• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
1

نخل‌های پیر و برافراشته‌ی مسجدسلیمان محرم بی‌واسطه‌ی دوران پرفراز و نشیب ظهور، شکوه و افول شهر اولین‌ها

  • کد خبر : 8866
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/روزبه خدادادي: شاید اگر از هر یک از اهالی مسجدسلیمان، از بزرگ و کوچک، بپرسی که نماد و هویت شهرت را در چه می‌دانی؟” بی‌هیچ تامل و درنگی بگویند:” نفت” و بعد شمارگانی سراسر غرور از اولین‌ها: اولین چاه نفت خاورمیانه، اولین فرودگاه، اولین راه آهن و … و هزار هزار اولین دیگر […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/روزبه خدادادي: شاید اگر از هر یک از اهالی مسجدسلیمان، از بزرگ و کوچک، بپرسی که نماد و هویت شهرت را در چه می‌دانی؟” بی‌هیچ تامل و درنگی بگویند:” نفت” و بعد شمارگانی سراسر غرور از اولین‌ها: اولین چاه نفت خاورمیانه، اولین فرودگاه، اولین راه آهن و … و هزار هزار اولین دیگر را برایتان ردیف کنند و برشمارند و به یادت بیاورند…اما تمام قصه، این نیست.

در شهر یادگارهایی مستور و مستتر این اولین‌های کهنه شده‌ی بختک انداخته بر روح و روان‌مان، مانده که حیف است از آن‌ها پرده‌برداری نشود.

به‌ راستی هیچ اندیشیده‌اید در مسجدسلیمان هم نخل‌های برافراشته و سر به فلک کشیده‌ی بسیاری هست که سالیان درازی است شاهد و محرم نزدیک و بی‌واسطه‌ی دوران پرفراز و نشیب ظهور، شکوه و افول این شهر نفتی پر‌ اولین‌ها بوده‌اند. با خنده‌های مردمانش، خندیده‌اند و با گریه و شکوه‌هایشان، گریسته‌اند و نالیده‌اند.

نخل‌های پیر و کهنسال و بلند قامتی که در هیاهوی کنونی شهر به فراموشی غم‌انگیز و کسالت‌بار ما مردمان و محصور در میان سیم و تیرهای بی‌جان و بد قلق سیمانی برق، گرفتار و محکوم آمده‌اند. این یادگاری دوران را جور دیگری بایددید…

??? ??? ????????? ????????????? ??? ????????? ??????????

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=8866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.