• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

سخنراني دكتر جليلي در صحن علني مجلس
جلیلی خطاب به وزیر نفت: رویکرد شما در مناطق آلوده معطل مانده است / آمار بیکاری در مناطقی از استان خوزستان بیشتر از عدد اعلام شده است

  • کد خبر : 11764
  • ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- نماینده مسجدسلیمان در مجلس شوراي اسلامي با تشکر از رئیس‌ جمهور در ارائه به موقع لایحه بودجه سال 94 گفت: انتظار می‌رفت سهم 2 درصد مناطق محروم و نفت‌خیز در بودجه 94 لحاظ شود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- نماینده مسجدسلیمان در مجلس شوراي اسلامي با تشکر از رئیس‌ جمهور در ارائه به موقع لایحه بودجه سال 94 گفت: انتظار می‌رفت سهم 2 درصد مناطق محروم و نفت‌خیز در بودجه 94 لحاظ شود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: چهار دهه تلاش استکبار برای ضربه زدن به نظام با به کارگیری استراتژی که هدف آن تضعیف جمهوری اسلامی بود با رویکرد تهدیدات بین‌المللی آمریکا و هم پیمانان آن، تلاش برای ضربه به نظام اقتصادی کشور و تلاش برای تحقق استراتژی ضربه به اتحاد و انسجام کشور نشان از یک رویکرد داشت و آن ضربه به جایگاه نظام بود که با هوشیاری و هوشمندی آحاد ملت و رهبری مقام معظم رهبری نقشه‌های آن ها نقش بر آب شد. وی افزود: امروز مسئولیت نخبگان در حوزه‌های مختلف ناکام گذاشتن دشمن است.

جلیلی ادامه داد:‌ هر کسی که تلاش کند استراتژی دشمن در حوزه بین‌المللی محقق شده و سامانه اقتصاد کشور دچار نوسان شود یا به اتحاد کشور خدشه وارد شود از پول بیت‌المال به نظام ضربه زده است، ولی هوشیاری نخبگان ما توطئه آن ها را نقش بر آب می‌کند و همان طور که توطئه‌های دیگر آن ها هم با هوشیاری مقام معظم رهبری خنثی شد.

نماینده مسجدسلیمان با تشکر از دولت به دلیل ارائه به موقع لایحه بودجه و رعایت شفافیت و تلاش برای رعایت توازن با رویکرد منطقه‌ای و عدم وابستگی به نفت در لایحه بودجه گفت:‌ انتظار می‌رفت در حوزه بین‌المللی علاوه بر تقویت بازارهای اقتصادی به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شد که به انعطاف و انفعال وارد نشویم.

عضو کمیسیون بودجه مجلس ادامه داد: انتظار می‌رفت سهم دو درصد مناطق محروم و نفت‌خیز بر اساس قانون در لایحه بودجه لحاظ می‌شد و بی‌عدالتی و تبعیض که در برنامه‌ریزی‌های سال‌های گذشته منجر به بروز فاصله بین استان‌ها شده بود، با برنامه‌ریزی دولت برطرف می‌شد.

جلیلی گفت: در لایحه بودجه اولویت پروژه‌ها بر اساس پیشرفت فیزیکی در نظر گرفته شده است، در حالی که باید نیاز مردم در بهره‌برداری از پروژه‌ها مدنظر قرار می‌گرفت و رئیس جمهور به خصوص در موارد معطل مانده استخدام شرکت نفت، معلمان و پیش دبستانی‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کرد که سریع‌تر نتیجه بدهد. نماینده مسجدسلیمان عنوان کرد: آمار بیکاری در مناطقی از استان خوزستان بیشتر از عدد اعلام شده است و حتی در حوزه انتخابیه بنده نیز آمار تناقض دارد.جلیلی خطاب به وزیر کار گفت: به جای هزینه برای مطالعه آسیب‌های اجتماعی، راهبرد دولت برای ایجاد شغل را در دستور کار قرار دهید.

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور نیز اضافه کرد: وزیر صنعت وعده داد سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایدرو با رویکرد منطقه‌ای عمل کنند ولی امروز سرمایه‌گذاری این سازمان‌ها نشان می‌دهد که تبعیض وجود دارد.جلیلی خطاب به وزیر نفت خاطرنشان کرد: رویکرد شما در مناطق آلوده معطل مانده است و تلاش شما در این مناطق باید تسریع شود.وی در پایان یادآور شد: وزیر راه باید بحث راه‌ها را پیگیری کند و وزیر کشاورزی به زمین‌های کشاورزی که با بی‌عدالتی دچار مشکل شده‌اند، بپردازد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=11764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.