• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
0

اولين بسته انتخاباتي باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان
امروز ۱۷ فروردین آخرین مهلت ارسال استعلامات چهارگانه به ستاد انتخابات می باشد/ در انتخابات این دوره شوزای شهر مسجدسلیمان ۱۳ نفر از بانوان نیز ثبت نام کرده اند/ استفاده از امکانات دولتی به نفع شخص و یا جریان خاص ممنوع است و دستگاه های اجرایی نباید در انتخابات دخالت کنند/ ستاد انتخابات بر اساس برنامه زمانبندی عمل کرده و فضای مجازی را نیز رصد می کند

  • کد خبر : 27079
  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- انتخابات یک فرآیند تصمیم‌گیری رسمی است که طی آن مردم برای ادارهٔ امور عمومی خود شخص یا اشخاصی را برای مقامی رسمی به مدت معلوم بر می‌گزینند. در مسجدسلیمان نیز همانند اقصی نقاط کشور ثبت نام کاندیداها برای ورود به عرصه رقابت در شوراهای اسلامی شهر و روستا به پایان رسید […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- انتخابات یک فرآیند تصمیم‌گیری رسمی است که طی آن مردم برای ادارهٔ امور عمومی خود شخص یا اشخاصی را برای مقامی رسمی به مدت معلوم بر می‌گزینند. در مسجدسلیمان نیز همانند اقصی نقاط کشور ثبت نام کاندیداها برای ورود به عرصه رقابت در شوراهای اسلامی شهر و روستا به پایان رسید تا پس از اعلام نظر قطعی تایید صلاحیت ها، این افراد در مقابل دیدگان تیزبین افکار عمومی مورد نقد و نظر قرار گیرند. سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به منظور ایجاد فضای شور و نشاط برای برگزاری انتخاباتی پرشور در مسجدسلیمان اخبار انتخاباتی خود را در قالب اولین بسته انتخاباتی منتشر و تا ۲۹ اردیبهشت زمان برگزاری انتخابات حداقل هفته ای یک بار این اخبار را در قالب بسته های انتخاباتی منتشر خواهد کرد که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد…

محمدرضا زمانپور، جمشید عزیزپور، فرهاد آزاد، حسن کاظمی، منوچهر بارانی، اعضای فعلی شورای شهر مسجدسلیمان برای انتخابات پنجم شورای شهر ثبت نام نکردند.

رامین شیرمردی و احمدرضا صالحی از شوراهای گذشته در انتخابات پیش رو شرکت خواهند کرد.

منوچهر قاسمی منجزی عضو شورای شهر دوره اول و رییس سابق اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان اگز چه در انتخابات پنجم شورای شهر نکرده است اما همسر ایشان با حضور در ستاد انتخابات نام خود را به عنوان یکی از کاندیداها شورای شهر دوره پنجم به ثبت رساند.

در انتخابات این دوره شورای شهر مسجدسلیمان ۱۳ نفر از بانوان نیز ثبت نام کرده اند که به نوعی بیشترین حضور و ثبت نام بانوان در انتخابات شورای شهر طی ۴ دوره گذشته را رقم زده است.

در میان اسامی منتشر شده ثبت نام کنندگان شورای پنجم نام تعدادی جوان بیکار نیز به چشم می خورد.

امروز ۱۷ فروردین آخرین مهلت ارسال استعلامات چهارگانه به ستاد انتخابات می باشد در صورت عدم ارسال استعلام کاندیدا از طرف هر کدام از ارگان های چهارگانه. ستاد انتخابات آن را به منزله عدم سوء پیشینه قلمداد می کند

از امروز ۱۷ فروردین هیات اجرایی تا مورخ ۲۳ /۱/۹۵ مهلت دارد تا صلاحیت های کاندیدا را بررسی نماید. پس از آن هیات اجرایی صورت جلسه کرده و تحویل هیات نظارت می دهد. هیات نظارت نیز به مدت هفت روز مهلت دارد صلاحیت آن ها را بازبینی کند. بعد از آن ستاد انتخابات به مدت یک روز فرصت دارد تا جواب هیات نظارت را به کاندیدای رد شده احتمالی ابلاغ نماید ….

اگر کاندیدایی اعتراض داشت به هیات نظارت استان مراجعه می کند و اگر از روستا بود باید به هیات نظارت شهرستان مراجعه کند.

حبیب فضل الله پور مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان درباره تبلیغات زودهنگام برخی داوطلبان در فضای مجازی گفت: ستاد انتخابات بر اساس برنامه زمانبندی عمل کرده و فضای مجازی را نیز رصد می کند.

فضل الله پور با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در روزهای گذشته در دادگستری خوزستان اظهار کرد: به داوطلبان توصیه می کنیم که تبلیغات پیش از موعد، افترا وتهمت و شایعه پراکنی را در برنامه خود قرار ندهند و با یکدیگر رفتار منصفانه ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: استفاده از امکانات دولتی به نفع شخص و یا جریان خاص ممنوع است و دستگاه های اجرایی نباید در انتخابات دخالت کنند.

از گوشه و کنار خبر می رسد که برخی از کاندیداها برای پیروزی در انتخابات به دنبال لیست های قومی هستند و جلسات متعددی نیز بر محوریت قوم خود تشکیل داده و اطلاع رسانی های گسترده ای هم از طریق پیامک کرده اند. با توجه به تجربه تلخ لیست های قومیتی و آگاهی مردم در این خصوص، بعید است مردم دیگر به چنین لیست هایی رای دهند. این کاندیداها بهتر است به جای تکیه بر قومیت بر ارائه برنامه تاکید کنند.

مسجدسلیمان

کل داوطلبین شهر و روستا در مسجدسلیمان ۵۱۲ نفر

کل داوطلبین شورای شهر (شهرستان مسجدسلیمان و شهر گلگیر) ۱۶۳ نفر

کل داوطلبین شورای روستا ۳۴۹ نفر

تعداد کل داوطلبین زن ۴۳ نفر

تعداد کل داوطلبین مرد ۴۶۹ نفر

تعداد کل داوطلبین زن در شورای شهر ۱۵ نفر

تعداد کل داوطلبین مرد در شورای شهر ۱۴۹نفر

تعداد کل داوطلبین زن در شورای روستا ۲۸ نفر

تعداد کل داوطلبین مرد در شورای روستا ۳۲۱ نفر

لالی

آمار ثبت نامی کاندیداها در حوزه شهر لالی  ۵۹

آمار ثبت نامی کاندیداها در حوزه شورای روستاها ۳۹۲

از نکات قابل توجه در این آمار ها افزایش جمعیت ثبت نام کنندگان بوده به طوری که در شهر ۵۹ ، بخش مرکزی ۱۵۸ و بخش حتی ۲۳۲ نفر ثبت نام نهایی کرده اند . از آمار کل تنها ۹ نفر از میان ثبت نام کنندگان خانم هستند که ۲ نفر در حوزه شورای شهر و ۷ نفر در حوزه شوراهای روستاها داوطلب شده اند. همچنین آمار بیش از ۳۰ درصدی داوطلبان زیر دیپلم نکته قابل توجه دیگری است.

گلگیر:

تعداد شرکت کننده ۱۸۲ نفر

شهر ۱۴ نفر

روستا ۱۶۸ نفر

زن ۱۲ نفر

مرد ۱۷۰ نفر

اندیکا

کل ثبت نام کنندگان ۸۰۸ نفر

حوزه آبژدان ۲۵ نفر

قلعه خواجه ۲۷ نفر

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=27079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.