• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

کاش کسی تدبیری کند ، جاده مرگ همچنان جان می گیرد …
قبرستان های مان دیگر جا ندارند اما مسئولین همچنان نمی بینند

  • کد خبر : 20464
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸

َباشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ حسن كريمي: حادثه پشت حادثه، شاید برای رسانه ها و پایتخت نشینان در حد یک خبر باشد اما برای ساکنین شهر من هر حادثه که شما آن را سوژه خبری می نامید کمر خانواده ای را می شکند. جاده مرگ باز هم قربانی گرفت و این روزها باید فکری به حال […]

َباشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ حسن كريمي: حادثه پشت حادثه، شاید برای رسانه ها و پایتخت نشینان در حد یک خبر باشد اما برای ساکنین شهر من هر حادثه که شما آن را سوژه خبری می نامید کمر خانواده ای را می شکند.

جاده مرگ باز هم قربانی گرفت و این روزها باید فکری به حال قبرستان های شهرمان بکنیم که تعداد مرده ها دارند از زنده ها پیشه می گیرند و هیچ مسئول شهرستانی و استانی حتی به خودش اجازه نمی دهد تا گره ای از این مشکل نه چندان بزرگ یعنی راه اندازی مسیر میانبر اهواز – مسجدسلیمان باز کند .

چندی پیش کمپینی برای کمک به هموار شدن مسیر اجرایی پروژه میانبر اهواز – مسجدسلیمان در همین سایت ایجاد کردیم و در بازه زمانی کوتاه ۸۰۰ نفر از این کمپین و در واقع از جان خودشان حمایت کردند که نهایتاً این کمپین به خاطر طوماری که در نماز جمعه شهرستان به امضا شهروندان رسید ختم شد و هنوز خبری از نتیجه و یا تاثیرات آن طومار منتشر نشده است.

اما سر حرفم با جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم کشور عزیزم ایران است که تحقق شعار انتخاباتیش می تواند گره از کارمان وا کند.

آقای رئیس جمهور امروز در شهری بنام مسجدسلیمان همان پایتخت نفتی خاورمیانه و همان شهر ثروتمندی که امروز خودش فقیر است هر روز به حجله های عزا برای عزیزانمام اضافه می شود و چندین سال است که این رویه ادامه دارد .

آقای رئیس جمهور نمی دانم شاید به علت فاصله چند صد کیلومتری تان با ماست که صدای جیغ مادرانمان و فریاد و ناله پدران و برادرانمان را در غم از دست رفتن عزیزانشان در جاده مرگ را نمی شنوید . و شاید هم کسی هنوز این صدا را برای شما بازپخش نکرده است . اما آقای رئیس جمهور شما قول دادید امید را برای ما به ارمغان بیاورید ، شما قول دادید که با تدبیر خود و تیمتان لبخند را بر لبان تک تک مردم ایران جاری کنید . اما آقای رئیس جمهور ما کمرمان شکسته است و بر اثر ضعف برخی مدیران و مسئولان ناکارآمد و در طی سالهای اخیر آنچنان گریه کرده ایم که شادی از یادمان رفته است. پس امید را باید در شهر ما فاکتور گرفت .

آقای رئیس جمهور در شهر من اکثر مردم لباس سیاه و عزا به تن دارند و موجی از ناامیدی شهرم را در بر گرفته است که این امر در دولت تدبیر و امید نمی تواند نشانه خوبی باشد .

آقای رئیس جمهور مردم مسجدسلیمان محروم و مظلوم از شما و کابینه شما پل طبیعت، هتل های آنچنانی، پارک های بین المللی، تفریگاه های مجهز و … درخواست نمی کنند (هرچند که حقشان بیش از این چیزهاست ) اما انها تنها از دولت تدبیر و امید درخواست دارند تا مسیر پر تردد شهرشان به مرکز استان که یکی از پر خطر ترین و غیر استاندارد ترین مسیرهاست را به یک مسیر ایمن و با کیفیت تبدیل کنید .

آقای رئیس جمهور من شما را دعوت میکنم تا به عنوان رئیس جمهور کشورم از مسجدسلیمان بازدید کنید و پای درددل ها و حرفهای مردم زجر کشیده این شهر محروم بنشینید و اگر امکان داشت کمی برایمان امید و تدبیر با خودتان بیاورید که این روزها نیازمند شدید نه خود واژه ها بلکه عمل کردن به این واژه ها در شهر و استانمان هستیم …

آدرس شهرمان را همه می دانند، حتی کشورهای خیلی دور دور …

در پایان

اگر به خانه ما آمدی برای ما ای مهربان چراغ

بیاور

و یک دریچه که از آن

به ازدحام کوچه ی خوشبخت بنگریم

مرجع/سپنا

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=20464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 7
  1. تشکرازبرادرمهندس کریمی.انشاءالله عزیزان اهل قلم بتوانند سرنوشت این جاده رارقم زنندومسولیین استانی وکشوری گوش شنواداشته باشند.

  2. کو گوش شنوا!؟؟ همه خودشونو زدن به خواب!!! 
    فقط چشمشون به لوله های نفت وگازه که پولش توجیب پایتخت نشینان میره!!

  3. درود بر این جوان ارزشمند

    و صد درود بر جسارت و حق طلبی ایشون … من مطالب زیادی از این جوان دنبال میکنم واقعا همیشه درد مردم مسجدسلیمان را فریاد زده و من به عنوان یک مسجدسلیمانی ساکن اهواز به این جوان ارزشمند که خودشو وقف مردم و شهرش کرده افتخار میکنم .

  4. آیا مقصر جاده است؟آیا مقصر خود ما نیستیم که فرهنگ رانندگیمان پایین است؟آیا واقعا اون پنج دقیقه زودتر رسیدن ارزش از دست دادن جان رو داره؟

  5. آیا جاده ای بزرگتر و پهن تر از آزادراه تهران_قم داریم؟توی این جاده هم شاهد ده ها تصادف در روز هستیم…پس خوبه که  خودمان به فکر خودمان باشیم نه اینکه از زمین و زمان گلایه کنیم

  6. با عرض سلام 
    با تشکر از مطلب ارایه شده
    اون آقایانی که مردم را مقصر این حواد ث میدانند 
    ………………………

  7. همه چیز 50/50ست 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.