• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
2

سید شریف حسینی افشا کرد: مافیای انتقال آب در پشت پرده برنامه نود

  • کد خبر : 9011
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۸:۴۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- نماینده مردم اهواز با اشاره به سابقه برنامه نود در هتک حرمت و تخریب شخصیت ها و سرمایه های این مرز و بوم گفت: فوتبال و ورزش عامل اتحاد و همبستگی ملی است؛ چرا با اهمال و ندانم کاری ساحت ورزش را در برنامه ای که خود مدعی پرچمداری مبارزه با […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- نماینده مردم اهواز با اشاره به سابقه برنامه نود در هتک حرمت و تخریب شخصیت ها و سرمایه های این مرز و بوم گفت: فوتبال و ورزش عامل اتحاد و همبستگی ملی است؛ چرا با اهمال و ندانم کاری ساحت ورزش را در برنامه ای که خود مدعی پرچمداری مبارزه با حضور سیاسی ها در ورزش است را به سیاست آلوده می کنیم و یک طرفه قضاوت می کنیم.

سید شریف حسینی رئیس کمیته فوتسال و فوتبال مجلس نهم با اظهار تاسف شدید خود از پخش به اصطلاح شوی سیاسی در یک برنامه ورزشی، در واکنش به آیتم مربوط به خشکی زاینده رود و لزوم انتقال آب در برنامه نود گفت: برنامه نود در اقدامی خلاف قانون، اخلاق و عرف؛ همه اصول حرفه ای و پرنسیب های استاندارد رسانه ای را زیر پا گذاشت و با زشت ترین فرم ممکن آنتن خود را در اختیار تبلیغات سیاسی زشتی قرار داد که حاضر است مردم سرزمین تشنه خوزستان و چهارمحال در جهنمی سوزان و غیرقابل سکونت زندگی کنند اما آبی که امروز گنجی بی بدیل و نجات بخش است در کانال زاینده رود جاری شود و چند مرغابی در آن آبتنی کنند و مردم اصفهان در کنار آن تفریح کنند.

نماینده مردم اهواز خطاب به ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما گفت: در ماه های پایانی صدارت خود بر رسانه ملی باز هم دل هم استانی های خود را شکستید. مردم خوزستان می پرسند آن از سریال موهن سرزمین کهن و این هم از برنامه نود؛ در صدا و سیما مگر چه خبر است؟

حسینی ادامه داد: آقای مدیر رسانه ملی چرا اجازه می دهید رسانه ای که قرار بود دانشگاه شود میلی اداره شود. اگر از تحریک احساسات میلیون ها خوزستانی محروم و تشنه نمی ترسید کمی به عقوبت اخروی اعمال خود بیاندیشید. این چه دستگاه فرهنگی است که هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد و برنامه سازانش هر کاری که دوست دارند انجام می دهند.

سیدشریف حسینی افزود: وقتی سانسور صدا و سیما در یک بازی والیبال کوچک ترین موردی را از دست نمی دهد و اعصاب و روان بینندگان خود را با سانسوری بدسلیقه و آهنین می آزارد چگونه یک آیتم سیاسی که در واقع رپرتاژ آگهی مافیای انتقال آب است اجازه پخش از یک برنامه تلویزیونی را می یابد.

نماینده مردم اهواز با اشاره به سابقه برنامه نود در هتک حرمت و تخریب شخصیت ها و سرمایه های این مرز و بوم گفت: فوتبال و ورزش عامل اتحاد و همبستگی ملی است؛ چرا با اهمال و ندانم کاری ساحت ورزش را در برنامه ای که خود مدعی پرچمداری مبارزه با حضور سیاسی ها در ورزش است را به سیاست آلوده می کنیم و یک طرفه قضاوت می کنیم.

حسینی اظهار داشت: خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما می پرسم که چرا تریبون یک برنامه ورزشی در اختیار مافیای انتقال ظالمانه آب قرار می گیرد.

سیدشریف حسینی خاطرنشان کرد: مردم ورزش دوست خوزستان که روزگاری چندین تیم ملی را به فوتبال کشور تقدیم کرده اند دیگر به صداقت برنامه نود اعتمادی ندارند. دیگر حتی برنامه نود را نخواهند دید. برنامه نود در خوزستان تحریم خواهد شد چرا که دیگر عادل فردوسی پور از عدالت ساقط و بازیچه دست افرادی شده است.

این نماینده مجلس، انتقال بین حوضه ای منابع آب در کشور را یک بحث کارشناسی و کاملاً فنی دانست که می بایست در وزارت نیرو، کمیسیون انرژی مجلس و محافل دانشگاهی و آکادمیک به بحث و گفت و گو گذاشته شود و نه در یک برنامه غیر تخصصی و آن هم در مورد فوتبال.

حسینی افزود: سوء استفاده از بازیکنان فوتبال برای القاء یک موضوع انحرافی که هدف آن مظلوم نمایی کاذب برای انتقال آب غیر مصارف شرب است، عین هرج و مرج رسانه ای و شانتاژ زردی است که نباید در برنامه نود اتفاق می افتاد.

رئیس کمیته فوتسال و فوتبال مجلس نهم خطاب به مدیران و بازیکنان سه تیم فوتبال خوزستانی حاضر در لیگ برتر کشور گفت: به عنوان قطره ای کوچک از اقیانوس شور و شعور جامعه خوزستانی از شما می خواهم که در واکنش به این توهین برنامه نود هر گونه گفت و گو با این برنامه را تا عذرخواهی دست اندرکارانش تحریم کنید تا بدین وسیله فریاد مظلومیت مردم خوزستان به برنامه ناعادلانه نود برسد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواهان تذکر، اخطار و حتی توقف پخش برنامه نود در صورت ادامه روند کنونی شد و اضافه کرد: سوء استفاده مافیای انتقال آب از یک برنامه ورزشی به جای حضور در برنامه های علمی، فنی و یا مجامع دانشگاهی نشان دهنده پیروزی منطق خوزستانی و نتیجه بخشی فعالیت های مشترک نمایندگان، مدیران و مهم تر از همه زنجیره های انسانی کارون در خوزستان است.

سید شریف حسینی در پایان خواستار عذرخواهی عادل فردوسی پور و ضرغامی از مردم خوزستان شد و گفت: امیدوار بودیم که شاهد توهین دیگری از سوی رسانه ملی به مردم خوزستان نباشیم که متاسفانه این اتفاق در یک برنامه ورزشی افتاد.

منبع/شوشان

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=9011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. به نام خدا
    باسلام و احترام خدمت هم استانیهای عزیز و ارجمند و مسئولین زحمتکش استان و اصحاب رسانه

    پیرو موضع گیری نماینده محترم مردم اهواز در قبال پخش کلیپی از زاینده رود در برنامه ورزشی نود و با توجه به میزبانی اینهفته تیمهای خوزستانی ( استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان) علی الخصوص اینکه استقلال خوزستان میزبان ذوب آهن اصفهان است، چند پیشنهاد به ذهن بنده خطور کرده که در جهت احقاق حقوق مردم استان و پیشگیری از مضاعف شدن مشکلات کارون به عرض میرساند :
    – تهیه کننده برنامه را مجاب به تهیه و پخش کلیپهایی از وضعیت کارون، مشکلات موجود و پیش رو نموده که این امر را مسئولین امر میتوانند در مقابل پخش کلیپ هفته قبل مطالبه نمایند.
    – در نماهایی از کارون در اهواز و پایین دست جزیره های بوجود آمده طی سالیان اخیر به تصویر کشیده شود که خود گویای مطالب بسیاری است، ضمناً کوتاه و مختصر.
    – اشاره ای به طرح احیای 5000 هکتار از اراضی خوزستان شود که مطابق دستور مقام معظم رهبری در حال اجراست و بالطبع نیاز آبی خاص خود را در آینده خواهد داشت.
    – در شهر مسجدسلیمان با هماهنگی مسئولین تصاویری از جیره بندی آب در شهر و مشکلات مردم در این خصوص تهیه و پخش گردد.
    – پیام هر سه بخش فوق در تصاویری کوتاه، نیاز وافر مردم خوزستان به آب سالم و کافی در رود کارون و تحقق نابودی آن را در دراز مدت در صورت برداشت آب از سرچشمه های آن را بیان مینماید.
    – همچنین سازمانهای مردم نهاد و حامی محیط زیست به ویژه کارون برنامه هایی برای روز مسابقه در هریک از این دوشهر تدارک ببینند که در حواشی بازی قابل رؤیت باشد.
    – با هماهنگی مسئولین امر و کانون هواداران هر دو باشگاه، مطالبی جهت طرح از لسان لیدرها و حمایت و پشتیبانی تماشاگران و تکرار آن تهیه گردد.
    – تعدادی بنر با تصاویر و مضمون مرتبط، تهیه و در جایگاههای مقابل دوربین به دفعات توسط تماشاگران مورد نمایش قرار گیرد.
    – در صورت عدم پخش یا پوشش خبری، کلیه این اقدامات در بازی هفته بعد به میزبانی فولاد تکرار شود.
    – اصحاب رسانه در استان ( صدا و سیمای مرکز خوزستان، سایتهای خبری، روزنامه ها و…) پوشش خبری کاملی از این امر نموده تا به تبع آن سایر رسانه ها نیز ناگزیر به انعکاس این مطالب از استان باشند.
    – کلیپهای کوتاهی در این زمینه تهیه و در شبکه های اجتماعی پربیننده منتشر گردد.

    باتشکر از همۀ همشهریان و هم استانیهای عزیز و مسئولین خدوم و به امید نجات کارون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.