• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
0

اهدا اعضای بدن کودک یک ساله باغملکی به 3 بیمار نیازمند

  • کد خبر : 968
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸

مدير مركز پيوند اعضا در بيمارستان گلستان اهواز گفت: اعضاء بدن يك دختر بچۀ یک ساله باغملکی که در بیمارستان ابوذر اهواز دچار مرگ مغزي شده بود، توسط تيم هماهنگی پيوند اعضاء بیمارستان گلستان و با رضايت خانواده وی براي پيوند به بیماران نیازمند از بدن وی خارج شد. به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان […]

مدير مركز پيوند اعضا در بيمارستان گلستان اهواز گفت: اعضاء بدن يك دختر بچۀ یک ساله باغملکی که در بیمارستان ابوذر اهواز دچار مرگ مغزي شده بود، توسط تيم هماهنگی پيوند اعضاء بیمارستان گلستان و با رضايت خانواده وی براي پيوند به بیماران نیازمند از بدن وی خارج شد.

به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از ایسنا، منطقه خوزستان، دكتر عباس چنانه با اعلام این خبر اظهار كرد: صبح امروز با تلاش تیم پیوند اعضا و دکتر امین بحرینی، فوق تخصص پیوند اعضاء بیمارستان گلستان، دو کلیه و کبد “آتنا بهمنی”، کودک یک سالۀ مرگ مغزی شده از بدن وی خارج و براي پيوند به شيراز انتقال داده شد.

وي افزود: در حین انجام این عمل مهم، نکته ای که به ما روحیۀ مضاعف می بخشید، سعۀ صدر و خویشتن داری والدین آتنا بود که جای بسی تقدیر دارد. صادق بهمنی و همسرش با وجود سن کمی که دارند به خوبی و به موقع تصمیم به اهداء اعضای فرزندشان گرفتند و مانع مرگ بیماران نیازمند دیگر شدند.

مدير مركز پيوند اعضا در بيمارستان گلستان اهواز عنوان كرد:‌ در حال حاضر در تمامي شهرهاي استان يك تيم رابط پيوند وجود دارد تا در صورتی كه با مورد مرگ مغزي مواجه شدند، بتوانند خانواده بيمار مرگ مغزي را مجاب به اهداء عضو كنند.

لازم به ذكر است “آتنا بهمنی” کودک یک سالۀ باغملکی، چند روز پیش به دلیل ابتلا به سرماخوردگی شدید و متعاقباَ تشنج، مرگ مغزی شد که با تلاش تیم هماهنگی بیمارستان گلستان اهواز و رضایت خانوادۀ وی، اعضاء بدن این کودک به سه بیمار نیازمند اهداء شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.