• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

نماينده مسجدسليمان در گفتگو با تیتر امشب :
طرح های نیمه تمام به معضلی برای دولت تبدیل شده است

  • کد خبر : 21189
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- دکتر اسماعیل جلیلی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که با عنوان واکاوی علل تاخیر در اجرای طرح ها پخش شد گفت: درصد نیمه تمامی این طرح ها از طرح های جدید تا طرح های با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی متفاوت است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- دکتر اسماعیل جلیلی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که با عنوان واکاوی علل تاخیر در اجرای طرح ها پخش شد گفت: درصد نیمه تمامی این طرح ها از طرح های جدید تا طرح های با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی متفاوت است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وی گفت: ارزیابی نهایی این طرح ها تا پایان تیر ۹۵ مشخص می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا قبول دارید که در تصویب بسیاری از این طرح ها به جای منطقه نگری، بخشی نگری شده است افزود: بسیاری از این طرح ها اصلاً نباید تصویب می شد و مثلا ساخت فرودگاه در شهرهای نزدیک پایتخت چه ضرورتی داشته است؟ وی گفت: با توجه به محدودیت منابع برخی از این طرح ها توجیه اقتصادی ندارد.

دکتر جلیلی افزود: برای سال ۹۵ دویست و ده هزار میلیارد برای هزینه های جاری در نظر گرفته ایم و امسال قرار است ۷۰ هزار میلیارد در طرح های عمرانی هزینه شود و این دو رقم نشان می دهد که چقدر در منابع ما نابرابری وجود دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به این که ما باید از محدودیت منابع مالی مان حداکثر استفاده را داشته باشیم افزود: متاسفانه میانگین عمر طرح های ما از زمانی که شناسایی می شود تا زمانی که به بهره برداری می رسد ۱۱ سال است و باید به فکر راهکاریی باشیم که این زمان تاخیر را به حداقل برساند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا همه این طرح ها مطابق نیاز مناطق کشور تصویب شده است گفت: اگر طرحی نیاز جامعه هدف نباشد اتلاف منابع است و به طور قطع همین ۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل ۳۰۰۰ طرح عمرانی نیمه تمام در سال آینده به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد و به طور قطع موجب نارضایتی بیشتر جامعه هدف می شود .

دکتر جلیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا برخی از این طرح ها با نگاه سیاسی تهیه شده است افزود: قطعا همینطور است و یکی از این طرحها مونوریل بود که هنوز طراحان آن نتوانسته اند ارزش اقتصادی آن را اثبات کنند.

وی گفت: ایجاد اولویت برای توازن بخشی به مناطق کشور باید مورد توجه دولت باشد و بحث تامین منابع مالی این طرح ها بسیار مهم است چرا که ما بسیاری از درآمدهای کشور از فروش نفت و گاز را صرف امور جاری می کنیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=21189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.