• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
1

کاهش آلودگیهای بصری از سیمای شهر مسجدسلیمان

  • کد خبر : 26443
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ عادل بابادی: فضاهای شهری بخشی از فضای باز و عمومی هستند که به نوعی تبلورماهیت زندگی جمعی می باشند، یعنی جایی که شهروندان در آن حضور دارند و تعاملات اجتماعی صورت می گیرد. واجزای مستقر درفضا به عنوان یکی دیگر از جزای کالبدی تشکیل دهنده فضای شهری این عناصر در داخل […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ عادل بابادی: فضاهای شهری بخشی از فضای باز و عمومی هستند که به نوعی تبلورماهیت زندگی جمعی می باشند، یعنی جایی که شهروندان در آن حضور دارند و تعاملات اجتماعی صورت می گیرد. واجزای مستقر درفضا به عنوان یکی دیگر از جزای کالبدی تشکیل دهنده فضای شهری این عناصر در داخل فضا قرارداشته و بخشی از آن را اشغال می کنند.
بحث آلودگیهای بصری بر سیمای شهرها یکی دیگر از خصوصیات شهر نشینی می باشد که متاسفانه در چند دهه اخیربصورت بارز نمایان شده است و این خود از دلایلی متعدد همچون : افزایش مرگ ومیرها، تبلیغات شهری در تمامی زمینه ها و… نشات گرفته است که همگی بابیان و ارائه راهکارهای علمی و عملی قابل کنترل می باشد. مقوله ای که این روزها خود را در شهر نمایان ساخته بنرهای مراسمات عزاداری است که بطوری قالب ، سیمای شهر و شهروندان را تحت تاثیر قرارداده و میدهد ؛ حال میتوان با جانمایی مناسب مکان هایی برای اینگونه فعالیته در نقاط مختلف از شهر مسجدسلیمان با در نظر گرفتن شرایط محیطی تغییرات را بر سیمای شهر با هدف کاهش آلودگیهای بصری لحاظ نمود.
با لحاظ نمودن و جانمایی های صحیح اینگونه مکان ها توسط واحدهای مربوطه در شهرداری (هم از لحاظ فنی؛ شهرسازی و معماری شهری- زیبا سازی ) میتوان شاهد تاثیرات مثبت موارد بشرح ذیل برسیمای شهر بود :
۱-افزایش نشاط و شادمانی در سیمای شهر مسجدسلیمان
۲-زیباسازی محیط های شهری
۳-تقویت معماری شهر
۴-ساماندهی تبلیغات محیطی با کمترین آلودگی ها و بیشترین اطلاع رسانی.
که همگی موجب رضایت خاطر شهروندان، ایجاد یک منظر و چشم انداز شهری مناسب و عدم دلزدگی مخاطبان را در پی خواهد داشت.
امید است که با ارائه این طرح به شهرداری و شورای اسلامی شهر، بتوان گامی مثبت در جهت کاهش آلودگیهای بصری از سیمای مسجدسلیمان برداشت .

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=26443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.