• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
0

رها سازی یک بهله «سارگپه» در طبیعت مسجدسلیمان

  • کد خبر : 8134
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- یک بهله «سار گپه» در منطقه حفاظت شده هفت شهیدان مسجدسلیمان توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان، رها سازی شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، این پرنده شکاری که از راسته شاهین سانان و تیره «سارگپه»ها است توسط یکی از شهروندان مسجدسلیمانی به این اداره تحویل داده […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- یک بهله «سار گپه» در منطقه حفاظت شده هفت شهیدان مسجدسلیمان توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان، رها سازی شد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، این پرنده شکاری که از راسته شاهین سانان و تیره «سارگپه»ها است توسط یکی از شهروندان مسجدسلیمانی به این اداره تحویل داده شد.

شایان ذکر است «سارگپه» پرنده ای است با طول حداکثر 50 سانتیمتر و رنگ پر و بال بسیار متنوع با راه راه عرضی روی دم و نواری به رنگ تیره کمرنگ در انتهای دم دیده می شود.

رنگ تنه این پرنده شکاری قهوه ای کمرنگ تا قهوه ای تیره، نوک شاهپرها قهوه ای تیره تا سیاه و سر، دارای گردنی کوتاه و پروازی سنگین و کند است و گاهی نیز در جا بال زنی می کند.

این پرنده که در زمره پرندگان حمایت شده سازمان محیط زیست است همچون سایر پرندگان هم خانواده خود اغلب از موش های صحرایی، خرگوش و پرندگان با جثه کوچک تغذیه می کند و نقش مهمی در تنظیم جمعیت حیوانات صحرایی دارد.

لازم به یادآوری است چندی پیش نیز مأموران یگان حفاظت از محیط زیست این شهرستان توانسته بودند با کشف یک بطانه سنجاب از یکی از فروشندگان حیوانات، این حیوان کمیاب را که نقش مهمی در تکثیر و افزایش درختان خصوصاً درخت بلوط دارد را در طبیعت رها سازند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=8134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.