• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

دکتر اسماعيل جلیلی:
بحران اول خوزستان، بیكاری است

  • کد خبر : 11097
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۹:۰۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دکترجلیلی: دکتراسماعیل جلیلی در نشستی با معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار كرد: این وزارتخانه نیاز به یك رویكرد ویژه داشته و ناهمگونی میان سازمان های مرتبط با آن یكی از مشكلات موجود آن است. […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دکترجلیلی: دکتراسماعیل جلیلی در نشستی با معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار كرد: این وزارتخانه نیاز به یك رویكرد ویژه داشته و ناهمگونی میان سازمان های مرتبط با آن یكی از مشكلات موجود آن است. اگر وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی متولی امور رفاهی جامعه است بنابراین باید مشخص شود كه این رویكرد به كجا منتهی می شود. در حقیقت فرآیندهایی كه با هم تداخل دارند، خروجی های همدیگر را نیز پوشش نمی دهند.

وی با اشاره به اینكه بیكاری در خوزستان بیداد می كند، گفت: طبق وظایف تعریف شده در این وزارتخانه باید به شرایط موجود در خوزستان توجه جدی شود. بحران اول خوزستان، بیكاری است و آمار غیر واقعی ارائه شده كه نرخ بیكاری خوزستان را هشت درصد اعلام كرده را رد می كنیم.

دکترجلیلی تصریح كرد: واقعیت ها را باید در توزیع سرمایه ها در نظر بگیرند چون با یك نسخه واحد نمی شود برای استانهایی با شرایط مختلف تصمیم گرفت. در سال جاری از محل یك درصد ارزش افزوده، دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای حوزه بیمه سلامت و تامین اجتماعی به دولت تقدیم كردیم. همچنین چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها به دولت پرداخت شد.

وی بیان كرد: دو هزار میلیارد تومان در زمینه بیمه بیكاری پرداختی داشتیم و دولت در این زمینه كمتر از سه درصد عملكرد داشته است. با توجه به شرایط و پیشینه فعالیت صنایع در خوزستان و هم مرز بودن با كشورهای خلیج فارس، باید سرمایه گذاری استان را تقویت كنیم ضمن اینكه همانگونه كه دولت نیم نگاهی به كارگر دارد باید شرایط مناسب برای حضور سرمایه گذار در استان را نیز فراهم كند.

نماینده مردم در مجلس یادآور شد: قراردادهای سفید برای كارگران بی پناه را باید اصلاح كنیم. اگر بپذیریم كه برای كارآفرینان نیاز به منبع مشخصی داریم هیچ منبعی بهتر از صندوق مهر امام رضا(ع) نیست و این صندوق باید به صورت تخصصی به ایجاد اشتغال كه وظیفه اصلی اش است پرداخته و به سایر زمینه ها ورود پیدا نكند.

دکترجلیلی ادامه داد: هزینه های درمان بسیار سنگین است و ما باید به سمت پیشگیری برویم كه این پیشگیری باید در استانهایی كه آلایندگی آب و هوا در آنها بیداد می كند بیشتر انجام شود. آمار بیماری های خاص در خوزستان بسیار بالا بوده و این استان در بیماری دیابت رتبه سوم و در دیالیز هم رتبه چهارم كشور را دارد.

وی تاكید كرد: برنامه های بازنشستگان و سن بالایی كه برای خروج از كار آنها در نظر گرفته اند باید اصلاح شود. وزارتخانه تعاون، كار و رفاه اجتماعی باید علاوه بر پرداخت مستمر، برنامه های حفظ كرامت را برای زندگی آنها در نظر بگیرد. ضریب پرداخت برای شاغلان و بازنشستگان باید در خوزستان بیشتر باشد و در این زمینه با یك فرمول نمی شود در تمام كشور عمل كرد.

دکترجلیلی تصریح كرد: ساختارهای اداری مربوط به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی باید در تمامی شهرستان های استان وجود داشته باشد. باید به رعایت عدالت و عدم تبعیض در توزیع منابع و رعایت اولویت شاخص ها در این وزارتخانه بیشتر توجه شود. دلیل عقب ماندگی برخی از شهرستان های خوزستان نگاه و رویكرد تبعیضی مدیران است.
لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=11097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.