• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11766اخبار امروز : 1
2

دكتر نژاد سلامي :
راه‌اندازی بیمارستان جدید مسجدسليمان می‌تواند فرصتی برای ارائه‌ی خدمات بهتر و با کیفیت‌تر باشد

  • کد خبر : 12248
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مدیر شبکه‌ی بهداشت و درمان مسجدسلیمان از کاهش 11 درصدی زایمان به شیوه سزارین از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دکتر «محمدرضا نژادسلامی» با اشاره به تهیه‌ی همه‌ی ملزومات و داروهای مورد نیاز بیماران بستری برابر دستورالعمل […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مدیر شبکه‌ی بهداشت و درمان مسجدسلیمان از کاهش 11 درصدی زایمان به شیوه سزارین از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دکتر «محمدرضا نژادسلامی» با اشاره به تهیه‌ی همه‌ی ملزومات و داروهای مورد نیاز بیماران بستری برابر دستورالعمل طرح تحول نظام سلامت، اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون هیچ گونه ملزومات و دارویی توسط بیماران بستری تهیه نشده و کلیه آزمایش‌های بیماران توسط بیمارستان انجام شده است. در صورت عدم امکان انجام آزمایش در بیمارستان نیز، این کار توسط بسته خرید خدمت با آزمایشگاه‌های خصوصی طی قراردادی انجام می‌شود.

وی افزود: خدماتی مانند سی.تی.اسکن، نوار مغز و عصب و عضله و تست ورزش که در بیمارستان 22 بهمن شهرستان قابل ارائه نیست، توسط خرید خدمت از بخش خصوصی انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان هم‌چنین از کاهش 11درصدی زایمان به شیوه‌ی سزارین از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان خبر داد و گفت: میزان زایمان طبیعی در آذرماه امسال 38 درصد بوده و تلاش شده که از انجام سزارین بدون علت خاص، پیشگیری شود.

ن‍‍‍‍ژادسلامی کمبود نیروی انسانی فنی و غیرفنی را مشکل اساسی بهداشت و درمان مسجدسلیمان دانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان، بتوانیم مجوزی برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خصوصاً جذب نیروهای بومی داشته باشیم.

وی هم‌چنین کمبود برخی امکانات در مسجدسلیمان را مانند ام.آر.آی و ماموگرافی و مراجعه بیماران به شهرستان‌های دیگر را مانعی در جهت ارائه‌ی خدمات به بیماران در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت دانست و گفت: محدود بودن امکانات بیمارستان 22 بهمن موجب شده است که خدمات به بیمارانی که از شهرستان‌های مجاور مراجعه می‌کنند، با مشکل روبه‌رو شود.

مدیر شبکه‌ی بهداشت و درمان مسجدسلیمان تقویت سیستم خصوصی در جهت حق انتخاب برای مردم را راه حلی برای برطرف کردن مشکلات اجرای این طرح در شهرستان برشمرد و ادامه داد: حمایت‌های فرابخشی مانند استفاده از امکانات دیگر دستگاه‌ها مانند هلال‌احمر، گسترش کلینیک‌های ویژه و همچنین لزوم ارتباط با مراکز درمانی دولتی و غیردولتی برای ارائه‌ی خدمات بهتر با رعایت نظام ارجاع مانند شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شهرستان که می‌تواند نرم‌افزارهایی مشابه بیمارستان 22 بهمن تدوین کند و راه‌اندازی بخش زایشگاه بیمارستان‌های دیگر نیز می‌تواند به بهتر اجرا شدن این طرح کمک کند.

وی دایر شدن کلینیک‌های ویژه در کلینیک تخصصی بیمارستان 22 بهمن شامل ارائه‌ی خدمات توسط همه‌ی تخصص‌ها در دو شیفت صبح و عصر از آبان‌ماه امسال، حمایت از پزشکان در قالب طرح مقیمی و ماندگاری، تهیه‌ی همه‌ی داروها و ملزومات بیماران توسط بیمارستان و پوشش بیماری‌های خاص در سه ماه نخست طرح را از دیگر کارهای اجرا شده در مسجدسلیمان نام برد.

نژادسلامی گفت: طرح تحول نظام سلامت طرحی نوپا است که قطعاً با دشواری‌های زیادی در ابتدای اجرا همراه است و بدیهی است برای ارائه‌ی خدمات بهتر به زمان بیشتری نیاز دارد. راه‌اندازی بیمارستان جدید شهرستان با توجه به ساختار جدید و رعایت استانداردها و همچنین اجرای هتلینگ می‌تواند فرصتی برای ارائه‌ی خدمات بهتر و با کیفیت‌تر باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=12248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.