• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
1

روشنگری پیرامون حادثه غم انگیز سرزمین منا و شکل گیری برخی شایعات بعد از این ماجرا

  • کد خبر : 17117
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- پایگاه مقاومت بسیج کارمندی و دفتر فرهنگ اسلامی واحد مسجدسلیمان به مناسبت حادثه غم انگیز سرزمین منا که منجر به درگذشت و مصدوم شدن شمار کثیری از حجاج بیت الله الحرام شد، نشست روشنگری برگزار کرد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- پایگاه مقاومت بسیج کارمندی و دفتر فرهنگ اسلامی واحد مسجدسلیمان به مناسبت حادثه غم انگیز سرزمین منا که منجر به درگذشت و مصدوم شدن شمار کثیری از حجاج بیت الله الحرام شد، نشست روشنگری برگزار کرد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد ، حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی امام جماعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان بعد از نماز جماعت ظهر در سخنانی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و لزوم زنده نگاه داشتن یاد و خاطره رزمندگان سلحشور این دوران، درگذشت شهادت گونه جمعی از هم وطنان خداجوی ایران اسلامی که در سرزمین منا و در حادثه خون بار این سرزمین جان خود را از دست دادند تسلیت عرض نمود.

حجت الاسلام مرعشی در ادامه با محکوم کردن حکام عربستان در این ماجرا، تأکید کرد: عدم توانایی و بی تدبیری و بی کفایتی مسئولان عربستانی در برگزاری مناسک حج، علت اصلی وقوع این حادثه که منجر به درگذشت و مصدومیت شمار کثیری از حجاج بیت الله الحرام شده است می باشد و در همین رابطه حکام نالایق عربستان باید جوابگو این واقعه باشند و نباید با بیان مسائل و بهانه های بی ربط دیگری را مقصر این حادثه بدانند.

ایشان در بخش دیگری از صحبت خود، گفت: وقتی به ماجرا اتفاق افتاده دقت می شود می توان ردی از عمدی بودن را در این موضوع دید و باید اذعان کرد بوجود آورندگان این حادثه به دنبال هدفی چون کم کردن استقبال مسلمان از مناسک حج می باشند.

مرعشی در ادامه همین بخش گفت: دشمنان اسلام به شیوه های مختلف هم اکنون نیز شایعاتی در بین مردم ترویج داده اند که در مجموع مضون این شایعات بر این محور متمرکز شده که در شرایطی که درعربستان امینت وجود ندارد چرا مردم حج می روند و جان خود را از دست می دهند؟ یا چرا مردم اینقدر برای حج رفتن هزینه می کنند؟ باید هزینه حج را صرف منافع عام المنعه کرد.

امام جماعت واحد دانشگاهی مسجدسلیمان ضمن رد این شایعات، گفت: مردم نباید به این شایعات توجه کنند. در دین اسلام واجب است هر کس مستطیع شود یک بار حج تمتع برود، دشمنان اسلام به دنبال این موضوع هستند که هر سال مناسک حج ضعیف تر از سال قبل برگزار شود و این موضوع را مطرح کنند که مسلمان از اسلام فاصله گرفته اند.آن ها می ترسد در این چنین مراسم که با حضور میلیونی مسلمانان برگزار می شود اتحاد بین مسامانان بیشتر و منافع آنها در جهان به خطر بیفتد لذا برای جلوگیری از اتحاد مسلمانان دست به اتشار این شایعات می زنند.

ایشان در ادامه پس از توضیحات بیشتر در خصوص لزوم مقابله با شایعات مطرح شده، طرح تدفین جان باختگان مناسک حج امسال در گلزار شهدا شهرستان ها که به پیشنهاد رییس سازمان حج و اوقاف و تأیید مقام معظم رهبری بوده را یک اقدام مناسب و شایسته دانست و گفت : ای حجاج خانه خدا پس از اتمام مناسک حج با روح پاک به دیار باقی شتافتند و در راه مبارزه با شیطان نفس و تذهیب روح، جان خود را از دست دادند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=17117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.