• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
1

مهندس علي عيديوندي: مشكل كاركنان خدوم شهرداري را قانوني پيگيري اما دست سودجويان را كوتاه خواهيم كرد

  • کد خبر : 11919
  • ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در پي تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در مسجدسلیمان كه اكثراً در مرحله ي پي سازي بوده مهندس علي عيديوندي رييس اداره راه و شهرسازي در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان گفت: در اقدامي كاملاً غير قانوني واگذاري زمين به بعضي از پرسنل شهرداري از سوي شهردار […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در پي تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در مسجدسلیمان كه اكثراً در مرحله ي پي سازي بوده مهندس علي عيديوندي رييس اداره راه و شهرسازي در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان گفت: در اقدامي كاملاً غير قانوني واگذاري زمين به بعضي از پرسنل شهرداري از سوي شهردار قبلي كه بالغ بر 250 پلاك در منطقه نمره 2 و 300 پلاك در منطقه ريل وي جنب انبار قند و شكر بوده است ورت گرفته است. وي گفت: واگذاري هاي پلاك هاي تجاري و مسكوني داستان دار و غيرقانوني گذشته و اوضاع اسف بار كنوني شهر نيز ثمره ي همين واگذاري هاست لذا تا قبل از اين كه 550 پلاك مسكوني بدون سند و غير قانوني ديگر به املاك بدون سند شهر اضافه نشده بر آن شديم طي هماهنگي با فرماندار و دادستان محترم نسبت به اين عمل خلاف قانون واكنش نشان داده و از آن جلوگيري نماييم.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نامه نگاران مسجدسليمان رييس اداره راه و شهرسازي مسجدسليمان در پاسخ به سؤال خبرنگار ما كه از او پرسيده بود آيا قبل از تخريب اخطار و يا مكاتبه اي در اين رابطه داشته ايد گفت: در خصوص جلوگيري از اين عمل خلاف در دو سال گذشته چندين مكاتبه با شهرداري انجام شد تا جلو اين عمل خلاف گرفته شود. وي ادامه داد: هر چه تلاش كرديم از طريق مكاتبه و مصاحبه از اين كار جلوگيري نماييم متأسفانه موفق نشديم تا مجبور به اجراي قانوني منع ساخت و ساز در زمين هاي به خلاف واگذار شده غير قانوني با كاربري خارج از محدوده كه قانون منع فروش و واگذاري بر آن ها مسلط است شويم.

مهندس عيديوندي گفت: عملاً اين تجاوزات امروزي مردم، ثمره رعايت نشدن قانون توسط ادارات مسكن قديم و شهرداري حداقل با 70 درصد قصور و كوتاهي بوده است. مهندس عيوندي گفت: ما در خدمت كاركنان خدوم شهرداري هستيم و مشكل آن ها را قانوني پيگيري خواهيم كرد تا به آن چه حقشان است برسند اما دست عده اي سودجو و گردن كلفت كه پشت سر كارگران خدوم سوء استفاده هاي كلاني كرده اند را كوتاه خواهيم كرد. آن ها بدانند به مصداق آيه ي شريفه يدالله فوق ايديهم و ان ربك لبالمرصاد خذاوند آن ها را به سزاي اعمالشان خواهد رساند و دست شان براي مردم رو خواهد شد.

رييس اداره راه و شهرسازي گفت: شخصاً قول مساعد خواهم داد تا با پيگيري ويژه، حق كاركنان مظلومي كه تاكنون از نعمت دريافت زمين بي بهره بوده اند تضييع نشود و به حق قانوني خود برسند و با آن هايي كه تا به حال بيش از دهها پلاك تجاري و مسكوني را به ناحق تصاحب كرده اند برخورد جدي خواهد شد.

ايشان ادامه داد: به دليل رعايت نشدن اصول مهندسي در شهر و نداشتن طرح جامع بعد از انقلاب، شهر رشد غير اصولي پيرامون مناطق نفتي كه اصلاً از اصول و قواعد شهرسازي پيروي نمي كرده داشته و نداشتن طرح توسعه اصولي بعد از انقلاب چهره ي زيباي شهر در گذشته به چهر ه ي نازيبا و غير اصولي كنوني درآمد و به دليل سوء مديريت شهرداري، زمين شهري وقت و نداشتن برنامه جامع و مدون جهت و اگذاري زمين و واگذاري هاي غير اصولي و فني چهره ي شهر را به لجام گسيختگي رسانده. وي گفت: قانون مندي و رعايت اصول شهرسازي اول بايستي در شهرداري و زمين شهري رعايت گردد و بعد از مردم اين توقع را داشته باشيم.

علي ايحال بايستي به نياز به حق مردم توجه اي ويژه داشت و با احداث شهرك هاي خارج از فضاي كنوني در جنوب و شمال شهر به فكر توسعه ي اصولي بر مبناي قوانين شهرسازي باشيم.

وي در پايان سخنان خود گفت: از آنجايي كه تصرفات غيرقانوني زياد شده و عملاً شهرداري توان برخورد با همه متخلفان را نداشته و به دليل توان ماشين آلاتي اداره راه و شهرسازي با دستور صريح دادستان محترم جهت جلوگيري از تضييع حقوق حقه بيت المال و جلوگيري از تصرفات، اين مهم به راه و شهرسازي هم در مواقع لازم محول مي شود و كاملاً قانوني است. به عنوان مثال روز گذشته جهت تصرفات هشت بنگله علاوه بر ماشين آلات شهرداري، دستگاههاي راه و شهرسازي هم با دستور دادستان حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=11919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. از جناب آقای مهندس عیدی وندی بخاطر برخورد قانونی با متخلفان سود جو وبیان حقایق سپاسگزاریم مهندس عزیز، تمامی مطالبی که فرمودید، مشکل چند ساله شهر می باشد همه شهروندان از این اقدام قانونی و خدا پسندانه خوشحال بوده واز شما و تمام مسئولین تمام قد حمایت می نمایند امیدواریم این حرکت تداوم داشته باشد تا شهر از این آشفته بازار نجات یابد .

  2. یکی از ویژگی های مهندس عیدی وندی شجاعت ایشونه….پاینده و سرافراز باشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.