• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
0

برخی افراد که در یک اداره مسئول می شوند تمام طایفه که نه بلکه تیره خود را به آنجا می برند

  • کد خبر : 8543
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۸:۳۸

من بارها و در همه جا گفتم که به عزل و نصب ها در شهر کاری ندارم اما برخی افراد تا زمانی که رییس اداره هستند هر هفته در نماز جمعه حضور دارند و به محض اینکه از رییسی کنار گذاشته شوند دیگر پا در مصلی نمی گذارند و همه جا بیان می کنند که […]

من بارها و در همه جا گفتم که به عزل و نصب ها در شهر کاری ندارم اما برخی افراد تا زمانی که رییس اداره هستند هر هفته در نماز جمعه حضور دارند و به محض اینکه از رییسی کنار گذاشته شوند دیگر پا در مصلی نمی گذارند و همه جا بیان می کنند که حاج اقا امینی از من دفاع نکرد خب به من چه ربطی دارد که از تو دفاع کنم این ها مشکلاتی است که منشا آن فرهنگی است. باید به همین کارگروه های تربیتی بیشتر توجه کنیم تا افراد آرام آرام رشد کنند و غیبت نکنند و تهمت نزنند, گزارش دروغ ندهند ,رقابت منفی نکنند و از زیر کار شانه خالی نکنند.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به نقل از آسماری نیوز ،حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در نشست اخلاقی و بصیرتی هیات عاشقان ولایت مسجدسلیمان که با حضور بسیجیان و سرگروه های حلقه های صالحین شهرستان در مسجدجامع نمره یک برگزار شد طی سخنانی با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این ایام پایانی ماه رمضان در روایات آمده که پیامبر(ٌص) روزهای آخر رمضان را در مسجد اعتکاف می کردند و امام خمینی (ره)با همه عظمت حکومت دینی و دوران جنگ تمام برنامه های خود را در این ماه تعطیل می کردکه نشان از اهمیت ماه رمضان است و خوشا به حالشان که اهمیت و عظمت ماه رمضان را درک می کردند ولی متاسفانه ما آنچنان درگیر کار و دنیا شده ایم که تفاوتی بین ماه رمضان و غیر رمضان قائل نمی شویم.

وی خطاب به اعضای شرکت کننده در هیات عاشقان ولایت افزود: همه سرمایه رهبر معظم انقلاب همین تجمعات است که در همه شهرها برگزار می شود، جا دارد از بسیج و سپاه تشکر کنیم که با همه فشار کاری که دارند دغدغه شان روی مسایل فرهنگی است و اصل را بر مساجد گذاشتند ،یکی ازاهداف حلقه های صالحین مساجد هستند و در کنار آن کار بر روی مسایل فرهنگی جامعه است.

وی خطاب به بسیجیان گفت: بسیجی که هر حرفی دلش بخواهد بزند و توهین و اهانت بکند به درد جامعه نمی خورد ,انقدر حرف نزنیم بلکه به دنبال انجام کار باشیم .برخی افراد کار نمی کنند بلکه تا می بینند کسی کار مثبتی انجام می دهد سریع شروع به تحلیل های غلط و حاشیه سازی می کنند اینها رفتار اشخاصی است که روزی یک صفحه قران هم نمی خوانند .

امام جمعه مسجدسلیمان عنوان کرد:مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا می نشینند پای روضه آنوقت من و شما که انگشت کوچک ایشان هم نمی شویم در مراسمات روضه و نماز جماعت شرکت نمی کنیم ,این مشکل معرفتی است که ما به آن دچار شده ایم و سالی صدتا مراسم فاتحه خوانی می رویم اما ده تا روضه شرکت نمی کنیم.

وی افزود: در دهه هفتاد تنها در سه چهار مسجد شهر نماز جماعت داشتیم و بعضا مردم ازاین وضع انتقاد می کردند علت این موضوع عدم رویکرد حوزه به ایل و تبارمان بود که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته توانستیم فرمان حوزه را عوض کنیم ،البته طلبه های مساجد هم نباید کم کاری کنند واز خود سستی نشان دهند.

سرمربی حلقه های صالحین مسجدسلیمان ادامه داد:تشکر می کنم از حجت الاسلام حاجتی که مدیریت حوزه های علمیه استان خوزستان را کنار گذاشت تا بیشتر به مناطق مسجدسلیمان ،لالی و اندیکا رسیدگی کنند در حالی که هیچ مسئولیتی هم به عهده نداشت و می توانست این کار را هم نکند مثل آن همه پزشک و مهندس و معلم که از این مناطق رفتند و همین بی مسئولیتی های برخی افراد شهر ما را دچار این همه مشکل و محرومیت ساخته که همه حرف زیاد می زنیم اما در عمل کار نمی کنیم و برای کسی هم که پر کار است حرف در می اوریم و سرمایه های خودمان را مسخره می کنیم .

حجت الاسلام امینی تاکید کرد:هرجا فرهنگ کم باشد شاخصه این است که غریب نواز و دوست آزار می شوند برعکس جایی که فرهنگشان بالاست غریب نواز و دوست نواز هستند البته نباید دچار قوم گرایی شویم مثل برخی افراد که در یک اداره مسئول می شوند و تمام طایفه که نه بلکه تیره خود را به انجا می برند،هدف مقام معظم رهبری از تشکیل این حلقه ها این است که ما از این گل و لای منیت ها و قوم گرایی ها خارج شویم .

وی با اشاره به مشکلات ریز و درشت موجود در مسجدسلیمان گفت: پل قدیمی و فرسوده منطقه مالکریم با بیش از نود سال عمر که در برنامه راز هم نسبت به فرسودگی این پل هشدار داده بودم چند روز پیش یک کمرشکن که گریدر را جابه جا می کرد روی این پل دچار حادثه شد و گریدر 300میلیونی به ته دره سقوط کرد و در شهر ما آب از آب هم تکان نخورد .

امام جمعه مسجدسلیمان تصریح کرد: همین دیروز بعد از راهپیمایی در مصلی که می خواستم وضو بگیرم از شدت گرمای آب به سختی توانستم وضو بگیرم .این از وضعیت آبمان آنهم از وضعیت برقمان که قبلا هم گفتم از عید نوروز تا الان بیش از 50مرتبه برق خانه خود من قطع شده این مشکلات را بیان می کنم که اگر جایی هم از مسئولی تعریف کردیم مردم نگویند فلانی دستش با فلان مسئول در یک کاسه است. البته خیلی از مسئولین تلاش گر و پرکار هم هستند اما بین اینها هستند افرادی که تا به یک پست می رسند انگار بچه خان می شوند و گذشته خودشان را فراموش می کنند .

این استاد حوزه علمیه افزود:من بارها و در همه جا گفتم که به عزل و نصب ها در شهر کاری ندارم اما برخی افراد تا زمانی که رییس اداره هستند هر هفته در نماز جمعه حضور دارند و به محض اینکه از رییسی کنار گذاشته شوند دیگر پا در مصلی نمی گذارند و همه جا بیان می کنند که حاج اقا امینی از من دفاع نکرد خب به من چه ربطی دارد که از تو دفاع کنم این ها مشکلاتی است که منشا آن فرهنگی است. باید به همین کارگروه های تربیتی بیشتر توجه کنیم تا افراد آرام آرام رشد کنند و غیبت نکنند و تهمت نزنند, گزارش دروغ ندهند ,رقابت منفی نکنند و از زیر کار شانه خالی نکنند.

امینی ادامه داد:میلیارد میلیارد هزینه جزوه های آسیب شناسی ماهواره می شود, ماهواره ای که دارد ریشه مان را میزند ولی صدای مسئولین بلند پایه فرهنگی در نمی آید بلکه گفتند که سایت ها و پهنای باند را افزایش بدیم،بیشتر بچه هایمان آلوده شوند در حالی که خود غربی ها اینطور نیستند و اینقدر پای ماهواره نمی نشینند.

وی با اشاره به جبران آسیب های موجود گفت:باید دست به دست هم دهیم تا با این نسل سوم انقلاب بتوانیم نسل اول و دوممان را جبران کنیم، نسل اول و دومی که گاهی 18سال در یک اداره رئیس بوده و چون بازنشست شده از ریاست کنار گذاشته شده و واقعا باید پرسید که توی این18سال تو چه چیزی از خودت به جا گذاشتی و رفتی گرچه مسئولی داشتیم 21سال هم رییس اداره بوده بامدرک دیپلم که خودش می گفته دیپلم قدیم مثل دکترای الان است.

امینی عنوان داشت : مسجدسلیمان را مسجدسلیمانی ها خراب کردند و باید خود مسجدسلیمانی ها هم آبادش کنند من در این 36سال اسراییلی و امریکایی ندیدم که در این شهر حاکم باشد گرچه خیلی از غیر بومی ها از بومی ها بهتر بودند مثل آقای گوروئی فرماندار جدیدمان که در همین چهار ماهه که به مسجدسلیمان آمدند دغدغه و تلاششان برای همه مشهود است،مسئول غیربومی یهودی که نیست مسلمان و شیعه همین مملکت است.طرف ازاین ناراحت شده که چرا خودش را جای آن فرد غیر بومی نگذاشتند و شروع می کند به تهمت غیربومی زدن به مسئول که خودش جای فرد غیر بومی رییس شود .اینها همه مشکلات فرهنگی ومرض و بیماریهای روحی که دارد ما را به زمین می زند.

وی خاطر نشان کرد: فقر در محلات مسجدسلیمان بیداد می کند در پس محلاتی مثل کلگه ,مال گندلی ,مالکریم و دیگر مناطق محروم شهر که کم هم نیستند.ثروتمندهای ما کجایند, چرا دین و اخلاق و وجدان ندارند,امام جمعه شده مثل بنگاه معاملاتی از یک طرف پول بهش میدند و از طرف دیگر هزینه کند ، آدم های زیادی در همین شهر می شناسم که حقوق ده خانواده را می گیرند ولی نه خمس پرداخت می کنند نه زکات.

امام جمعه مسجدسلیمان گفت:در این هوای گرم که کولر گازی به زور خنک می کند خانواده ای با پنج بچه که دو تای آن ها معلول هستند به دفتر امام جمعه مراجعه کرده اند که پمپ کولر آبی اش سوخته و پول خرید یک پمپ هم ندارد.

امینی تاکید کرد:چطور برخی آدم ها روی این سفره های رنگین می نشینند و در رقابت های انتحاباتی این همه پول هدر می دهند بعد جوانی دنبال یک میلیون تومان وام برای پدرش باشد.این دردها را چکار کنم چند بار باید در نماز جمعه صدای این مردم مظلوم را به همه برسانم و داد و بیداد کنم.از رهبرمان یادگرفته ام چهره ام را سر حال و با نشاط نگه دارم و همه مشکلات را درون خودم بریزم و امیدم به شماها باشد که زندگی را به مسخره و شوخی نگیرید و اینکه فقط یک شغلی داشته باشید و سر ماه حقوق بگیرید ما انتظار داریم به فکر محرومان هم باشید.

حجت الاسلام امینی در پایان گفت : حجم مشکلات بسیار فراوان است و از همه طرف محاصره ایم ,تحریم های اقتصادی و فرهنگی از یک سو و از سوی دیگر فتنه های داخلی که واقعا آدم را سردرگم می کند و نمیدانیم از کجا باید شروع کنیم.از جمله بحث جمعیت که تمام دغدغه ام شده است و دلم می لرزد از سی سال دیگر که هفتاد و پنج میلیونی که باید می شد 150میلیون بشود 35 میلیون و نصف مملکت هم سنی شده شوند.

وی درپایان اظهار داشت:یکی از مشکلاتی که خیلی مورد توجه مقام معظم رهبری است حفظ هویت ایرانی اسلامی ما است.هویت ایرانی و بختیاری مان را دارند با همین ماهواره ها از بین می برند علت اینکه می بینید روی شهید بهنام محمدی وشهید علیمردان خان و زبان بختیاری کار می کنیم این است که این ها هویت ماست و همین هاست که هویت مردم مان را نگه میدارند و باید هرچه بیشتر به این مسایل هویتی مان توجه کنیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=8543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 16در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 16
  1. ای بوومی…

  2. درود و صد درود بر حجت الاسلام امینی .امام جمعه با غیرت شهرمان .پایدار باشی .انشا.. شما بتوانی با تشکیل و حمایت از همین تشکلها و گروههای مردم نهاد (ngo) پیگیر حقوق از دست رفته مردم باشید . انشا…

  3. با سلام
    حرف حق رو باید در مسجد سلیمان از حجت الاسلام حاج آقا امینی امام جمعه محترم شنید
    واقعا حاج آقا مرحبا خیلی از انسان ها هستند که در یک اداره مدیر هستند تمام آشنا ها و فامیل ها خودشو استخدام میکنه
    خیلی ها برا عبادت خدا به مسجد و مصلی نمی آیند بلکه برای پست و مقام می آیند که بدست بیاورند
    و یا اگه سمتی دارند آن را حفظ و بالا تر بروند
    حاج آقا بخدا قسم آدم میشناسم که تو عمرش چه خودش چه پدرش اصلا نمیدونن مصلی چی هست
    وقتی استخدام شد هر هفته میاد مصلی

  4. راست میگه:
    سالی صدتا مراسم فاتحه خوانی می رویم اما ده تا روضه شرکت نمی کنیم.

  5. باسلام……. درود بر حاج آقا که همیشه حرف حق میزند. درسته فکر میکنم که همه مردم میدونند که قدرت سیاسی و اقتصادی شهر دست یه طایفه خاصه که فقط از آن طایفه در تمام اداره جات و بقیه ارگانها جذب و استخدام میشوند.

  6. سلام”حاج آقا وبلاگی طراحی کردم” سر بزنید امیدوارم به درد جوان هامون بخوره” 
    منتظر نظرتون هستم وبلاگ مذهبی هست”
    faraji1393.blogfa.com
    بنده جوان 18 ساله ام و لازم دیدم با همکاری برادرمان آقای فلاح زاده از تهران این سایت را افتتاح کنیم و با تشویق شما عزیزان کارمان را ارتقاء دهیم.

  7. درود به شرف حاج آقا امینی

  8. باسلام خدمت عزیز شهر حاج اقا امینی
    لطفا” در خصوص زمین های ارتش دستور فرماید کوتاهی صورت نگیردچون خیلی ها بدنبال این هستند کار به سرانجامی نرسد؟

  9. جناب آقایان مهمدی وشهروند محترم
    لطفا دقت بفرمایید با کنایه به دیگر طوایف توهین نکنید
    به هر حال در شهری که 80درصد از یک طایفه باشند به همان نسبت هم حق مدیریت دارند زیرا شایسته هم میباشند
    اعتقاد ما بر این است که برخی بخاطر حسادت به دیگران حمله میکنند ومنظور حاج آقا هم بهیچ وجه نظر شما ها نبوده است
    به همت مردی از همان طایفه که شما نام بردید ریشه مدیریت وراثتی از مسجدسلیمان کنده شد مدیران دارای 14 و15 و10 و….
    بقول حاج آقا امینی عزیزکه در نطقی فرمودند کسانی که بیش از 7تا 8 سال جایی میمانند فساد به بار می آورند

  10. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  11. درود بر حاج آقا امینی” که همیشه حامی مردم مظلوم مسجدسلیمان بوده اند”
    انشاالله که همیشه سالم و سربلند باشید”
    و امید است که هیچ موقع دلسرد از حمایت و پشتیبانی مردم این شهر نشوید.

  12. درود بر حاج آقا امینی

    تیر + طایفه + اشنا و دوست و رفیق
    واین چنین می شود کلی جوون تحصیلکرده بیکار
    شهری که بیشترین نزخ بیکاری استان رو داره

  13. آقای شهبازی عزیز بنده جسارت نکردم آن کسی که بانام بنده مطلب نوشته آدم بزدلیه ودرک وشعورش درهمین حد

  14. متاسفم اقاي شهبازي دوباره به دكتر رضايي حمله كرده ايد.؟ خودتان باهم راه نميرويد چرا ايشان را وسط ميكشانيد.

  15. سلام جناب اقای رضا
    دکتر رضایی مورد احترام ماست
    لطفا سعی نکنید بی جهت افراد را مقابل هم قرار دهید
    دکتر رضایی هم برای این شهر زحمت زیادی کشید وجزء افتخارات این شهر است همانطور که دیگر بزرگان هم هستند
    مدیران وراثتی که گفتم حتما اقای رضایی در آن دخیل نبوده پس منظورم با ایشان نبوده
    خیلی از مدیران هم بوده اند که جناب دکتر رضایی در مدیریت آنان نقش نداشته لکن بیش از 7 سال در شهر مانده اند
    اصلا برادر من خیلی ها قبلا از مسجدسلیمان گریزان بودند وبقول خودشان اعراض کردند ونماز شکسته میخواندند ولی الان چندین سال در پست های مختلف مانده اند وجا خوش کرده اند
    این تقصیر نماینده نیست ظاهرا مسجدسلیمان برای خیلی ها عواید خاصی دارد…

  16. درود بر حاج آقا امینی عزیز

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.