• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
3

دكتر اسماعيل جليلي رييس مجمع نمايندگان خوزستان: رویکرد کدخدامحوری در مجلس دیگر استراتژی کارآمدی نیست

  • کد خبر : 1162
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: رئیس جمهور منتخب و مشاوران وی بگونه‌ای رفتار نکنند که تلقی شود آنها به دنبال ارتباط‌گیری با تعداد خاصی از نمایندگان هستند. به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان و عضو هیئت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: رئیس جمهور منتخب و مشاوران وی بگونه‌ای رفتار نکنند که تلقی شود آنها به دنبال ارتباط‌گیری با تعداد خاصی از نمایندگان هستند.

به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان و عضو هیئت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تمایل مجلس برای تعامل با دولت یازدهم اظهار داشت: رئیس جمهور منتخب کشورمان باید بداند که مجلس و آرای آن در کف مجلس قرار گرفته است، لذا توصیه می‌کنم اشتباهی که دولت قبل در تعامل با مجلس مرتکب شد، یعنی دیدن یک عده افراد خاص در مجلس به امید اینکه این افراد می‌توانند رای اکثریت نمایندگان را به نفع تقاضای دولت به کار گیرند، مرتکب نشود.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد کدخدامحوری در مجلس دیگر استراتژی کارآمدی نیست، گفت: مجلس نهم متعهد است که برای حفظ منافع نظام جمهوری اسلامی و مردم به هیچ عنوان خود را درگیر بازی‌های سیاسی جریانات بخصوصی که افراد خاصی را در مجلس دارند، نکند. همچنین حضور داوطلبانه قریب به ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس در کارگروه‌های تعامل با دولت، نشان می‌دهد که قاطبه نمایندگان مجلس علاقمند به تعامل با دولت جدید هستند.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: تمایل و علاقه به ایجاد تعامل سازنده بین دولت و مجلس در بین نمایندگان وجود دارد، مگر اینکه رئیس جمهور منتخب و مشاوران وی به گونه‌ای رفتار کنند که این تلقی بوجود آید که آنها تنها مایل به ارتباط با تعداد خاصی از نمایندگان هستند و می‌خواهند از طریق آنها اهداف دولت را پی بگیرند.

جلیلی برهمین اساس تاکید کرد: این خطا جزو خطاهای استراتژیکی است که اگر دولت مرتکب شود، در دراز مدت و کوتاه مدت در تعامل با مجلس دچار مشکل می‌شود. لذا توصیه و پیشنهاد قاطبه نمایندگان این است که تلاش دولت در تعامل و ارتباط با مجلس بخصوص با توجه به رویکرد و نیروهای جدیدی که در مجلس هستند، بصورت مستقیم و یا از طریق کانال‌هایی که این اکثریت در آن حضور دارند، انجام شود چراکه در غیر اینصورت این تعامل دچار مشکل می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.