• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
0

مردي از جنس قبيله/ علي اصغر جمالي: سال هاست کسی سراغی از ما نگرفته است/ امیدوارم روزی تیم نفت جایگاه واقعی خود راپیدا کند

  • کد خبر : 18815
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۹:۵۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ لاله خدري: کمپین زنان بختیاری در ادامه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی خود به دیدار علی اصغر جمالی پیشکسوت متواضع و با اخلاق فوتبال رفت و پای درد دل این معلم ساده و بی آلایش نشست. جمالی که از این دیدار غیر منتظره بسیار خوشحال شده بود گفت: سال هاست کسی سراغی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ لاله خدري: کمپین زنان بختیاری در ادامه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی خود به دیدار علی اصغر جمالی پیشکسوت متواضع و با اخلاق فوتبال رفت و پای درد دل این معلم ساده و بی آلایش نشست.

جمالی که از این دیدار غیر منتظره بسیار خوشحال شده بود گفت: سال هاست کسی سراغی از ما نگرفته و ما و خیلی از آن هایی که سال ها به این شهر عاشقانه و صادقانه خدمت کرده ایم را فراموش کرده اند البته من از کسی گله ای ندارم چون هر کاری که کرده ام به خاطر شهرم و برای رضایت قلبی خودم بوده و مطمئناً من اگر وابسته به جناح یا افراد خاصی بودم شاید جایگاه دیگری داشتم اما خدا را شکر وابسته به هیچ جناحی نیستم و همیشه روی پای خودم ایستاده ام.

علی اصغر جمالی متولد 1328 است و از هفده سالگی فوتبال را باتیم دارایی به مربیگری اصغر سلطانی شروع کرد و در سال 1357 در اوج از فوتبال خداحافظی کرد. وی نزدیک به 32 سال به عنوان دبیر ورزش در مناطق محروم اندیکا خدمت نمود. در سال 1370 ازدواج و حاصل این ازدواج دو دختر و یک پسر است.

امیدوارم روزی تیم نفت جایگاه واقعی خود راپیدا کند

فوتبال امروز و فوتبالیست های امروزی خیلی با زمان ما فرق کرده اند ما در آن زمان هم فوتبال بازی می کردیم هم درس می خواندیم و کتاب هایمان همیشه همراهمان بود و اگر با تهران بازی داشتیم این مسیر را با اتوبوس می رفتیم. مربی چند کیلومتر مانده به شهر محل بازی ما را پیاده می کرد و می گفت این مسیر را پیاده بروید تا برای بازی آمادگی پیدا کنید. امروزه استعدادیابی به درستی انجام نمی شود. قبلاً قدرت جسمانی، سرعت و… حرف اول را می زد و ورزشکار بایستی ساعت یازده به بعد بخوابد و استراحت کند و رؤیا سازی کند و خود را در زمین فوتبال ببیند تا بتواند رؤیاها و توانایی های خود را در زمین ورزش پیاده کند اما امروزه این رعایت نمی شود.

تیم نفت مسجدسلیمان برای مسجدسلیمان یک اسم است و فقط از بودجه این شهر استفاده می کنند و هیئت مدیره، بازیکنان، تدارکات و…از شهرهای دیگر است در حالی که این شهر بهترین استعدادها را دارد.

آن سال ها امکانات اندک بود اما تلاش ها وموفقیت ها بسیار، آن زمان اخلاق پهلوانی، سادگی و بی ریا بودن حرف اول رامی زد و دوستی ها بی آلایش بود اما این روزها ها ما چشم دیدن موفقیت و خوشحالی همدیگر را نداریم. یکی از افتخارات آن دوران من در سال شصت و شش رقم خورد که من مسافت خلیج فارس تا نوشهر را در سی و هفت روز بدون پشتوانه و امکانات پیاده روی کردم.

IMG-20151217-WA0001

ایستاده از راست: مرحوم محمدرضا نرموسای- مرحوم ابراهیم شیخ ابولی پور- جمشید شیخ ابولی پور- احمد امین- باوریان

نشسته از راست: علی اصغر جمالی – مرحوم رضی نخلی پور – خسرو لجمیری- موسی ململی- بالی زاده

مسجد سلیمان مهد فوتبال بوده و بیش از چهل تیم داشت و مربیان بزرگی از جمله ایرج طهماسبی، اصغر سلطانی، صیدال سرقلی، شهید خداداد حسینی، قلی پور ،بارانی و…داشت و بازیکنان بزرگی همچون محمد لرستانی- مرحوم هوشنگ ممبینی- محمدرضا نرموسایی- فریدون شیرانی پور- داریوش بهادری-برادران سلیمانی- مرحوم ابراهیم شیخ ابولی پور- احمد امین و…بودند که نباید به سادگی از آن ها گذشت آن ها افتخارات فوتبال ما بودند و هستند.

IMG-20151217-WA0002

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=18815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 7
  1. اسطوره همیشه پایدار دوستت داریم

  2. باسلام حقیر افتخار آشنایی با این شخصیت بزرگ را دارم وچند سالی که در تربیت بدنی خدمت میکردم از نزدیک با ایشان ارتباط داشتم .جدای از چهره ورزشی ؛ایشان دارای یک شخصیت قابل احترام وبزرگ منشی هستند.افسوس که ما قدر شخصیت ها را نمیدانیم.

  3. انشاالله همیشه سالم و تندرست باشی

  4. با سلام و خدا قوت خدمت شیری از شیران زاگرس.
    علی اصغر جمالی مردی است که به ندرت در تاریخ تکرار می شود کسی که می توانست پیشرفت های زیادی در شهرهای بزرگ کشور داشته باشد خودش را به منطقه محروم اندیکا منتقل کرد و وقت خودش رو صرف اموزش و تدریس ما کرد …
    زنده و سربلند باشید .

  5. اقای جمالی یه دونه ای.مخلصیم

  6. استاد گرانقدر جناب جمالی عزیز،

    واقعا خبرنگار محترم تیتر متناسب و برازنده ای برای این مصاحبه زده است که گویای ویژگی های منحصر به فرد و قابلیت کم بدیل شماست.(اسطوره ای از جنس قبیله).
    صفات شما شایسته سرمشق بودن در محیط زندگی است و ورزش تنها میدان کوچکی بود که در آن شهره شدید. امیدوارم نسل های جدیدی که زیر نظر شما ورزش میکنند همه ابعاد شخصیت شما را درک کنند .
    خیلی اتفاقی وارد این صفحه شدم و بسی خرسند که فرصتی دل خواسته سبب ارسال این پیام به روی گل شما گردید.

    برایتان آرزوی تندرستی و شادکامی دارم

  7. درود بر اقای علی اصغر جمالی و خانواده ی محترم و با اخلاق ایشون.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.