• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
0

نفت مسجدسليمان،بايدها و نبايدها

  • کد خبر : 7239
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

سردیارون بختیاری حاج محسن سردار فاتح جنگ 8ساله، دکتر امیدوار عزیز، شیخ فاضل حجت الاسلام حاجتی، دکتر جلیلی امید و علاقه ایل، مهندس دانش، ناصر سهرابی، محمد شهنی مصطفی، نمایندگان خوب ادوار گذشته و دیگر سردیارون بزرگ اين شهر فراخوان شوند. هنرمندان و اساتید مقیم تهران و پراکنده در دیگر بلاد همه در یک گردهمایی […]

سردیارون بختیاری حاج محسن سردار فاتح جنگ 8ساله، دکتر امیدوار عزیز، شیخ فاضل حجت الاسلام حاجتی، دکتر جلیلی امید و علاقه ایل، مهندس دانش، ناصر سهرابی، محمد شهنی مصطفی، نمایندگان خوب ادوار گذشته و دیگر سردیارون بزرگ اين شهر فراخوان شوند. هنرمندان و اساتید مقیم تهران و پراکنده در دیگر بلاد همه در یک گردهمایی یک روزه برای بدعت گزاری و همدلی در استادیوم شهرستان حضور بهم رسانند تا از فرصت شادی و شعف فوتبال دل ها را به هم گره بزنیم و مشورت بجوییم…

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ پرویز دوید خسروی: یادم می آید روزگاری به آنچه خود می داشتیم مفتخر و دیگران غبطه می خوردند. چه ده کوره هایی که از پرتو ما آباد و چه کشورهایی آباد تر و ما نظاره گر روند توسعه و پیشرفت دهات ها و ابادی های دور و نزدیک بودیم. در حوزه ورزش در فوتبال چون ناحیه ما به مدد نفت صنعتی شده بود رونق چشمگیری پیدا نموده و چهره های سردیار و مطرحی رابه فوتبال کشور معرفی نمودیم. اما رفته رفته از این ورزش فاصله گرفته و امروز با فداکاری و شایستگی بچه های نفت مجدداً نام مسجد سلیمان حیات دوباره ای یافت. در راه یابی تیم خوب نفت مسجدسلیمان موج شادی سراسر استان را فرا گرفت. عالم و آدم این پیروزی را ستودند. نمایده محترم مردم در مجلس دکتر اسماعيل جلیلی كه در بازي سرنوشت ساز در بندر عباس حضور داشت باپیروزی تیم نفت گریست. درفضای مجازی و در رسانه هاي مكتوب همه ما راستودند او اين انتظار مي رود با راهيابي نفت مسجدسليمان به ليگ برتر شاهد رونق و گسترش فوتبال در محلات این شهرستان و شهرستان های اندیکا، لالی و هفتکل باشيم. فولاد مردان خوزستان يعني نفت و نفتون مسجدسلیمان، فولاد و فولاد نوین اهواز فوتبال ایران را خوزستانی کردند. باید از هیئت فوتبال شهرستان مسجدسلیمان، تجلیل و همچنين از داریوش یزدی نيز که ساختار اين تیم را پایه ریزی کرد قدرداني مي شد…

و اما بعد: حال که در یک پروسه و یک فصل پر فراز و نشیب ورزش درکشور در رشته فوتبال غزالان دلا و کینو برگی دیگر بر افتخارات این مرز و بوم رقم زدند و پرچم افتخارآمیز صلابت و سربلندی شهرمان را بر بلندای دلا و و تاراز و منار و منگشت افراشتند همه وظیفه داریم از تشنج آفرینی و فرا فکنی و غوغا سازی پرهیز کنیم… بی شک حضور قدرتمندانه تیم فوتبال نفت مسجدسليمان در لیگ برتر فوتبال کشور اجباراً ساختار شهری، اجتماعی، اداری، تجهیزاتی و سایر جنبه های اقتصادی شهرستان را دچار تغییر و. دگرگونی خواهد كرد. اماکن ورزشی و عمومی احداث خواهد شد. در شهرستان سرمایه گزاری هاي کلان، بناهای ورزشی مدرن، ساخت هتل های مناسب و اماکن و مراکز تفریحی توسط بخش خصوصی تقویت می شود و اشتغال پایدار ایجاد میشود. حضور تیم هاي مهمان در شهر باعث سرازير شدن منابع خواهد گرديد. در بحث تجهیزات اداری و یکسان سازی و رعایت موازین و مقرارات فیفا ناگزیر به اصلاح و ارتقا تجهیزات و امکانات و بهبود وضعيت استادیوم، خوابگاهها، جایگاههای تماشاگران و امکانات رفاهی خواهيم بود. و قطعا با این پتانسیل های اقتصادی در شهرستان تیم نفت هم مشکل مالی نخواهد داشت از نظر روحی و جذابیت و تنوع اجتماعی و رفتار شناختی و اثرات روانی برای جوانان دگرگونی قابل محسوسی ایجاد خواهد شد. تبعات این تحول ورزشی حداقل به رتبه اول خودکشی جوانان مان در شهرستان خاتمه خواهد داد.

اما وظایف ما…

ما شهروندان شهر سردار کوچک بهنام محمدی هستیم. فراموش نكنيم هنوز بچه ها در سنگر های دفاع جا مانده اند. هنوز پیکر شهداي خفته به خون ما در صحاری غرب کشور بر خاک وطن افتاده و هنوز تاوان خونشان پس گرفته نشده است كه تداوم استقلال و آزادی خون بهای شهداست. سال هاست نسبت بهم نامهربانیم، سال هاست بد اخلاقیم، سال هاست دیواری از نامهربانی و سدی تنیده و گسترده از کینه و نفرت و تفرقه بر تارک ما نشاندندکه هزاران هزار باران مهر و عاطفه و آشتی حتی غباری از ان را نخو اهد شست. چرا و به چه قیمتی ؟ چرا حب و بقض جای مهر و عاطفه و عشق را در دل ها اشغال کرده است. تاوان ان را چه کسی می دهد؟

سردیارون بختیاری حاج محسن سردار فاتح جنگ 8ساله، دکتر امیدوار عزیز، شیخ فاضل حجت الاسلام حاجتی، دکتر جلیلی امید و علاقه ایل، مهندس دانش، ناصر سهرابی، محمد شهنی مصطفی، نمایندگان خوب ادوار گذشته و دیگر سردیارون بزرگ اين شهر فراخوان شوند. هنرمندان و اساتید مقیم تهران و پراکنده در دیگر بلاد همه در یک گردهمایی یک روزه برای بدعت گزاری و همدلی در استادیوم شهرستان حضور بهم رسانند تا از فرصت شادی و شعف فوتبال دل ها را به هم گره بزنیم و مشورت بجوییم. تغییر رویکرد صدا و سیمای مرکز خوزستان که با هما هنگی های دکتر جلیلی و حضرت حجت الاسلام امینی ایجاد شده و اعلام حمایت دکتر رحیمی مدیر این رسانه در استان از دستجات ورزشی خصوصاً از تیم شهرمان نفت قابل تحسین است بر قوام و مداومت این پیوند بکوشیم. زیر ساخت و بستر سازی اقتصادی را انحصاری نکرده و برای همه آحاد مردم شرایط یکسان و بی حب و بغضی را مهیا سازيم. نقشی از محیط زیست در منطقه زاگرس را مانند پلنگ ، قوچ یا هر چيز ديگري كه که نشان از صلابت و اقتدار زاگرس و زاگرس نشینان باشد را بر روی پیراهن بازیکنان طراحی كنيم. اداره محترم محیط زیست مسابقه طراحی و لوگو طرح را فراخوان کند. بچه های فوتبالی اهالی زاگرس مثل: ایمان مبعلی، عادل کلاه کج، میلاد میداودی، کریم بوستانی، بهزاد غلامپور، داریوش یزدی، و … را برای کمک به تیم  دعوت نمایيم. اتاق فکري تشکیل و آسیب شناسی شود.

برای هواداران و گردشگران کالا و سوغات های محلی و صنایع دستی در معرض فروش قرار گیرد. هر هوادار همراه تیم مهمان، یک گردشگر است و گردشگر منابع مالی زیادی را همراه خود به شهرستان می آورد. شهرداری و شورای محترم تغییر اساسی در تامین امکانات شهری ایجاد نمایند.فضاهای موات شهری را با ایجاد فضای سبز ،چشم نواز کرده کوههای مجاور را با درخت کاری به فضای سبز تبدیل کنیم. سرویس های بهداشتی مشکل همیشگی و مداوم مردم و گردشگران این شهرستان بوده و هست. سرویس بهداشتی برای هواداران ازاهمیت ویژه ای برخوردار است. چند پروژه مهم در مسولیت دکتر جلیلی و حجت الاسلام امینی است که می تواند ساختار این شهر ستان را شکوفا كند. با احداث کارخانه پترو شیمی و کار خانه آلومنیوم سازی بی شک شکوفایی منطقه را شاهد خواهیم بود. راه اندازی مجدد فرودگاه که از اساسی ترین شروط و اساس توسعه شهری ست و گله و بهانه فیفا و دغدغه سازمان لیگ و مدیران تیم هاست. بدون فرودگاه حضور تیم ها با مشکل تردد و ناخرسندی همراه است. کریدور هوایی مسجدسلیمان هنوز که هنوز است باز است. دکتر جلیلی بازگشایی این مهم را پیگیر بوده اند هوانیروز و اداره نفت و گاز دست مودت و یاری دهند تا افتتاح آن را شاهد باشیم… یکی دیگر ازکار های مهم انجام نگرفته احیای مجدد راه آهن این شهرستان و اتصال ان به راه آهن سراسری کشور است که تقریبا 32 کیلو متر تا شوشتر فاصله دارد و اصطلاحاً احیای مجدد جاده ابریشم و جاده توسعه ایران و اروپاست. با نگرش به حوادث جاده ای و جاده مرگ اهواز به مسجد سلیمان و هجوم هواداران تیم ها به شهرستان و با توجه به توجیه اقتصادی پترو شیمی و کار خانه الومينیوم از ضروریات لازم این شهرستان است. باید با ایجاد کریدور اقتصادی مطمئن و سالم مشوق همه در توسعه و آبادانی شهرستان شویم.

اين شعار نیست. پتروشیمی به همت نماینده خوب و شایسته شهرمان و پیگیری های امام جمعه و دیگر مسولین و مساعدت های سردار فاتح دکتر محسن فعال شد. کارخانه آلو منیوم به دستور استاندار معزز رفع مشکل زمین شد و عملیات اجرایی آن به زودی نهایی می شود. خوشبختانه پس از چندی مهندس گورویی فرمانداری از تبار نیکان و انساني پیگیر، دلسوز و همسو با مسولین در کنار ماست. فردا افق های روشنی از اشتغال و سازندگی را خواهیم دید و آینده شکوفای مسجدسلیمان را نظاره خواهیم بود.با پیروزی های پی در پی فوتبالیست های خوب مان در لیگ برتر با شادی و غرور آفرین همدیگر را به اغوش خواهیم گرفت و به وجد خواهیم آمد. تیم نفت و موفقیت این تیم عامل وحدت و همدلی و وفاق ماست.اتفاق دوشی موجب گشت تامسجدسلیمان به عنوان نقطه و کانون سردیارون و مرکزیت زاگرسیان و قوم بزرگ و با صلابت بختیاری شهره شود. این نقطه عطفی در تاریخ این شهرستان و وظیفه تک تک مردم و مسولین را صد چندان و سنگین تر می کند.بایستی مواظب عملکردها و رفتارها ی فردی و سیاسی و اجتمایی خود و انطباق با سایراستان های زاگرس نشین باشیم هرچند که غائله سرزمین کهن موجب گشت تا دل های زاگرسیان بیش از پیش به هم گره بخورد.

با تقدیر از همه شیران دلاور نفت مسجدسلیمان، اهالی زاگرس نشین در این سرزمین کهن که وحدت بختیاری راتحکیم و التیام بخشیدند امروز روزی است که همه در مسولیت های فردی و اجتماعی باید دست مهر به هم داده تا در آینده مسجدسلیمانی که ام القراء بختیاری ست آباد و انشاالله با فعال سازی کارخانه آلومنییوم و پتروشیمی فرودگاه و راه آهن حیات دوباره ای به صنعت و اشتغال اين شهر تزریق و شکوفایی اقتصادی در این شهرستان متجلی گردیده و نام مسجدسلیمان در منطقه زاگرس همچنان بر بلندای تاراز و دلا و دنا و منگشت و لیله و کینو بدرخشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=7239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. نمیشد اسم سرزمین کهن رو نیاری یاد سریال سرزمین کهن افتادم حالم بد شد…..

  2. دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطالبات معوقه مرخصی مناطق محروم ما را بدهد پرویزدوید خسروی
    در سالهای پس از جنگ تحمیلی بعضی شهرستانها ی متاثر از جنگ را مناطق محروم اعلام و مقرر بود برای عقب ماندگی و کمتر بر خوردار بودن از امکانات توسعه یافتگی مزایایی تعلق گیرد در بخش اداری در دستگاههای اجرایی کشور بهداشت و در مان شهرستان بعنوان یکی از بخشهای خدمات از ار گانهایی بود که تابع شهرستان مسجد سلیمان جز شهر ستانهای مناطق محروم کشور بوده و مقرر شده بود بر اساس مقررات مزایای 2ماه استفاده از مرخصی در سال برای کارکنان بخش بهداشت و درمان از سال 1368لغایت سال 1379در نظر گرفته شده بود که هر کدام از کارکنان شاغل براین اساس 12 ماه مرخصی معوقه طلبکار و مقرر شده بود این مطالبه یوم العدا و یا بر اساس اخر ین در یافتی به کار کنان پرداخت گردد مدارک و اسناد کل مشمولین محق این طرح به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و در مانی جندی شاهپور اهوازارسال و لی تا کنون بمدت بیش از 6 سال از زمان اعلام تا کنون این مطالبات به کار کنان بهداشت و در مان مسجد سلیمان پرداخت نشده است از ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی اهواز و معاونت پشتیبانی این دانشگاه تقاضای رسیدگی و پرداخت مطالبات معوقه را داریم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.