• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
2

واكنش شديد امام جمعه مسجدسليمان به حادثه مرگ مليكا كودك 2 ساله مسجدسليماني

  • کد خبر : 1925
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۷

    آقایان مسئول! اگر مليكا بچه خودتان بود شکایت نمی‌کردید/ گاهی اوقات باید پاسخگوی مردم مظلوم مان باشیم لذا طبیعی است که وقتی مسئول ما اقدام به موقع و لازم را انجام نداد، خبرنگاران مظلوم و پاک سیرت ما به حرکت در بيايند و سایت‌ها را پر کنند از این خبر، بعضی‌ها آمدند و گفتند: […]

    آقایان مسئول! اگر مليكا بچه خودتان بود شکایت نمی‌کردید/ گاهی اوقات باید پاسخگوی مردم مظلوم مان باشیم لذا طبیعی است که وقتی مسئول ما اقدام به موقع و لازم را انجام نداد، خبرنگاران مظلوم و پاک سیرت ما به حرکت در بيايند و سایت‌ها را پر کنند از این خبر، بعضی‌ها آمدند و گفتند: آقا به این خبرنگاران بگویيد چرا این کار را می‌کنید چرا سیاه نمايی می‌کنید. گفتم خیلی هم کار خوبی می‌کنند.

 

باشگاه روزنامه‌نگاران مسجدسليمان/ عزت‌الله قاسمي: حجت‌الاسلام صادق اميني نماينده ولي فقيه و امام جمعه مسجدسليمان در خطبه‌هاي نماز جمعه مسجدسليمان در ارتباط با حادثه برق گرفتگي و مرگ كودك دو ساله مسجدسليماني گفت: که موضوع بر می‌گردد به مسئولیت‌پذیری و قانون‌مداری. متأسفانه در شب عید فطر خبردار شدیم که یک دختر دو ساله‌ای که با پدر و مادرش رفته بودند در جشن عید فطر در پارک گل نرگس مسجدسلیمان شرکت کنند بر اثر سهل انگاری و کوتاهی پیمانکار این پارک دچار برق گرفتگی شده‌اند. موضوع از اين قرار بود كه سیم برقی با ولتاژ بالا به جای آن که از زیر زمین عبور داده شود در سطح زمین قرار داشته، ایمن نبوده و از میان چاله‌های آب زمین پارک هم می‌گذشته است. به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وي با شرحی از این واقعه تأسف بار گفتند: مرگ دختر خردسال دو ساله‌ای چندین روز است كه قلب ما را جریحه‌دار نموده است.

او تک فرزند خانواده‌ای بود که خداوند پس از پنچ سال انتظار به پدر و مادرش عطا نمود. آن‌ها به پارک رفته تا از فضای تنگ خانه نجات پیدا کنند. بچه رفت به جای نمناک و به خاطر لخت بودن سیم برق دخترک دچار برق گرفتگی شدید می‌شود. دختر را سوار آمبولانس کردند، به بیمارستان شهر بردند ولی به خاطر وخیم بودن وضع او به اهواز اعزام می‌شود. در دو راهی لالي، اکسیژن آمبولانس تمام مي‌شود، دوباره آمبولانس به سوی مسجدسلیمان بر می‌گردد و از بیمارستان شفا در این شهر كپسول اکسیژن تهیه می‌کنند و دوباره به سوی اهواز حرکت کرده و ساعت ۴ صبح به بیمارستان ابوذر اهواز مي‌رسند و این طفل معصوم را تحویل می‌دهند. کودک به کما رفت و متأسفانه بعد از دو روز فوت می‌کند.

بعضی‌ها شاید بگویند که این یک دختر دو ساله بوده و این موضوع خیلی مهم نباشد، اما من می‌گویم توی پارک بود، عید فطر بود، طفل معصوم بود. این حادثه‌ها می‌تواند آتش بزند به دل پاک و لطیف مردم ما، می‌تواند بحران‌های اجتماعی درست کند. خیلی نجابت به خرج دادند طایفه این کودک که نجیبانه و مؤدبانه چيزي نگفتند. من انتظار داشتم مسئول این پلشتی و شلختگی یکی دو روز برای جگر سوخته این خانواده هم که شده به زندان می‌رفت.

من از دستگاه قضاء و از شهرداری می‌پرسم: آقایان مسئول شهرداری، آقایان شورای شهر اگر بعد از ۵ سال خدا بچه‌ای به شما می‌داد و می‌بردید به جشن عید برای تفریح و با این توضیحاتی که من گفتم از دار دنیا می‌رفت، آیا شکایت نمی‌کردید؟ شما این پیمانکار را شلاق نمی‌زدید؟ توی زندان نمی‌انداختید؟

گاهی اوقات باید پاسخگوی مردم مظلوم مان باشیم، لذا طبیعی است که وقتی مسئول ما اقدام به موقع و لازم را انجام نداد، خبرنگاران مظلوم و پاک سیرت ما به حرکت در بيايند و سایت‌ها را پر کنند از این خبر، بعضی‌ها آمدند و گفتند: آقا به این خبرنگاران بگویيد چرا این کار را می‌کنید؟ چرا سیاه نمايی می‌کنید؟ گفتم خیلی هم کار خوبی می‌کنند.

در شهرستان ایذه چند نفر کشته شدند دیدید چه کردند. وانتی در دزفول در کانال آب افتاد نماینده‌شان تا مجلس موضوع را برد. این فرد خاطی را باید تنبیه کرد و سر و صدا کرد. کدام پارک در کشورمان سیم برقش را از روی زمین رد می‌کند و لخت به امان خدا رها می‌کند. خدا کمک کرد و یک فاجعه‌ی بزرگ‌تري رخ نداد. اگر ده کودک با هم در همان نقطه‌ای که این حادثه رخ داد و ملیکا خانم عزیز دو ساله را برق گرفت می‌رفتند می‌دانید چه می‌شد؟ یک فاجعه ملی اتفاق مي‌افتاد.

ما وظیفه داریم که این‌ها را مطرح کنیم. من این‌ها همه را به عدم قانون گرايی و عدم نظارت مسئولین می‌دانم. من شخصاً در دیداری که برای عرض تسلیت به این خانواده داغدار به حضورشان رسیده بودم قول دادم که به سهم خود پیگیر شکایت قضايی این حادثه باشم.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 19در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 19
  1. سلام.
    بازم خوب شد حداقل يكي از مسولين از خبرنگار حمايت كرد.
    هميشه همه كم كاري خود را گردن خبرنگاران مي اندازند

  2. خدا وکیلی کیف کردم از جسارت حاج اقا.من در نماز جمعه شرکت کردم سخنان حاج اقا که کوبنده می گفتن را می شنیدم م لذت بردم

  3. حاج آقا اميني دستت درد نكنه كه هميشه حرف دل مردم رو ميزني ممنونتيم.

  4. بقرآن آتیش گرفتم من داییم بعد از جند سال خدا بهش پسری میده میدونم چقد خوشحال شد
    اما این اتفاق جگرمو آتیش زد
    تسلیت میگم به خانواده ملیکا…

  5. جز تاسف تاسف تاسف… متاسفم

  6. آقاي مرادي واقعا دستت درد نكنه براي انعكاس اخبار در رابطه با مليكا. از روز اول از طريق سايت شما پيگير مسئله بودم. به غير از اين هم از شما انتظار نمي رفت. از آقاي اميني هم به خاطر دفاعي كه از اين مسئله داشتند تشكر مي كنم. خيلي از صراحتش خوشم اومد. سعي مي كنم ديگه تو نماز جمعه ها شركت كنم.

  7. حاج اقا امینی درود ب شرفت وشیر مادرت حلالت که حرف حق زدید

  8. سلام و درود به حاج اقاي عزيز.خدا قوب. بخدا خوشحالمون کردی. اقای مرادی عزيز شما هم خسته نباشی دهن حاج اقا رابا این سخنان باید طلا گرفت. همیشه حرف حق می زنن ولی این بار گل کاشتن.

  9. با نهایت تاسف خدمت خانواده این طفل معصوم
    امیدوارم خداوند به شما صبر فراوان دهد و از مسؤلیین این حادثه تأسف بار میخواهیم پیگیر اعمال نا ایمن خود باشند تا در آینده شاهد همچین مسائلىنباشیم
    با تشکر از جناب آقای امینی امام جمعه محترم شهرستان مسجد سلیمان

  10. درود بر حاج آقا اميني. انصافاً صحبت هاي حاج آقا مرحمي بود بر دل داغدار همه شهروندان مسجدسليماني. همين كه يكي پيدا بشه و قبول كنه ايراد از مسئولين بوده خودش كلي ارزش داره. خيلي جالب است مسئوليني كه اشتباه مي كنند ر ا هيچ كس نمي بيند اما خبرنگاران زحمت كشي را كه اشتباهات آنان را افشا مي كنند مورد هجوم قرارمي دهند. جاي شكرش باقي ست كه حاج آقا اينچنين از خبرنگاران دفاع كرده و يقينا همين عاملي خواهد شد كه خبرنگاران با جسارت بيشتري به كار خود ادامه دهند. من به نوبه خودم يك بار ديگر از آقاي اميني تشكر مي كنم.

  11. به امام حسين اين اتفاق باعث ناراحتي خيلي ها شد. خيلي از خانواده ها با اين اتفاق گريه كردند. اگه توجه كنيد خيلي ها ديگه جرات نمي كنن بچه هاشون به پارك ببرن. فكر نمي كرديم امام جمعه چنين برخورد مناسبي با اين قضيه داشته باشه. دستش درد نكنه.

  12. چی؟؟؟؟ کپسول اکسیژن آمبولانس دوراهی لالی تموم شد؟؟؟؟
    من شاید پیمانکار پارک رو ببخشم ولی مسئولان بیمارستان رو نمی بخشم کپسول اکسیژن مگه نباید همیشه شارژ و آماده باشه؟؟ چرا تموم شد؟؟
    این موضوع رو هم پیگیری کنید حتما”
    صبر کنید ببینم ، اصلا” چرا شهر ما نباید امکانات بیمارستانی مناسب نداشته باشه
    و فرزندان ما باید اهواز بشن؟
    مگه کم نقت و منابع داره اين شهر که حاضر نیستند یک بیمارستان مجهز بسازن برای مسجدسلیمان.

  13. آخرش می دونید چی می شه ؟
    من رو به عنوان مقصر اصلی (نه شهردار و نه پیمانکار )را معرفی می کنن…چون من شاهد ماجرا بودم …افسوس برای همه چی ….

  14. خدا وکیلی اگه حاج آقا امینی رو نداشتیم شهر ما چه طور میشد
    حاج أقا واقعأ خدا قوت ……

  15. ازامام جمعه محبوب ودلسوزشهرمان حاج اقاامینی بخاطرپیگیری وهمدردی ایشان دررابطه بافوت دلخراش فرزنددلبندمان سپاس فراوان داریم

  16. ملیکای عزیزاون جا که رفتی باخیال راحت پاتوزمین بزارمیگن توبهشت خدااگه برقی باشه رو زمین پهن نشده _تسلیت میگم بهت اقا عادل عزیز

  17. من به اندازه خم شدن قامت یک پدرگله دارم به اندازه اشکای همیشه سرازیر یک مادر گله دارم _غم اخرت باشه عادل جان

  18. این حرفا هیچ مشکلی حل نکرد . نه شهردار از مردم عذر خواهی خشک و خالی کرد . نه … قطعا تا سه چهار روز دیگر همه ما سرمان را توی لاک زندگی خودمان می کنیم . می ماند غصه داغ بزرگ فقدان این عزیز برای خانواده اش .و نیز دوباره رهاشدن امور به امان خدا . یکی نپرسید شهرداربعد از این واقعه برای ایمنی پارک و جلو گیری از این قبیل خطرات چه کردی ؟
    دادگاه وجدان شهرداري را مقصر می داند حتی اگر حاج آقا امینی به هر دليلي نخواهدبه آن اشاره کند که شهرداري مقصراست …امیدوارم که دیگر شاهد اتفاقات تلخ نباشیم امیدوارم فقط ..

  19. خانواده محترم قنبری تسلیت عرض می کنیم مارا در غم خود شریک بدانید امتحان بزرگی است به یاد عید قربان افتادم ولی اینبار عید فطر بود وپدری فرزند خود را به خواست خداوند به قربانگاه می برد در این امتحان بزرگ سربلند بیرون بیایید و صبر جزیل پاداش سربلندی شما باشد .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.