• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
0

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان: گلگیر مسجدسلیمان تنها یک کتابخانه و مرکز فرهنگی دارد

  • کد خبر : 9987
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۶:۴۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان-  رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان گفت: کتابخانه عمومی گنجینه در شهر گلگیر شهرستان مسجدسلیمان تنها کتابخانه و مرکز فرهنگی منطقه است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، منیژه جلالی در جلسه بررسی وضعیت کتاب، کتابخانه و کتابخوانی این شهرستان اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در هر منطقه نماد فرهنگ، علم […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان-  رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان گفت: کتابخانه عمومی گنجینه در شهر گلگیر شهرستان مسجدسلیمان تنها کتابخانه و مرکز فرهنگی منطقه است.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، منیژه جلالی در جلسه بررسی وضعیت کتاب، کتابخانه و کتابخوانی این شهرستان اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در هر منطقه نماد فرهنگ، علم و دانش آن منطقه هستند و وظیفه سنگین رشد فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را بر عهده دارند.

وی با بیان این که این کتابخانه‌ها به عموم مردم تعلق دارند و به محلی برای رشد استعدادهای جوانان و نوجوانان تبدیل شده‌اند، افزود: وظیفه ما این است که نسبت به تامین منابع کتابخانه برای رشد علمی جوانان و نوجوانان اقدام کنیم تا آنها بتوانند به راحتی به منابع علمی دسترسی پیدا کرده و در راه پیشرفت‌های علمی گام بردارند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان گفت: کتابخانه عمومی گنجینه در شهر گلگیر شهرستان مسجدسلیمان تنها کتابخانه و مرکز فرهنگی آن منطقه است که به مأمن فرهنگی و علمی برای کودکان، نوجوانان و جوانان منطقه تبدیل شده و نیازهای مطالعاتی آنان را فراهم می‌کند.

جلالی اضافه کرد: کتابخانه عمومی گنجینه با زیربنای 120 مترمربع است که ساختمان آن توسط بخشداری گلگیر به نهاد کتابخانه‌های عمومی اهدا شد و با اعتباری بالغ بر یک هزار و 200 میلیون ریال به وسیله اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از محل اعتبارات عمرانی تعمیر و تجهیز و در آذرماه سال 92 منظور بهره‌برداری عموم مردم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

این مسئول فرهنگی گفت: این کتابخانه برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای را در مناسبت‌های مختلف سال از جمله دهه مبارک فجر، هفته کتاب، هفته دفاع مقدس، ماه مبارک رمضان، روز قدس و… در محل کتابخانه برگزار می‌کند و تمام فعالیت‌ها با مشارکت اعضای کتابخانه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا برگزاری مسابقات نقاشی، مسابقات مقاله‌نویسی، مسابقات داستان‌نویسی، مسابقات قصه‌گویی، مسابقات قرآن و… ویژه کودکان در این کتابخانه برگزار و به نفرات برتر جوایز ویژه‌ای اهدا شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی القاب امیرالمؤمنین و حقوق زن با همکاری شهرداری گلگیر نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود که به پنج نفر از برندگان، هدایای ارزنده‌ای اهدا شد.

جلالی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های اجرا شده، دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی درسی در کتابخانه، دوره آموزشی مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، دوره آموزشی تحکیم بنیاد خانواده، دوره آموزشی پیشاهنگی سازمان هلال احمر و … در کتابخانه بوده است و هم‌اکنون نیز دوره آموزشی رایانه در این کتابخانه برای جوانان و نوجوانان در حال برگزاری است که با استقبال خوبی همراه بوده است. وی در ادامه عنوان کرد: دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه در کتابخانه گنجینه از تاریخ 15 تا 26 مهرماه جاری برگزار خواهد شد و این دوره ویژه جوانان و نوجوانان علاقه‌مند بوده و شرکت در این دوره برای عموم آزاد است.

این مسئول در پایان اضافه کرد: همچنین دوره آموزشی خطاطی و نقاشی ویژه اعضای کتابخانه نیز در برنامه‌های آینده کتابخانه قرار دارد که بعد از دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه در محل کتابخانه برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=9987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. باتشکر از حمات خواهر خوب و زحمتکشمان سرکار خانوم جلالی و سرکار خانوم اسکندری کتاب دارکتابخانه گنجینه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.