• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
2

زندگی شهید بهنام محمدی کتاب شد

  • کد خبر : 25608
  • ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- داستان زندگی شهید بهنام محمدی در کتابی به نام قصه‌ای برای نخوابیدن به نویسندگی یدالله اقدامی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان منتشر شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان «اوس رحمان»، «دریاقلی اوراقچی»، «مسابقه کُشتی»، […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- داستان زندگی شهید بهنام محمدی در کتابی به نام قصه‌ای برای نخوابیدن به نویسندگی یدالله اقدامی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان منتشر شد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان «اوس رحمان»، «دریاقلی اوراقچی»، «مسابقه کُشتی»، «التهاب شهر»، «و جنگی که تحمیل شد»، «مِهر خونین خرمشهر»، «فرار برای بازگشت به خانه»، «شوخی»، «سیلی آبدار»، «حس غریب» و «پرواز آبی تا خدا» است که انتشارات صریر آن را به چاپ رسانده است.

این اثر در 63 صفحه منتشر شده و تصویرگری آن را فرزانه رضایی مربی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عهده داشته است. در بخش از این کتاب می‌خوانیم «با صدای خشمگین یکی از نیروهای عراقی سر جاش میخ کوب شد. با زبان عربی و تحکم‌آمیز و با صدای زمخت نظامی سؤال کرد: اینجا چه غلطی می‌کنی؟ چه می‌خواهی؟ بهنام با حالت گریه و با اشاره به کوچه‌ پشت سر عراقی‌ها جواب داد خونه‌مون تو همین کوچه اس؛ دنبال مادرم می‌گردم. فرماندهی عراقی به سمتش آمد. جلو تمام نیروهاش بی‌درنگ سیلی محکمی به‌صورت بهنام زد که از زمین کنده شد …»

شهید بهنام محمدی نوجوان 13-12 ساله‌ای بود که در تمام روزهای مقاومت از 31 شهریور تا 28 مهر 59 در خرمشهر ماند. وي در 28 مهر 1359 در سن 13 سالگی در خرمشهر به شهادت رسید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=25608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.