• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 2
2

قابل توجه شهرداري و سازمان برق/ پیشگیری مقدم بر درمان

  • کد خبر : 8412
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹

شاید بتوان تصور کرد که در حال راه رفتن در خیابان با چشمان بسته باشید، احتمال این که سرتان به تیر برق یا پایه تابلو راهنمایی و تابلوهای تبلیغاتی برخورد کند دور از ذهن نباشد. اما اگر با خودروی خود در خیابان های شهر در حال گذر باشید،‌ احتمال این که در وسط یا کنار […]

شاید بتوان تصور کرد که در حال راه رفتن در خیابان با چشمان بسته باشید، احتمال این که سرتان به تیر برق یا پایه تابلو راهنمایی و تابلوهای تبلیغاتی برخورد کند دور از ذهن نباشد. اما اگر با خودروی خود در خیابان های شهر در حال گذر باشید،‌ احتمال این که در وسط یا کنار خیابان با تیر برق و پایه های سرگردان برخورد نمایید، هیچ گاه نباید به ذهن خطور کند. اما در مسجدسلیمان باید مواظب این احتمال ها باشید. چرا که در برخی از خیابان های مسجدسلیمان تیر برق ها و پایه هایی در درون خیابان قرار داردند و مشکلات عدیده ای را برای مردم و از جمله نگارنده به وجودآورده اند.

در روز‌های اخیر اقداماتی در حوزه توسعه زیر ساخت‌های شهری را در حد فاصل دو راهی بی بی یان تا هنرستان فنی شریف واقفی شاهد بوده‌ایم. تعریض خیابان‌ها و معابر عمومی یکی از اقداماتی است که در سال‌های گذشته توسط شهرداری و شرکت نفت در نقاط مختلف شهرستان شاهد آن بوده‌ایم؛ این طرح‌ها عمدتاً با اشکالاتی همراه هستند که در تعریض معابر عمومی و خیابان‌ها پس از عقب‌نشینی منازل مسکونی انجام می‌شود. عدم هماهنگی در عقب‌نشینی مناطق مختلف شهری از عواملی بوده که در این زمینه مشکلات فراوانی به ‌وجود آورده است، از مسائلی که در تعریض معابر عمومی اعتراضاتی را به دنبال داشته، وجود تیرهای برقی است که هنوز در کنار و وسط خیابان‌ها قرار دارند.

در یک نگاه گذرا در مسیر کوتاهی از دوراهی بی بیان تا هنرستان می توان تعداد پانزده تا بیست تیر برق را شمرد که در حریم خیابان سر برافراشته اند. این تیر برق ها در وسط خیابان‌ها چهره‌ای نازیبا برای شهر ایجاد کرده که علاوه بر زشت کردن چهره شهر وجود آن‌ها باعث وقوع تصادفات منجر به صدمات مالی و بدنی و مسائل ترافیکی نیز می‌شود. با توجه به احتمال بروز هرگونه حادثه ای در این نقطه از شهر، در صورت رخداد واقعه ای تلخ چه کسی پاسخگو است!؟. با این حال بی‌توجهی به این موضوع قابل اغماض نیست، لذاقبل از این که جان و مال شهروندان به خطر افتد شهرداری و اداره برق شهرستان باید نسبت به حل این مشکل اقدام جدی و تا حادثه تاسف بار و غیرقابل جبرانی رخ نداده است در این باره چاره اندیشی کنند، زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.

جمشیدجلیلی:کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=8412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.