• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
2

با حضور آيت الله فرحاني:
برگزاری جشن طایفه ای میلاد پیامبر اعظم با محوریت مباحث دینی + تصاوير

  • کد خبر : 25153
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- جشن میلاد پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق علیه السلام در تالار بزرگ شهر و با سخنرانی آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و همچنین حجت الاسلام قندعلي رییس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان و جمعی از مسئولین، نخبگان و مردم برگزار گردید. […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- جشن میلاد پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق علیه السلام در تالار بزرگ شهر و با سخنرانی آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و همچنین حجت الاسلام قندعلي رییس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان و جمعی از مسئولین، نخبگان و مردم برگزار گردید. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در این مراسم آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با تبریک این موالید خجسته با بیان سجایای اخلاقی نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم (ص) در رفتار با مردم بسیار متواضع بودند تا جایی که وارد بر یک مجلس در وهله ی اول بدون معرفی او را نمی توانست بشناسد.

وی تواضع، مهربانی، همدلی و احترام به مردم را از خصوصیات و سفارشات پیامبر اکرم (ص) دانست و تصریح کرد: پیامبر (ص) در آراستگی ظاهر، نظافت و اخلاقیات اجتماعی زبانزد بوده و دستورات مهمی را در این زمینه متذکر شده اند که امروزه به عنوان دستورات بهداشتی و فرهنگ های اخلاقی و اجتماعی در سطح جهان معروف و متداول گردیده اند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به محبت ایل جلیل بختیاری به ائمه اطهار علیهم السلام، این محبت را مرهون تلاش امام رضا و امام صادق علیهما السلام دانست و تاکید کرد: ایل بزرگ بختیاری در عرض ارادت به اهل بیت علیهم السلام سرآمد و یکپارچه است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علی قندعلی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در سخناني ضمن تشکر از مسئولین برگزاری مراسم پیشنهاد برگزاری جشن های طایفه ای با محوریت مباحث دینی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) در عهد حجاز تلاش گسترده ای را برای تغییر فرهنگ ها و باور های غلط و مرسوم آن زمان انجام داد که مستلزم سختی ها و رنج های فراوان بود تا آنجا که صدمات جسمی و روحی شدیدی به آن حضرت و یارانش در این مسیر وارد، و نهایتاً هجرت را برای تقویت این دیدگاه مهم برگزید و با صبر ،سعه ی صدر و رفتار و اخلاق والای خود توانست اسلام را جهانی کند.

وی افزود: اعصار مختلف یکی پس از دیگری جولانگاه مباحث عقلی و عقیدتی و مکاتب گوناگون بوده اند و گسترش روز افزون و گرایش روح خسته ی بشر به سمت(دین پر مضمون ونورانی اسلام) نشان از حقانیت و وجود شیرازه محکم عقلی و منطقی در مقابل این مکاتب بوده است. وی با تقدیر از بانیان جشن های طایفه ای با محوریت مناسبت های مذهبی خاطرنشان کرد: نشست های طایفه ای در موالید اهل بیت علیهم السلام و سایر مناسبت های مذهبی فرصتی مغتنم برای بازنگری مراسمات فامیلی و درون طایفه ای همچون فاتحه خوانی ها و مجالس شادی و تصمیم گیری و قانون گزاری درون خانوادگی خواهد بود.

قندعلی تاکید کرد این مجالس صرفا یک جشن مولودي خوانی نیست بلکه یک همفکری مهم برای رفع معضلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی درون فامیلی خواهد بود تا از این نشست ها نتایج بزرگ تر و آبادانی و رفاه عمومی حاصل گردد.

در حاشيه:

در اين مراسم کربلایی روزبه بهداروند، و چند تن از هنرمندان به اجرای برنامه های خود پرداختند.

پیشنهاد برگزاری مراسمات طایفه ای با محوریت جشن های مذهبی توسط هیئت حضرت رقیه بنت الحسین علیه السلام مسجدسلیمان به منظور همفکری های دینی و اجتماعی واستفاده از ظرفیت بزرگ تیره ها و طوایف کار بسیار مهم وقابل تقدیری است.

اين مراسم به میزبانی طایفه زراسوند برگزار شد.

img-20161217-wa00112-7img-20161217-wa0009img-20161217-wa0012 img-20161217-wa0004 img-20161217-wa0008 img-20161217-wa0010

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=25153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.