• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
2

فرماندار اندیکا جزئیات آتش سوزی زمین های کشاورزی و واژگونی اتوبوس را تشریح کرد

  • کد خبر : 22719
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- فرماندار اندیکا جزئیات حوادث آتش سوزی زمین های کشاورزی و واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در این شهرستان را تشریح کرد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان منوچهر ورناصری گفت:برخی از کشاورزان بدون آگاهی، کاه و کلش باقیمانده از محصولات زمین های کشاورزی خود را آتش می زنند و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- فرماندار اندیکا جزئیات حوادث آتش سوزی زمین های کشاورزی و واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در این شهرستان را تشریح کرد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان منوچهر ورناصری گفت:برخی از کشاورزان بدون آگاهی، کاه و کلش باقیمانده از محصولات زمین های کشاورزی خود را آتش می زنند و در برخی مواقع وزش باد شدید باعث ایجاد حوادثی می شود که جبران آن دشوار است.

وی افزود: روزپنجشنبه یک حریق از جنب باغی در روستای بنه بندر شروع شده و به بخشی از زمین های کشاورزی منطقه سرایت کرد، ولی با اقدام سریع دستگاه های مسئول در مدیریت بحران و همکاری به موقع بسیج، سپاه، منابع طبیعی، هلال احمر و آبفای روستایی و شهرداری ها، آتش مهار شد.

فرماندار اندیکا ادامه داد:شرایط به گونه ای بود که اگر به موقع این آتش مهار نمی شد و به دامنه کوه می رسید مهار آن بسیار مشکل بود.

وی تصریح کرد:این حادثه که مهار آن حدود یک ساعت به طول انجامید ، خسارات جانی به دنبال نداشت و تنها بخشی از کاه وکلش کشاورزان طعمه حریق شد که علت آتش سوزی از سوی نیروی انتظامی در دست بررسی است.

ورناصری فرماندار اندیکا اضافه کرد:درحالی که درگیر مهار حریق بودیم، باخبر شدیم که یک دستگاه اتوبوس مسافربری در نزدیکی سد مسجدسلیمان (گدار لندر) به دلیل نامعلومی واژگون شده و راننده آن به دره سقوط کرده است.

وی افزود:پس از حضور دهیار منطقه در محل حادثه و باخبر کردن مرکز فوریت های پزشکی شهرستان مشخص شد که این اتوبوس حامل تعدادی مسافر بوده که ابتدا آنها را برای حضور در مراسم فاتحه خوانی در شهرستان پیاده کرده و در راه بازگشت در سراشیبی کنترل خود را از دست داده و واژگون شده است.

فرماندار اندیکا ادامه داد:این اتوبوس پس از واژگونی در لبه پرتگاه متوقف شده بود، ولی راننده که گویا کمربند ایمنی نه بسته به دره سقوط کرده بود که با تلاش ماموران اورژانس از دره خارج شده و به بیمارستان منتقل شد.

ورناصری گفت:البته حال عمومی راننده وخیم اعلام شده است.

وی تصریح کرد:خوشبختانه در زمان این حادثه جاده خلوت بوده به همین دلیل هیچ آسیبی به دیگر خودرو های عبوری وارد نشده است.

اندیکا یکی از شهرستان‌های استان خوزستان می باشدکه شامل سه بخش است و در شمال شرقی استان قرار دارد. جمعیت شهرستان اندیکا 80 هزار نفر و مساحت آن 2300کیلومتر مربع بامرکزیت شهر کوچک قلعه خواجه است.

ايرنا

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=22719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. فرماندار محترم لطفا رسیدگی به جاده اندیکا _مسجدسلیمان رو مدنظر داشته باش

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.