به دادگاه معرفی شده‌اند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان وحید […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا با اشاره به آتش‌سوزی روزهای اخیر در بخشی از مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت‌شده شیمبار در کوه دلا گفت: علت این آتش‌سوزی‌ها عمدی تشخیص داده شده و در این رابطه پنج نفر به دادگاه معرفی شده‌اند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان وحید شالویی اظهار کرد: آتش‌سوزی‌های اخیر در اراضی حفاظت‌شده شیمبار در کوه دلا خسارات زیادی به مراتع و درختان دلا به ویژه درختان بلوک و بنه زده است اما هنوز این خسارت برآورد نشده است. آنچه مسلم است، تخریب برخی زیستگاه‌های جانوری در پی این حریق بوده است.

وی ادامه داد: در کوه دلا زیستگاه جانورانی نظیر خرس قهوه‌ای، پلنگ و کله‌بز را داریم که معمولا در پی حریق‌هایی که صورت می‌گیرد زیستگاه‌های جانوری تخریب می‌شوند البته در آتش‌سوزی‌های اخیر کوه دلا، لاشه‌ای از جانوران تلف شده این منطقه دیده نشده است. عموما به دنبال وقوع حریق، جانوران به سرعت از شعله‌های آتش می‌گریزند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا بیان کرد: آتش‌سوزی اخیر در مراتع  جنگل‌های کوه دلا در سه مرحله رخ داد. در مرحله اول، آتش‌سوزی از ساعت ۲۰ جمعه (۳۰ تیرماه) آغاز و با تلاش بسیار زیاد در ساعت حدود ۲۳ (یکم تیرماه) اطفا شد. مرحله دوم تنها با گذشت چند ساعت در روز بعد رخ داد که سریعاً مهار شد.

شالویی ادامه داد: مرحله سوم آتش‌سوزی‌های اخیر در کوه دلا، پنجم مردادماه مجددا در مراتع و جنگل‌های کوه دلا شعله‌ور شد که این آتش‌سوزی نیز ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه (۷ مردادماه) مهار شد. با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفت، علت این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده است و در این رابطه محیط زیست اندیکا، پنج نفر را به دادگاه معرفی کرد.

وی بیان کرد: در رابطه با آتش‌سوزی کوه دلا، پنج نفر دستگیر شدند و احتمال دارد که افراد بیشتری برای توضیحات بیشتر احضار شوند. در رابطه با حریق‌هایی که در گذشته در منطقه اتفاق می‌افتد، عمدتا علت حریق ناشی از اختلاف عشایر بر سر مراتع بود اما در رابطه با این آتش‌سوزی به بررسی‌های بیشتری نیاز داریم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا با اشاره به کمبود امکانات اطفای حریق در این اداره عنوان کرد: هم این اداره و هم منابع طبیعی اندیکا از نظر نیروی انسانی برای اطفای حریق در مناطق و جنگل‌ها با کمبود نیرو مواجه هستند. امکانات و تجهیزات اطفای حریق اداره کل حفاظت محیط زیست اندیکا نیز برای منطقه صعب‌العبوری مانند کوه دلا که حدود ۲۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، به هیچ وجه مناسب نیست.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=29113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.