• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
1

صعود کوهنوردان مسجدسلیمانی به قله چهل چشمه

  • کد خبر : 8020
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۳ - ۸:۲۶

کوهنوردان نفت مسجدسلیمان موفق شدند در یک صعود موفقیت‌آمیز مرتفع‌ترین قله کوه «چهل چشمه» را فتح کنند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، گروه 13 نفره مسجدسلیمانی توانستند در برنامه ورزشی که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 شهید حزب جمهوری اسلامی صورت گرفت قله «شاه […]

کوهنوردان نفت مسجدسلیمان موفق شدند در یک صعود موفقیت‌آمیز مرتفع‌ترین قله کوه «چهل چشمه» را فتح کنند.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، گروه 13 نفره مسجدسلیمانی توانستند در برنامه ورزشی که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 شهید حزب جمهوری اسلامی صورت گرفت قله «شاه نشین» که یکی از 20 قله کوه چهل چشمه محسوب می‌شود را فتح کنند.

قله «شاه نشین» با 3 هزار و 137 متر ارتفاع از سطح آب‌های آزاد مرتفع‌ترین قله کوه چهل چشمه و یکی از قلل مرتفع استان کردستان محسوب می‌شود.

این کوه که در فاصله 53 کیلومتری از شهر سقز در استان کردستان واقع گردیده یکی از برف‌گیرترین و سردسیرترین مناطق این استان است که در تمام طول سال برف دارد و صدها گونه گیاهی بی‌نظیر و منحصر به فرد در آن رشد و نمو می‌کنند.

همچنین این کوه که به دلیل مسیرهای پرشیب و دره‌های بهمن‌گیر فراوانش یکی از خطرناک‌ترین کوه‌ها برای صعود کوهنوردان محسوب می‌شود سرچشمه رودخانه‌هایی همچون سفید رود، سیروان، زرینه رود و خور خوره است.

اسامی گروه کوهنوردی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در صعود به کوه چهل چشمه عبارت از وحید مرتضی‌پور سرپرست گروه، غلامرضا برجویی، مهرداد آقابیگی، سید غلامعباس موسوی، راهنمای فنی، یوسف باقری، شاهرخ قیاسی، مجید صالحی، شاهرخ رضایی، حیدر بارانی، غلامحسین صالح‌خواه، مرید اسدی، هرمز عباسی، ارسطو داراب‌پور، تورج احمدی، امدادگر کوهستان، سروش صالح‌پور هستند.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=8020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.