• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

حضور مهندس حزینی شهردار 45 سال پیش مسجدسلیمان در محل کارش!

  • کد خبر : 12224
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- خلیل حیدری شهردار مسجدسلیمان هفتم دی ماه میزبان مهندس حزینی شهردار سال های 48 تا 51 شهرمان بود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي شهرداري مهندس حزینی شهردار سال های دور مسجدسلیمان به همراه يكي از دوستان خود (آقای زرگر) که اتفاقاً او نیز […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- خلیل حیدری شهردار مسجدسلیمان هفتم دی ماه میزبان مهندس حزینی شهردار سال های 48 تا 51 شهرمان بود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي شهرداري مهندس حزینی شهردار سال های دور مسجدسلیمان به همراه يكي از دوستان خود (آقای زرگر) که اتفاقاً او نیز درسال 48 یکی از قضات شهرستان بود به مسجدسلیمان و سپس برای دید و بازدید به شهرداری مراجعه کردند. که ثمره ی حضور شهردار 45 سال گذشته مسجدسلیمان دیدار و نشستی صمیمی با مهندس حیدری شهردار فعلی مسجدسليمان شد.

در اين نشست صميمي مهندس حیدری پس از خوش آمدگویی و خیرمقدم و ابراز خوشحالی از حضور مهندس حزینی پس از گذشت 45 سال و حضور دوباره ايشان در مسجدسليمان از شرایط آن زمان مسجدسلیمان از لحاظ جمعیتی، مبلمان شهری و ساخت و سازها با اکنون و شرایط اعتبارات آن دوره را سؤال كرد.

مهندس حزینی نیز از لطف شهردار جهت ملاقات سپاس گذاری کرد و گفت: دوستم آقای زرگر به من پیشنهاد گردش در خوزستان را داد و من هم خوشحال شدم و گفتم اگر قرار است به خوزستان بیایم ابتدا باید به شهر من مسجدسلیمان برویم و ایشان نیز قبول کردند. و به مسجدسلیمان آمدیم که از همان بدو ورود مورد استقبال گرم پرسنل با صفای شهرداری مواجه شدم که جای قدردانی دارد.

مهندس دارا حزینی جمعیت مسجدسلیمان آن زمان را 100 هزار نفر عنوان کرد و افزود: از شهرهای مختلف کشور به جهت کار در شرکت نفت به شهر مي آمدند و شاهد فرهنگ های متفاوتی در مسجدسليمان بودیم وي ادامه داد: شهر از لحاظ طولی تغییری نکرده است و گسترشی به آن صورت نداشته ولی ساخت و ساز زیادی شکل گرفته است و بافت شهر نیز فرسوده، بی نظم و دستخوش تغیرات زیادی شده است.

حزینی گفت: اعتبارات شهرداری در آن زمان محدود بود البته شرکت نفت هم کمک می کرد. قانون نوسازی شهرداری ها هم زمان تصدی من در مجلس تصویب شد ولی شرکت نفت قبول نمی کرد که عوارض نوساز یا ملاک خود را بدهد که در نهایت منجر شد با اداره کل وقت آن زمان نفت از طریق اداره دارایی وارد مکاتبه شویم که در نهایت پذیرفتند و عوارض را بالاخره دریافت کردیم.

مهندس حیدری در این نشست پیرامون محرومیت های فعلی مسجدسلیمان از جمله بیکاری 43 درصدی و بحث مهاجر پذیر بودن مسجدسلیمان با حزینی مذاکره و در ادامه گفت: ساخت و ساز های غیر مجاز حاشیه و اطراف شهر که باعث به وجود آمدن بی نظمی در شهر شده اند به علت اجازه ندادن شرکت نفت و وجود حرایم چاه های متروکه نفت هستند و نفت در پاسخ به استعلامات صادره برای ارایه مجوزات قانونی واگذاری و ساخت مسکن جواب منفی می دهد و همین امر سبب می شود بستری برای ساخت و ساز بدون نظرات و تصرفات زمین مهیا گردد.

حزینی مردم مسجدسلیمان و بختیاری ها را بسیار مهربان و خونگرم دانست و گفت: من هیچ وقت اینجا احساس غریبی نکردم و حیدری شهردار فعلی نیز تایید و تاکید بر مهربانی و قدرشناسی مردم مسجدسليمان کرد و اذعان داشت: این قدر مشکلات شهر زیاد است که وقتی ما کار کوچکی را انجام می دهیم مثلا محله ای را آسفالت و یا فضای سبزی را احداث می کنیم پلاکارد می زنند و یا حضوراً به دفتر من می آیند و تشکر می کنند. حتی کوچک ترین کارهای شهردار های قبلی هم در ذهنشان است و با این همه مشکلات ما را شرمنده اخلاق خوب شان می کنند.

شهردار مسجدسليمان در ادامه از آقای حزینی در ارتباط با نحوه منصوب شدنش را در سمت شهرداری مسجدسلیمان پرسيد كه وي پاسخ داد: من در سن 27 سالگی با حکم وزیر کشور شهردار مسجدسلیمان شدم چون آن زمان جز اولین تحصیل کرده های مدیریت شهری در کشور بودیم و قدیمی هاي وزارت کشور معمولاً تحصیلات ابتدائی و یا نهم را داشتند بر این شد از طرف وزارت کشور دوره های آموزشی در 10 شهر که توسط وزارت کشور مشخص شده بود مشغول به کار شویم و من ابتدا به عنوان معاون شهردار قزوین منصوب شدم.

افرادی که در این ده شهر مشغول بودند نتیجه قابل قبولی را کسب کردند و بعد از آن تصمیم گرفته شد تحصیل کرده ها به سراسر کشور بروند و من به مسجدسلیمان آمدم و بعد از 3 سال شهردار بودنم در اینجا مشغول کار در شرکت نفت شدم و تا سال 77 در وزارت نفت مشغول خدمت بودم تا این که بازنشسته شدم. مهندس حزيني گفت:

یادش بخیر آن زمان خیلی از امکانات رفاهی، علمی و صنعتی کشور برای اولین بار در مسجدسلیمان بود. در آن دوره مسجدسلیمان اعتبار سیاسی بیشتری از اجتماعی به مراتب در کشور داشت و من به واسطه حضور مجددم در شهر و محل کار سابقم که به کاخ شهرداری ملقب بود خیلی خرسندم و خاطرات آن زمان برایم زنده شد.

وی ادامه داد: دوباره تمام شهر را از تمبی، بی بیان، کلگه تا ورودی شهر با آقای زرگر گشتم و هنوز خیلی چیزها به همان شکل قدیم خودش است. گفتنی است که پس از حضور مهندس حزینی و نشستی که با شهردار شهر داشتند آقای بهرام امینی یکی از کارکنان و همکاران وقت آن زمان آقای حزینی پس از چند روز از این دیدار مطلع شدند و برای پیدا کردن شهردار سال های گذشته به روابط عمومی مراجعه نمودند. ایشان که در آن زمان معاون شهردار بودند پس از تماس و همانگی با آقای حزینی برای دیدار یکدیگر به اهواز رفت.

IMG_2796 [1600x1200]IMG_1 [1600x1200]IMG_3178888 [1600x1200]

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=12224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.