• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11764اخبار امروز : 0
1

گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از اولين نشست مطبوعاتي علي عسگر ظاهري نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي
فضاي حاكم مديون تلاش زحمات برادران پيش از من بوده است/ معدل راههاي ما نسبت به استان حدود 65 درصد عقب تر است / چرا عليرغم اين كه حدود 365 ميليارد گاز ترش به ماهشهر مي دهيم اما ارزش افزوده آن به ما نمي رسد/ بعد از جابجايي بيمارستان 22 بهمن منطقه كلگه با افت شديد مواجه گرديد/ خداوند از كساني كه بخواهند ميان مردم تفرقه و باند بازي و طايفه گرايي بيندازد نگذرد.

  • کد خبر : 23899
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- علي عسگر ظاهري نماينده مرم مسجدسليمان، لالي، انديكا و هفتكل در مجلس شوراي اسلامي در اولين نشست مطبوعاتي خود به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ابتداي اين مراسم آرمان موري احمدي رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مسجدسليمان در سخناني اظهار داشت: […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- علي عسگر ظاهري نماينده مرم مسجدسليمان، لالي، انديكا و هفتكل در مجلس شوراي اسلامي در اولين نشست مطبوعاتي خود به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ابتداي اين مراسم آرمان موري احمدي رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مسجدسليمان در سخناني اظهار داشت: جامعه رسانه و خبري در جهت آگاهي بخشي به افكار عمومي رسالت عظيمي دارد. پرهيز از هرگونه پيش داوري و نگاه عادلانه به مباحث و مسايلي كه در شهرستان در حال انجام است مي تواند به مردم براي اميد به زيست بهتر كمك كند و اين رسالتي ست كه بر دوش اهالي رسانه و خبرنگاران محترم است.

پس از سخنان موري احمدي نماينده مردم مسجدسليمان با تشريح بخشي از اقدامات چهار ماه خود به سوالات خبرنگاران و اهالي رسانه پاسخ داد.

وي ضمن تبريك هفته دفاع مقدس و تشكر از اهالي رسانه در اين نشست خبري اظهار داشت: بايد از همه ي نمايندگان قبل تشكر و سپاسگزاري نمايم. چرا كه فضاي حاكم مديون تلاش زحمات برادران پيش از من بوده است. ظاهري در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: هر ساله جمع كثيري از همشهريان ما به دليل استاندارد نبودن راه ارتباطي مسجدسليمان- اهواز جان خود را از دست مي دهند كه اين يكي از دغدغه هاي هميشگي من و نمايندگان پيش از من بوده است. وي گفت: به لطف خداوند و با تلاش همه ي مسئولين در اين مقطع به يك توافقاتي رسيديم تا مشكل اين راه ارتباطي حل شود. وي گفت: از دلايل احداث جاده ميانبر مي توان به كاهش فاصله ميان اهواز– مسجدسليمان، امنيت جاده و صرفه جويي در سوخت و زمان اشاره كرد. ظاهري ادامه داد: به دليل نداشتن جاده كمربندي توافق شد از آنجا كه جاده هاي شهري بسيار فرسوده شده اند 14 كيلومتر جاده كمربندي از شهرك صنعتي تا پل تمبي ايجاد شود كه مراحل مناقصه اين كار در حال انجام است و 42 ميليارد تومان برآورد هزينه نيز شده است. وي ادامه داد: اول قرار بر بود يك پيمانكار اين كار را انجام دهد اما در نهايت به اين جمع بندي رسيديم براي تسريع در كار دو پيمانكار عهده دار اين كار شوند. نماينده مردم مسجدسليمان ادامه داد: از آنجايي كه طي اين همه سال جاده هاي ما زير بار سنگين ترافيك قرار داشت در جلسه اي كه با معاونت راههاي كشور داشتم مجوزي را از ايشان دريافت نموديم و قرار شد علي رغم اين كه جاده هاي درون شهري وظيفه شهرداري هاست اما اداره راه و شهرسازي آسفالت ابتدا تا انتهاي شهر را بر عهده بگيرد.

وي گفت: واقعيت اين است معدل راههاي ما نسبت به استان حدود 65 درصد عقب تر است و اين نشان مي دهد به منطقه ما آنچنان كه بايد توجه اي نشده است اما با تلاش هاي انجام شده و طي جلسات مكرر با معاون وزير و مدير كل راه و شهرسازي استان تا اين لحظه توانستيم مجوز احداث و بهسازي 170 كيلومتر از راههاي روستايي را از طريق معاونت راههاي كشور بگيريم. همچنين در نشستي كه به همراه استاندار محترم با معاون وزير راه داشتيم قرار شد از دو راهي لالي تا شهرستان لالي نيز 4 بانده شود…

نائب رييس مجمع نمايندگان استان خوزستان در بخش ديگري از سخنان خود در بحث كشاورزي و برداشت آب اظهار داشت: مقام معظم رهبري در يكي از سخنان خود فرمودند بخش كشاورزي را در خوزستان دنبال كنيد. اگر قرار است شهر ما متحول شود بايد زمينه اشتغال در آن فراهم شود و اين سوال مطرح بود چرا شهرهاي ما حق برداشت آب را نداشتند؟ بنده در اين رابطه پيگيري هاي زيادي داشتم حتي با سردار محسن رضايي سه جلسه برگزار كردم بعد از پيگيري هاي فراوان و جلسات مكرر با مسولين توافق شد 56782 هكتار از زمين هاي شهرستان را زير كشت آبي ببريم اما در ادامه به يك مشكل برخورد كرديم و متوجه شديم بعد از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامي در اين چهار شهرستان هيچ كار مطالعاتي صورت نگرفته است به جز بخش هاي كوچكي از لالي و گلگير!

معاونت نيروي كشور اعلام كرد: چون طرح توجيهي وجود ندارد نمي توانيم با شما موافقت كنيم كه با پيگيري ها و رايزني هاي مكرر موفق شديم توافق آن ها را به دست آوريم و قرار شد كه طرح توجيهي آن انجام شود. اما رييس و مديران جهاد كشاورزي استان اعلام كردند: طرح توجيهي حدود يكسال زمان مي برد در مذاكره اي كه با آقاي چنگلوايي داشتم ايشان اعلام كردند: اگر هزينه مشاوره آن حل شود با تشكيل چند تيم مي توان طي دو ماه اين طرح را آماده كرد كه برآورد هزينه آن حدود 3 ميليارد تومان بود. ظاهري گفت: در همين جا بايد از دكتر شريعتي استاندارمحترم خوزستان تشكركرد كه با يزرگواري هزينه آن را تقبل كرد …به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود در ارتباط با فرودگاه مسجدسليمان گفت: بحمدلله فرودگاه روي ريل افتاده است بخشي از هزينه هاي آن را شركت نفت و بخش ديگر را استانداري تقبل كرده است و با 31 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده در حال انجام است.

ظاهري در ارتباط با جاده چهارمحال بختياري گفت: يكي از اصلي ترين دغدغه هاي ما نجات شهرستان از بن بست بوده و هست. طي نشستي كه به همراه امام جمعه، فرماندار، استانداران محترم خوزستان و چهار محال و هنمچنين مسولين هر دو استان استان داشتيم قرار شد چند تونل در مسير مسجدسليمان و چهارمحال احداث شود. در اولين اقدام با 89 ميليارد تومان اعتبار از تنگ مو به سمت انديكا و در مراحل بعد در تنگ چلو، تاراز ، چري جند تونل احداث خواهد شد.

نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: يكي از اشكالات قانون اين است چرا شهرهايي مثل ما كه نفت و گاز توليد مي كنند نمي توانند عوارض آلودگي آن را دريافت كنند! و چرا عليرغم اين كه حدود 365 ميليارد گاز ترش به ماهشهر مي دهيم اما ارزش افزوده آن به ما نمي رسد. متوجه شديم ايراد از قانون است چرا كه عوارض به محلي كه محصول در آن تبديل مي شود تعلق مي گيرد. در اين رابطه نيز جلساتي با رييس سازمان مالياتي كشور داشتم و به او گفتم اين كار ظلمي ست كه به مردم شهرستان روا مي شود چرا كه تاثيرات مستقيم آلايندگي هاي نفت و گاز بر روي مردم ما لطمات جبران ناپذيري وارد كرده است. و در نهايت قرار شد با تشكيل يك كميته تخصصي اين موضوع بررسي و نتيجه آن اعلام شود.

وي در ارتباط با وضعيت نامناسب آب در بعضي مناطق انديكا گفت: با وجود دو سد و نيروگاه بعضي مناطق اين شهرستان هفته اي يك بار آب دارند كه با پيگيري هاي انجام شده با سازمان آب و برق قرار شد با اضافه شدن 4 پمپ جديد ظرف يكي دو ماه آينده وضعيت آب بهبود يابد.

ظاهري در ارتباط با مشكلا صداوسيما در شهرستان نيز گفت: در جلسه اي كه با مديرعامل صدا و سيماي مركز خوزستان داشتم اين مسئله همچنين راه اندازي موج اف ام پيگيري كه آن ها علت را عدم شبكه فيبر نوري در شهرستان اعلام كردند كه قرار است مشكلات اعتباري آن برطرف شود…

نماينده مسجدسليمان، لالي ، انديكا و هفتكل در ارتباط با شركت آلومينيوم و پتروشيمي مسجدسليمان نيز گفت: فاز اول شركت آلومينيوم به زودي افتتاح و حدود 150 نيروي كاملاً بومي دراين شركت مشغول به كار خواهند شد. اما بايد بپذيريم مشكل اشتغال شهرستان به واسطه اين دو شركت برطرف نخواهد شد آنچه مي تواند به حل اين مشكل كمك كند صنايع پايين دستي اين دو شركت است و بايد سرمايه گزاران را به حضور در اين كار تشويق كرد.

نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي در بحث مناطق آلوده نيز گفت: حدود 120 ميليارد تومان براي اين كار در فاز اول كه حدود 1200 منزل بود اختصاص داده شد كه بسيار جاي تعجب دارد تنها 310 خانه از اين 1200 خانه تحويل داده شد اما در آخرين سفر استاندار به مسجدسليمان در جلسه اي با حضور مسئولين شهرستان و مديران استاني قرار شد ظرف 3 ماه آينده شركت نفت توسط دانشگاههاي معتبر مشخص كند دقيقا كدام مناطق آلوده هستند و پس از آن به مناطقي كه آلوده نيستند مجوز ساخت و ساز داده شود همچنين مناطق آلوده نيز تخريب و توسط نفت به فضاي سبز و پارك تبديل شود…

ظاهري در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: بايد نگاهمان براي توسعه شهرستان به بخش خصوصي باشد. اعتقاد ما اين است سرمايه گزاري روي نيروي انساني مي تواند آينده شهر را تامين كند. وي ادامه داد: يكي از دغدغه هاي ما منطقه 22 بهمن كلگه است، چرا كه بعد از جابجايي بيمارستان 22 بهمن كل اين منطقه با افت شديد مواجه گرديد. در اولين اقدام براي احياء اين منطقه با مسئولين نفت صحبت كرديم و قرار شد بيمارستان نفت علاوه بر كاركنان نفت بيماران عادي را هم ويزيت كند و در اقدام بعدي با دعوت از سرمايه گزار بخش خصوصي قرار است بيمارستان 22 بهمن سابق مجدداً راه اندازي و در آن بيمارستان تخصصي قلب و بخش هاي ديگر مثل ام آر آي، بخش زايمان بدون درد و… راه اندازي شود كه مقدمات آن در حال انجام است.

نماينده مردم مسجدسليمان در مجلس شوراي اسلامي در بخش پاياني سخنان خود گفت: مسجدسليمان نيازمند وحدت و همدلي ست. بهترين سرمايه ما اتحاد و يكپارچگي ست و خداوند از كساني كه بخواهند ميان مردم تفرقه و باند بازي و طايفه گرايي بيندازد نگذرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=23899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 7
  1. سلام. ممنون آقا مرادی از تهیه اخبار جامع تون؛
    از تلاش ، پیگیری و عدم تبعیض طایفه‌ای آقای ظاهری خوشحالیم! امیدوارم با پرهیز ازمعرفی و حمایت از کاندیداهای شورای شهر همچنان خود را محبوب همه طوایف و به دور از حاشیه نگه دارد و با عوامل ترویج نگرش زشت تفرقه و تبعیض  طایفه ای برخورد  صریح و سریع داشته باشد.

  2. با عرض سلام
    درود و هزاران درود بر جناب مهندس ظاهری نماینده فهیم و پرتلاش شهرمان.
    امیدواریم همچنان فعال در جهت رفع مشکلات منطقه مسجدسلیمان بزرگ باشید تا جبران کمبودها  و عدم پیشرفت شهرهایمان بشود. انشالله
    از شما و تیم کاریتان میخواهیم مجدانه پیگیر پرداخت عوارض گار صادر شده به پتروشیمی رازی ماهشهر باشید.باتشکر فراوان
    همچنین تشکر از اطلاع رسانی به روز سایت وزین باشگاه ر ن مسجدسلیمان

  3. باسلام خدمت نماینده محترم مجلس مهندس ظاهری ۱۲۵۰۰۰۰۰۰میلیارد درسال.۱۳۸۵یعنی.ده.سال پیش.۳۱۰منزل تحویل گردی انهم تعمیرات شد. پیمانکار کی هست که تاریخ شروع وپایان نداشته نطارت چی سالیانه بالای سی میلیارد برای تعمیرات منازل سازمانی نفت می اید.که معلوم نیست درکجا هزینه می شود راه.جاده.فضای سبز.شهرک نفت نداریم. مساله الودگی شهر سیاسی بود اگر نبود چرا درمناطق الوده پروژه تعریف شد مثل باشگاه نفتون وهزینه تعمیرات منازل کجا رفت  چرا پروژه هزار دویست دستگاه ورودی شهر زمین گیر شد چرا شهرک نفت نزدند.سرنوشت بیمارستان نفت در تمبی به سرانجام نرسید مسولین سرگرم مناطق الوده شد بودجه ها وپروژه ها تعطیل شد ده سال شهر عقب مانده تر حتی زیر ساختها نابود شد….

  4. عقب ماندگیهاخیلی زیاده به آقای ظاهری وقت بدیم انشالاه درست میشه

  5. درود بر نماینده دلسوز
    بله درسته طایفه بازز .فامیل بازی.پارتی بازی این شهر رو نابود کرد
    اکثر پستهای مهم و مشاغل مهم افتاده دست افرادی که نه تخصص و نه دانش لازم انجام اون کار دارن هر جا که سر میکشی طایفه بازی نتیجه ش = یک شهر عقب افتاده که بیشتر شبیه روستا
    یه نگاه به دیگر شهرهای خوزستان به ما میگه این شهر پیش رفت که نداره هیچ پس رفت داره
    نه ربطی به ماهشهر داره و نه شهر دیگه ایراد از خود ماست
    اقای ظاهری باید برای پیشرفت شهر =فقط جلوی طایفه بازی. پارتی. رابطه گرفته بشه تا عدالت برقرار بشه تا یک خانواده با چند بیکار و تحصیلات عالی ویک خانواده همه در یک اداره شاغل نداشته باشیم = رمز پیشرفت عدالت .. اگر اینکار را انجام دادید پیشرفت خواهید در غیر اینصورت شما هم مثل نماینده های قبلی

  6. بهترین راه برای احیای کلگه فعال سازی طرح بیمارستان نفت در شیخ مندنی می باشد و گرنه برای بخش خصوصی تاسیس M R I در شهری که حتی یک جراح مغز و اعصاب ندارد هیچ توجیه اقتصادی ندارد و بخش فوق تخصصی قلب نیز نیاز به چندین فوق تخصص قلب در رشته های مختلف قلب دارد و شبکه بهداشت حتی در فعال سازی درمانگاه عمومی در آنجا ناتوان بوده است

  7.   باتشکر از پیگیری شمانماینده محترم و زحمت کش  نسبت به مشکلات مسجدسلیمان  
    انشاءالله که دعاتون مستجاب بشه  .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.