• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

سرهنگ ظفر فراشي: بزرگان طوایف باید انجام رسومات غلط را منع کنند/ بستر بروز جرایم امروز در مسجدسلیمان وجود بیکاری است

  • کد خبر : 9984
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از آسماری نیوز سرهنگ ظفر فراشی فرمانده نیروی انتظامی مسجدسلیمان در نشستی صمیمانه با خبرنگاران مسجدسلیمان به مناسبت هفته ناجا ضمن تبریک و تهنیت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم در این لباس که افتخار پوشیدنش را داریم خدمتگزار خوبی برای مردم و […]

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از آسماری نیوز سرهنگ ظفر فراشی فرمانده نیروی انتظامی مسجدسلیمان در نشستی صمیمانه با خبرنگاران مسجدسلیمان به مناسبت هفته ناجا ضمن تبریک و تهنیت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم در این لباس که افتخار پوشیدنش را داریم خدمتگزار خوبی برای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

وی با اشاره به حادثه مرگ کودک 11ساله در مراسم سوگواری اظهار داشت: ایل بختیاری با آن قدمت تاریخی و دیرینه ای که دارد صدها سنت حسنه و نیکو در این ایل نهفته است اما چرا فقط تکیه بر چیزی کرده ایم که جز مصیبت و ناراحتی و خسارت جانی و مالی سود دیگری بدنبال ندارد. اتفاق اخیری که در یک مراسم عزاداری رخ داد همه را مضطرب و ناراحت کرد. همان طور که در زمان پیامبر هم سنت هایی زیادی وجود داشت از جمله کشتن دختران اما چرا پس از بعثت پیامبر آن سنت از بین رفت در صورتی که اعراب می توانستند نپذیرند اما به مرور زمان و با توجه به شناخت زیان هایی که برخی رسومات دارند سنت ها عوض می شوند. در این قضیه هم من اعتقاد بر این دارم که باید بزرگان طوایف انجام چنین رسوماتی را منع کنند و متولیان فرهنگ جامعه روی طبعات منفی و زیان بار این رسم و رسومات کار فرهنگی انجام دهند.

سرهنگ فراشی ادامه داد: در حال حاظز حدود 11هزار سلاح با مجوز در مسجدسلیمان وجود دارد و بعضا مشاهده می شود که در درگیری ها هم از این سلاح ها استفاده می کنند. این مجوز دادن ها موجب شده تا قبح سلاح از بین برود. متولیان صدور مجوز باید صلاحیت افراد را به طور دقیق بررسی کنند و کارگاه آموزشی هم برایشان برگزار کنند.باید همه مسئولین در این قضیه ورود کنند و کار فرهنگی انجام شود. نیروی انتظامی باید به عنوان خط قرمز معرفی شود نه اینکه متولی فرهنگ اخرین کار را انجام دهد و در واقع آخرین خاکریز که نیروی انتظامی است اولین خاکریز شود.

این مقوله باید توسط رسانه ها و افراد صاحب نظر ریشه یابی شود که آیا چنین رسوماتی جز فرهنگ بختیاری بوده است یا خیر و حتی اگر هم به عنوان یک رسم باشد باید به عنوان رسمی که ضررش از سودش بیشتر است کنار گذاشته شود. نیروی انتظامی این آمادگی را دارد هم از بعد فرهنگی و هم قضایی هر کمکی در این مقوله انجام بدهیم چرا که به خیر و صلاح جامعه است.

عضو شورای تامین مسجدسلیمان امنیت را یک تولید اجتماعی توصیف کرد و گفت: برای برقراری امنیت کامل در یک جامعه باید اجتماع به کمک پلیس بیاید تا پلیس بتواند امنیت مطلوب را در جامعه برقرار سازد. رویکردی که نیروی انتظامی امروز در پیش گرفته در دو مقوله ایجابی و سلبی است. بحث ایجابی که الان حدود یک دهه است نیروی انتظامی به آن ورود کرده مربوط به فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع جرم است که موجب پرداخت هزینه کمتری می شود. در راستای اقدامات پیشگیرانه کارهایی از قبیل برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس که طیف جمعیت هدف ما هستند و ارتباط مستقیم با مساجد و ارسال پیامک حاوی هشدارهای انتظامی انجام گرفته است و چیزی که برای ما اثبات شده اینست که بحث های ایجابی نتیجه بهتری را می دهد.

سرهنگ فراشی در خصوص آمار ارتکاب به جرم در مسجدسلیمان افزود: مسجدسلیمان جز شهرهایی است که در شش ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 36درصد کاهش جرایم داشته است. عمده جرایم ما مربوط به سرقت های خرد است که علت آن آمار بالای بیکاری است. علیرغم مشکلات اقتصادی و بیکاری که وجود دارد خوشبختانه سرقت های خشن مانند سرقت مسلحانه و سرقت خودرو نداشته ایم.

در بحث مواد مخدر در شش ماهه نخست امسال حدود 166درصد افزایش کشفیات داشته ایم و در دستگیری فروشندگان مواد مخدر155 درصد افزایش داشته ایم . جز افتخارات مردم مسجدسلیمان است که جرایم مربوط به محافل خصوصی و استفاده از قرص های روان گردان و مشروبات الکلی نداشته ایم.

در بحث پاسخگویی به تماس های تلفنی مرکز پلیس حدود ده هزار تماس با مرکز 110داشتیم که بیش از 8 هزار مورد نیرو اعزام شده که با توجه به بافت جغرافیایی مسجدسلیمان که بعضا ماموریت های ما سه مرحله ای می شود بدین نحو که خودروی ما به ماموریت اعزام می شود و بعلت نبود جاده مجبوریم یا با موتور یا با پای پیاده به محل حادثه برسیم اما با همه این مشکلات وظیفه خودمان را در خدمت رسانی به مردم انجام می دهیم.

در 6 ماهه امسال هزار مورد صدور گواهینامه انجام شده و مسجدسلیمان جز سه شهرستان استان است که در ارایه خدمات آموزشی و آزمون پایه یکم و دوم حرف اول را میزند.

در بحث نزاع و درگیری های دسته جمعی با توجه به فرهنگ سازی که انجام شده نسبت به سال گذشته 50درصد کاهش داشته ایم.سرهنگ فراشی در پایان این نشست گفت: از همه مردم مسجدسلیمان و علی الخصوص امام جمعه محترم شهرستان که محور اتحاد هستند و فرماندارشهرستان و اعضای شورای تامین که همکاری خوبی در مسایل امنیتی با نیروی انتظامی دارندتشکر می کنم. همچنین دادستان و دادگستری که در خط اول مبارزه با جرایم هستند و اصحاب رسانه که حضور خوبی در برنامه های ما داشته اند و نقد می کنند. من خوشحال می شوم که نقد واقع بینانه شویم و دریابیم که اشکال کارمان کجاست.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=9984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.