• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

خودروهای منطقه آزاد اروند در پیچ مصوبات هیات دولت و سخنان استاندار!

  • کد خبر : 9626
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ هادي خوش سيما: 25 شهریور ماه، سایت رسمی دولت مصوبه ای جدید در رابطه با خودروهای منطقه آزاد منتشر کرد که بی کم و کاست در ذیل می آید: تردد خودروهای با پلاک مناطق آزاد صرفا در محدود این مناطق مجاز است و ورود آنها به قلمرو گمرکی با رعایت قوانین […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ هادي خوش سيما: 25 شهریور ماه، سایت رسمی دولت مصوبه ای جدید در رابطه با خودروهای منطقه آزاد منتشر کرد که بی کم و کاست در ذیل می آید: تردد خودروهای با پلاک مناطق آزاد صرفا در محدود این مناطق مجاز است و ورود آنها به قلمرو گمرکی با رعایت قوانین و مقررات مربوط امکان پذیر است. همچنین خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی و مشمول مقررات متروکه قابل عرضه به بازار نبوده وصرفا امکان مرجوع نمودن به خارج از کشور را دارند.

مصوبه ای که متن آن در بالا آمده ، چندی پیش از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. حال خوزستانی هایی که چند ماه قبل خبر خوش آزاد شدن تردد خودروهای منطقه آزاد اروند در سراسر استان را شنیدند با یک دو گانی و گاهی هم چند گانه ای مواجه اند. اگر مصوبه هیات دولت معیار تصمیم گیری مسئولین محلی در تمام استان ها باشد (که حتما اینگونه است) با این اوصاف ، باید مهر باطلی بر خبر خوش ” آزادسازی تردد” زد و اگر اینگونه نیست باید هیات دولت رسما “مصوبه ممنوعیت”خود را تبصره بزند و خوزستان را مستثنی از آن نماید. ناگفته نماند که مسئولین استانداری خوزستان نیز واکنش های بعضا متفاوتی در خصوص” آزادسازی تردد خودروهای منطقه آزاد اروند در سراسر استان ” اتخاد کرده اند.

10606_678چندی پیش جمال درویش مدیر روابط عمومی استانداری از فشار مدیران پایتخت نشین سخن به میان آورد و گفت که عده ای مخالف تصمیم استانداری خوزستان در خصوص تردد ماشین های پلاک اروند در خوزستان هستند و دیدگاه های خاص خودشان را دارند ولی استانداری خوزستان نسبت به مردم استان مسئولیت دارد و مدیریت استان اول باید در فکر رفاه و پیشرفت استان باشد آنها که از خارج استان فشار می آورند دلایل خاص خود را دارند.

دکتر مقتدایی استاندار خوزستان نیز لغو مجوز تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان را شایعه دانست و گفته است که موضوع تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان بین مردم با استقبال خوبی مواجه شده و این موضوع بر قوت خود باقی است و جای نگرانی نیست.

البته خوزستانی ها نظری متقاوت دارند و برخلاف آنکه دکتر مقتدایی گفته است نگران نباشید، نگرانند چرا که معتقدند مصوبات هیات دولت بر سخنان هر مسئولی ارجحیت دارد و استاندار نیز به عنوان نماینده دولت، تنها یک مجری تمام عیار مصوبات محسوب می شود و نمی تواند مصوبه ای را خودسرانه لغو کند یا تغییر دهد. پس خوزستانی ها حق دارند نگران باشند…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=9626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.