• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

تحلیلی بر کسر یک امتیاز از تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان

  • کد خبر : 6509
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ صادق مرادي: حکم کسر یک امتیاز از تیم نفت مسجدسلیمان، در تاریخ 28 اسفند و تنها یک روز مانده به روز ملی نفت، به این باشگاه ابلاغ شد. در اولین واکنش ها به این اقدام، مدیرعامل باشگاه نفت تهران در گفتگو با خبرگزاری فارس این حکم را ظلم در حق مردم […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ صادق مرادي: حکم کسر یک امتیاز از تیم نفت مسجدسلیمان، در تاریخ 28 اسفند و تنها یک روز مانده به روز ملی نفت، به این باشگاه ابلاغ شد. در اولین واکنش ها به این اقدام، مدیرعامل باشگاه نفت تهران در گفتگو با خبرگزاری فارس این حکم را ظلم در حق مردم بختیاری مسجدسلیمان عنوان کرد و اعلام این خبر در این برهه حساس و در حالی که تنها دو هفته به پایان لیگ مانده بود را کار نادرستی دانست. منصور قنبرزاده در ادامه افزود :فوتبال از مسجدسلیمان به کشور معرفی شده است و اطمینان داد تا حصول نتیجه دست از تلاش برنخواهد داشت.

بهروز مکوندی سرمربی موفق و با اخلاق تیم نفت در مصاحبه با خبرگزاری مهر در تشریح این کسر امتیاز عنوان کرد :در تاریخ 26 آبان سال 92 در بازی رفت با پارسه تهران، به دلیل برخورد ناشایست دو تماشاگر منتسب به تیم نفت مسجدسلیمان با بازیکن حریف، کمیته انضباطی طی حکمی که در تاریخ 23 آذر به این باشگاه ابلاغ شد، تیم نفت را به کسر یک امتیاز محکوم کرد. اما با پیگیری باشگاه و اعتراض به موقع، این حکم تعلیق و باشگاه ملزم به پرداخت جریمه نقدی گردید. آقای مکوندی در ادامه افزود: جریمه این حکم هم تا ریال آخر توسط باشگاه پرداخت شد و مدارک آن نیز موجود می باشد.

بدیهی است برخوردهای کمیته انضباطی و کسر امتیاز موضوع تازه ای نیست و حتی در بسیاری از موارد این احکام به جا و قابل دفاع هستند. اما آنچه در حکم صادره علیه تیم نفت قابل تأمل است وقایعی است که قبل و بعد از صدور این حکم رخ داده و از آن جمله اظهارات مکرر و تأمل برانگیز رئیس سازمان لیگ درباره تیم نفت مسجدسلیمان است. در یکی از این اظهارات، آقای بهروان عنوان کرد: حتی اگر تیم نفت به لیگ برتر هم صعود کند به این تیم اجازه حضور در لیگ را نمی دهیم. وی دلیل این اظهارنظر را قوانین سخت گیرانه AFC دانست.

اما آقای بهروان باید بداند این قوانین نمی گویند که به شهرهای محروم اما فوتبال خیز اجازه حضور در لیگ برتر را ندهید، بلکه AFC از کشورها می خواهد بستر و زیرساخت های مناسب را برای رشد فوتبال در همه مناطق فراهم آورند. هنر آقای بهروان و امثال ایشان باید این باشد که فوتبال را در خدمت پیشرفت شهرستان های محروم قرار دهند نه این که چراغ فوتبال را در این مناطق خاموش کنند.

اظهار نظر دیگری که مدتی بعد از سوی آقای بهروان مطرح شد این بود : تیم نفت به دلیل عدم برخورداری از امکانات حتی در صورت صعود به لیگ برتر از سوی AFC تأیید نخواهد شد. آیا وقتی که هنوز صعود نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر قطعی نشده، این اظهار نظر چیزی جز تضعیف روحیه بازیکنان نفت و هزاران هوادار فوتبال می باشد؟ اظهار نظری که آقای پیرامون مدیرعامل تیم نفت مسجدسلیمان در مصاحبه با وبسایت اختصاصی نفت تهران آن را قصاص قبل از جنایت نامید. اما موضوع تأمل برانگیز دیگر، زمان صدور این حکم است .اعلام کسر امتیاز از تیم نفت در ساعت 6 بعدازظهر روز 28 اسفند و در حالی که از فردای آن روز تمامی ادارات و مراجع رسیدگی حدود سه هفته تعطیل هستند در نوع خود جالب بود.

به نظر می رسد حکم تعلیقی کسر امتیاز، همانند چماقی بود که به مدت 4 ماه بالای سر تیم نفت نگه داشته شده بود تا در زمان مقتضی بر سر این تیم و مردم محروم این منطقه وارد شود. و چه زمانی بهتر از اکنون که تیم نفت بخت اول صعود به لیگ برتراست و تیم هایی مثل پارسه و پیکان شانس زیادی برای صعود مستقیم ندارند. جالب این که کسر این امتیاز، تیم پارسه را به کورس قهرمانی در لیگ یک بازگرداند.

اما سؤال اینجاست که چرا این حکم تعلیقی، به حکم قطعی و کسر امتیاز تبدیل شد. به راستی در این 4 ماه بی انضباطی از سوی تماشاگران و بازیکنان تیم نفت دیده شد؟ آیا پاداش مهمان نوازی و میزبانی خوب از تیم هایی مثل تراکتورسازی و… کسرامتیاز است؟ جالب این که در بازی برگشت تیم نفت با ابومسلم که با حواشی هم همراه بود، آقای خداداد عزیزی از تماشاگران خونگرم مسجدسلیمان بابت میزبانی خوبشان تشکر و قدردانی کرد و دقیقاً بعد از این بازی حکم کسر امتیاز به باشگاه نفت ابلاغ شد.

نکته تأمل برانگیز دیگر سخنان آقای بهروان در صبح بازی برگشت با پارسه بود که باز هم عنوان شد به تیم نفت مسجدسلیمان اجازه ورود به لیگ برتر داده نخواهد شد. آیا این تضعیف روحیه تیم قبل از یک مسابقه مهم نیست؟ اقدامی که یک شبکه تلویزیونی پربیننده هم در صبح بازی برگشت تیم نفت با ابومسلم انجام داد و آن هم مصاحبه با مدیر فنی تیم ابومسلم آقای خداداد عزیزی بود که به نظر می رسد در راستای حمایت از تیم ابومسلم و ایجاد روحیه در این تیم برای بازی مقابل نفت بود.

با این همه تفاصیل آقای بهروان باید بداند فوتبال در خون خوزستانی ها و به خصوص جوانان با استعداد مسجدسلیمانی است. شاید بتوان مدتی کوتاه سیر پیشرفت فوتبال این شهر را کند کرد اما در نهایت این شهر حق خود را از فوتبال کشور خواهد گرفت. حضور کم سابقه تماشاگران فوتبال در بازی های تیم نفت نشان داد که بیش از 20 هزار تماشاگر فوتبال بزرگ ترین سرمایه این تیم هستند. و خودسوزی یک تماشاگر در واکنش به کسر یک امتیاز از تیم نفت، استعاره از سوختن قلب هزاران هوادار عاشق فوتبال است .این حکم ظالمانه قلب هر فوتبال دوست ایرانی را در اقصی نقاط ایران به درد آورد و یک بار دیگر ناپاکی فوتبال رخ نمود.

ریاست محترم سازمان لیگ !امیدواریم آنچنان که ما فکر می کنیم نباشد اما به نظر می رسد کسر یک امتیاز از تیم نفت مسجدسلیمان، گرفتن پنالتی مشکوک در دقایق آخر بازی برگشت نفت گچساران – پیکان و اخراج دو بازیکن و سرمربی تیم پاس در بازی برگشت پارسه – پاس در هفته بیست و پنجم لیگ یک و در حالی که تنها دو بازی تا پایان لیگ باقی مانده بود، اقدامات هدفمندی در جهت جلوگیری از صعود تیم نفت به لیگ برتر است که همین امر نگرانی های زیادی را در جامعه ورزش کشور ایجاد کرده است.

حال آنچه اکنون قابل توجه است این که مسئولین، مربیان و بازیکنان غیرتمند تیم نفت مسجدسلیمان باید بدون توجه به حواشی ایجاد شده و با توکل به خدا روی بازی سرنوشت ساز خود مقابل آلومینیوم هرمزگان تمرکز کنند. زیرا برای صعود به لیگ برتر تنها با یک حریف روبرو نیستند! اما تاریخ این سرزمین کهن نشان داده هر کس در حق قوم بزرگ بختیاری که در بیانات مقام معظم رهبری به عنوان قوم با غیرت و مبارز شناخته شده اند ظلم و بی عدالتی روا دارد با برخورد سخت و دندان شکن این مردم حق طلب مواجه خواهد شد. و در پایان این که :بی حرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست/ باور کنید پاسخ آیینه سنگ نیست.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=6509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با دورود بر همه دست اندرکاران تیم نفت مسجدسلیمان. پیشنهاد این است با کدخدامنشی و صبوری مشکل کسر امتیاز حل شود و هرچه زدتر زیرساخت های لازم برای آینده تیم نفت نیز برنامه و تهیه شوند….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.