• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
0

دولت تصمیم استاندار خوزستان را باطل کرد/ تردد خودروهای پلاک اروند فقط در محدوده منطقه آزاد مجاز است

  • کد خبر : 9557
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسجدسليمان- دولت طی مصوبه ای بر تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد تنها در محدوده این مناطق تاکید کرد. هنوز مدت زیادی از آزاد اعلام شدن تردد خودروهای پلاک اروند در همه شهرهای خوزستان توسط استاندار خوزستان نگذشته که دولت طی مصوبه ای جدید اعلام کرده تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد تنها در […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسجدسليمان- دولت طی مصوبه ای بر تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد تنها در محدوده این مناطق تاکید کرد.

هنوز مدت زیادی از آزاد اعلام شدن تردد خودروهای پلاک اروند در همه شهرهای خوزستان توسط استاندار خوزستان نگذشته که دولت طی مصوبه ای جدید اعلام کرده تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد تنها در محدوده این مناطق مجاز است.

بنابراین به نظر می رسد اقدام استاندار در آزاد اعلام کردن تردد خودروهای پلاک اروند به مانع دولت برخورد کرده است. استانداری خوزستان و منطقه ازاد اروند هنوز به این مصوبه واکنشی نشان نداده اند. این مصوبه از 23 شهریور ابلاغ شده است.

بر اساس مصوبه دولت، ورود خودروهای با پلاک مناطق آزاد به قلمرو گمرکی با رعایت قوانین و مقررات مربوط امکان پذیر است. در این حال روشن نیست تکلیف کسانی که در شهرهای دیگر استان اقدام به خرید خوردوی پلاک اروند کرده اند چه خواهد بود. هر چند ممکن است با تفسیر خاص مصوبات پیشین مشکلی در این خصوص پیش نیاید.

بر اساس مصوبات پیشین تردد خودروهای پلاک اروند تا شعاع 120 کیلومتری و بنا به پاره ای روایات تا مرکز استان (اهواز) مجاز بود.

همچنین بر اساس این مصوبه جدید واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی هم ممنوع اعلام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران در جلسه 19/6/1393 به پیشنهاد وزارت صنعت،معدن و تجارت و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد: خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی و مشمول مقررات متروکه قابل عرضه به بازار نبوده و صرفا امکان مرجوع نمودن به خارج از کشور را دارند.

همچنین ورود و ترخیص هر گونه خودروی سواری از محل مصوبه های قبلی و سایر مصوبات مشابه صرفا برای خودروهای با حجم موتور 2500 سی سی و پایین تر مجاز است .

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=9557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. با این حرکت استاندار محترم که باعث رقابت در بازار تولید کنندگان داخلی افتاده اگر مسئله کشوری شود نتیجه اش بسود مردم خواهد بود و خیر دنیا و عاقبت را بهمراه دارد در غیر اینصورت هر روز باید شاهد پسترفت تولیدات داخلی و افزایش مرگ و میر باشیم.

  2. باسلام
    وقتی ایران خودرو و سایپا ماشین خوب دست مردم نمیدن مردم به جای اینکه 30 بده یه پژو میده یه ماشین خارجی بهتر که

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.