• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

شهردار مسجدسليمان: چشم انداز 3 ساله اي را براي شهرداري تدوين كرده ايم

  • کد خبر : 6312
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲

اشاره : با روي كار آمدن خليل حيدري شهردار منتخب شوراي اسلامی شهر مسجدسليمان و اجراي برنامه هاي كوتاه مدت ايشان از جمله: توجه به خواسته مردم در احداث پارك بازار چشمه علي، حل مشكل آسفالت منطقه 5 بنگله، شروع به كار آسفالت و لكه گيري خيابان ها، و … بارقه هايي از اميد در […]

اشاره : با روي كار آمدن خليل حيدري شهردار منتخب شوراي اسلامی شهر مسجدسليمان و اجراي برنامه هاي كوتاه مدت ايشان از جمله: توجه به خواسته مردم در احداث پارك بازار چشمه علي، حل مشكل آسفالت منطقه 5 بنگله، شروع به كار آسفالت و لكه گيري خيابان ها، و … بارقه هايي از اميد در دل مردم روشن شد. خليل حيدري چهره اي آرام دارد و شعار او تعامل با مردم و ديگر مديران شهرستان است. تعاملي كه به اعتقاد ايشان مي تواند گره گشاي بسياري از مشكلات شهرستان باشد. وي مدتي پيش در اولين نشست خبری خود با اصحاب رسانه شركت كرد و پاسخگوي سؤالات آنان شد كه مشروح اين گزارش را مي خوانيد.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان– اولين كنفرانس خبري خليل حيدري شهردار مسجدسليمان برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ابتداي اين جلسه اسفنديار صالحی پور مسئول روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي شهر مسجدسليمان ضمن خير مقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه مسجدسليمان گفت: واقعيت اين است كه شهردار محترم زودتر از اين مي خواست با شما عزيزان نشستي داشته باشد كه به دلايل مختلف اين ديدار تا به امروز به تأخير افتاد. وي ابراز اميدواري كرد كه زحمت كشان عرصه رسانه به عنوان چشمان بيدار جامعه بتوانند با نقطه نظرات خود راهگشاي مشكلات شهرستان باشند.

پس از آن شهردار مسجدسليمان ضمن خير مقدم به خبرنگاران گفت: از آنجا كه اولين جلسه اي هست كه در خدمت دوستان عزيز هستم بهتر است براي اطلاع بيشتر شما خودم را معرفي كنم و اظهار كرد: من قبل از اين كه افتخار خدمتگزاري به مردم شريف مسجدسليمان را داشته باشم حدود 6 سال به عنوان شهردار اميديه مشغول به كار بودم. وي ادامه داد: قبل از اين كه اين مسئوليت را بپذيرم تحقيقاتي در ارتباط با مشكلات مختلف مسجدسليمان داشته ام و از كليات اين مشكلات اطلاعاتي به دست آوردم. قبل از انتخابم توسط اعضاي محترم شوراي شهر تنها يك جلسه در خدمت برادران شورا بوده ام و اولين سؤالي كه از اين عزيزان پرسيدم در ارتباط با بدهي ها و مطالبات شهرداري بود كه پس از شنيدن توضيحات دوستان شورا در ارتباط با مشكلات شهر به اين نتيجه رسيدم که مي شود در مسجدسليمان كار كرد چرا كه استعدادها و پتانسيل خوبي در شهر وجود دارد.

ايشان ادامه دادند: يكي از مشكلاتي كه در گذشته وجود داشته است عدم تعامل مسئولين گذشته شهرداري با ديگر مديران محترم شهرستان و مردم بوده است، به اعتقاد من هر مسئولي كه مي خواهد در شهري خدمت كند بايد با مردم و مسئولين آن شهر تعامل داشته باشد. من معتقدم اگر چه مسجدسليمان مشكلات عديده اي دارد اما با تلاش همه دوستان از جمله پرسنل زحمتكش شهرداري، دوستان مان در شوراي شهر، مسئولين اجرايي شهرستان و … مي توان اين مشكلات را برطرف كرد.حيدري ادامه داد: همه مسئولين دوست دارند به مردم خدمت كنند و اين ميسر نخواهد بود مگر با همدلي، تعامل و صداقت. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان شهردار مسجدسليمان در ارتباط با بدهي هاي شهرداري نيز گفتند: بدهي حال حاضر شهرداري مسجدسليمان از دهه 80 به اين طرف چيزي حدود 23ميليارد تومان است. وي گفت: البته اين مبلغي ست كه دوستان مان در قسمت مالي به بنده ارائه كرده اند و البته ممكن است بدهي هاي ديگري هم باشد.

وي بحث طلبكاران شهرداري را يكي از معضلات حال حاضر حوزه كاري خود مي داند و مي گويد: چنين مشكلات و درگيري ها باعث مي شود كه شهردار نتواند به كار اصلي اش بپردازد. از روزي كه من به عنوان شهردار انتخاب شده ام بيشترين ارباب رجوع هاي من طلبكاران شهرداري هستند و همين باعث مي شود كه ما به كارهاي اصلي امان نرسيم .اگر چه براي حل اين مشكلات پيگيري هايي از طريق اعضاي محترم شوراي شهر، استانداري، معاونت عمراني و … شده است تا انشاالله راهكارهايي براي برون رفت از اين مشكل پيدا كنيم.

وي در ادامه به مشكل بدهي شهرداري به سازمان تأمين اجتماعي گفت: يكي ديگر از مشكلات ما بدهي به سازمان تأمين اجتماعي است. بدهي كه باعث به وجود آمدن مشكلاتي براي کارکنان در شرف بازنشستگی می شود. چرا كه شهرداري بايد مبلغي معادل 9 ميليارد تومان به حساب تأمين اجتماعي واريز نمايد. در فاز اول براي آن كه مشكل اين بازنشستگان محترم حل شود و حداقل دفترچه هايشان تمديد گردد قرار بر این شد حدود 500 ميليون تومان از سهم 4 درصد با همكاري خوبي كه سازمان تأمين اجتماعي با ما داشته است طي 8 قسط به اين اداره پرداخت نماييم كه اولين قسط آن نيز در اسفندماه مي باشد و به اين طريق مي توانيم مشكل بيمه تعدادي از كارگران بازنشسته شهرداري را موقتاً حل كنيم.

حيدري در ارتباط با پرداخت حقوق كارگران نيز گفت: حقوق پرسنل شهرداري در ماه حدوداً 750 ميليون تومان است. البته با توجه به مطالباتي كه شهرداري دارد و پيگيري هايي كه انجام شده است انشا الله تا قبل از پايان سال حقوق معوقه و بدهي تعدادي از پیمانکاران پرداخت خواهد شد. ايشان در ارتباط با وضعيت در آمدي شهرداري نيز اظهار كردند:

يك سري مشكلاتي به وجود آمده است كه متأسفانه درآمد شهرداري بسيار كم و به عبارتي باعث ركود درآمد شده است، درآمد شهرداري از همين ساخت و سازها به دست مي آيد اما بحث جلوگيري از اين ساخت و سازها به دلايل مختلف باعث ركود درآمدهاي شهرداري مي شود. مثل مجوزهايي كه شركت نفت بايد بدهد و دلايلي مانند نزديكي به حريم چاهها نمي تواند اين مجوزها را صادر كند و همين مسئله باعث هجوم مردم به ساخت و سازهاي غير مجاز مي شود و پروانه ساخت نمي گيرند، در نتيجه باعث مي شود كه شهرداري به حق و حقوقش دست پيدا نكند.

البته در جلساتي كه با مهندس پيرامون مدير عامل محترم شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان داشته ايم قرار شد شركت بهره برداری نفت و گاز مجوزاتي را در جاهايي كه در حريم چاهها نباشد صادر كند و همين مسئله به درآمدزايي شهرداري بسيار كمك خواهد كرد. ما هم بايد با يك برنامه ريزي دقيق هزينه هايمان را تعديل كنيم و آن چيزهايي كه زياد ضرورت ندارد را از دستور كار خارج سازيم چرا كه درآمدها و هزينه هاي ما متعادل نيستند.

شهردار مسجدسليمان در ارتباط با اعتبارات تخصيص داد شده در سال 92 نيز توضيحاتي دادند و گفتند: اعتباراتي عمراني كه براي سال 92 تخصيص داده شده است دو ميليارد و سيصد ميليون تومان بوده كه 30 درصد اين اعتبار تنها به يكي از پروژه ها اختصاص داده شده است و آن هم آسفالت خيابان هاست و در اين رابطه مناطقي نيز مشخص شده و به زودي كار آسفالت آن محلات آغاز خواهد شد. و اين قول را مي دهم كه تمامي تلاشمان را براي حل مشكلات شهرستان انجام مي دهيم.

وي به ديگر مشكلات موجود در مسجدسليمان نيز اشاراتي داشت و گفت: از ديگر مشكلات عمده شهرستان مي توان به مشكل فاضلاب و همچنين توسعه فضاي سبز اشاره كرد. دوستان توجه داشته باشند كه سرانه فضاي سبز ما زير 4متر مربع است. توسعه پارك 11هكتاري ورودي شهر مي تواند به ارتقاء سرانه فضاي سبز كمك كند. شهردار مسجدسليمان در ادامه اين نشست خبري به برنامه هاي كوتاه مدت خود نيز اشاره كرد و گفت: تا پايان امسال برنامه هاي كوتاه مدتي را در نظر گرفته ايم: لكه گيري آسفالت ورودي شهر و شروع آسفالت بعضي از محلات، توسعه فضاي سبز، گل كاري، اصلاح فضاي سبز، رنگ آميزي و تعمير جداول، جمع آوري احشام ولگرد، توسعه زمين هاي ورزشي محلات،ساماندهي اتوبوسراني و… را در دستور كار داریم.

ايشان در ارتباط با اقدامات آينده خود گفتند: ساماندهي يادمان شهدا، ساماندهي پارك تمبي، جمع آوري دست فروشان (كه فعلاً آن ها را در گاراژ مستوفي مستقر كرده ايم و در حال پيگيري هستيم كه براي دستفروشان مكان ثابتي را در نظر بگيريم)، ساماندهي ايستگاه انديكا، پيگيري فاضلاب شهري، پيگيري مشكلات ترافيكي شهر، پيگيري واگذاري اتوبوس راني به بخش خصوصي، پيگيري مشاغل مزاحم شهری ، ساماندهي سيستم اداري شهرداري (اتوماسيون اداري، كه با راه اندازي اين سيستم ديگر دريافت عوارض سنتي محاسبه نمي شود و سلامت كار بسيار بالا مي رود)، ، راه اندازي ايستگاه شماره 3 آتشنشاني و از همه مهم تر بحث مميزي املاك شهر است كه با اين كار مي توانيم يك شناسنامه جامع براي شهر داشته باشيم و تمام واحدهاي مسكوني، تجاري، خدماتي، آموزشي و اداري شناسنامه دار خواهند شد و عوارض مستمري عايد شهرداري خواهد گرديد. وي در ارتباط با تعطيلي جايگاه سي ان جي شهرداري و عدم مركز معاينه فني در مسجدسليمان نيز گفتند: تعطيلي جايگاه سي ان جي به علت بدهي 500 ميليوني به شركت گاز بود كه با پيگيري ها و توافقاتي كه انجام شد به زودي اين مشكل برطرف و اين جايگاه فعاليت خود را از سر خواهد گرفت. در ارتباط با بحث مركز معاينه فني نيز بنده به همراه اعضاي محترم شوراي شهر در حال پيگيري هستيم كه انشالله به زودي مركز معاينه فني در مسجدسليمان راه اندازی خواهد شد.

شهردار مسجدسليمان در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران كه نظر ايشان را در مورد فرهنگ سازي در مسائل شهري پرسيده بود گفت: يكي از وظايف شورا و شهرداري بحث مسائل فرهنگي و فرهنگسازي است، يعني آشنايي مردم با حقوقي كه در ارتباط با شهرداري دارند ما از طريق روابط عمومي كارهايي انجام داده ايم و اين فرهنگ از اولويت كاري ماست. بايد از پيشنهادات مردم استفاده كرد، بحث فرهنگ سازي علاوه بر اين كه به مردم كمك مي كند و آنان را با حقوق شان آشنا مي سازد به خود ما نيز كمك مي كند و مردم متوجه خواهند شد كه علاوه بر انتظارات و حقوق خود، از انتظارات متقابل مسئولين از آن ها نيز مطلع خواهند شد.

خيدري در پاسخ به سئوال يكي ديگر از خبرنگاران كه گفته بود: يكي از مشكلات اساسي بعضي از شهرداران در گذشته توجه به سفارش هايي بود كه به آن ها مي شد و ابراز اميدواري كردكه او اينگونه نباشد و زير بار سفارشات نرود گفت: متأسفانه چنين مسائلي هميشه وجود داشته اما مطمئن باشيد بنده سفارش پذير نخواهم بود.

شهردار مسجدسليمان در ارتباط با ساخت و سازهاي مجاز اما غير اصولي نيز به خبرنگاران گفت: يكي از وظايف نظام مهندسي شهرستان نظارت بر اين ساخت و سازهاست. نقشه را نظام مهندسي تهيه و تأييد مي كند و به شهرداري مي فرستد. نظارت بر همين نقشه كار نظام مهندسي ست. شهرداري اين اجازه را ندارد ساختماني را كه ساخته شده است تخريب كند. اگر بعدها به هر دليلي براي اين ساختمان ها مشكلاتي پيش آمد آن ها بايد پاسخگو باشند.

وي در ارتباط با سد تفريحي تمبي نيز گفت: صحبت هايي با مهندس حيدري مدير كل محترم ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان داشته ايم. سد تفريحي احتياج به يك سري كارهاي خدماتي مثل آلاچيق و … دارد كه ميراث فرهنگي قول هايي داده است. شهردار مسجدسليمان در ارتباط با سؤال ديگري كه از او در ارتباط با اعتراض بعضي ها به غير بومي بودنش داشته اند گفت: من از روزي كه به مسجدسليمان آمدم خودم را بچه اينجا مي دانم. به هر حال من بچه خوزستان هستم، تجربه شهردار بودن را هم دارم. فرقي ندارد بچه كجا باشي مهم اين است كه پاسخگوي عملكردت باشي. ايشان گفتند: در همين جا از همه رسانه ها مي خواهم به ما كمك كنند. هر جايي كه اشكالي ديديد به ما بگوييد. من اگر اشتباهي بكنم اين شهامت را خواهم داشت كه رسماً معذرت خواهي كنم.

وي در بحث استخدام ها در شهرداري نيز گفتند: به هيچ وجه از زماني كه من روي كار آمده ام استخدامي در شهرداري صورت نگرفته است نيروهاي غير كيفي در شهرداري وجود دارد. از روزي كه من آمدم بيش از 100 نفر تقاضاي كار كرده اند كه من آن ها را به امور اداري معرفي كردم و در صورتي كه شهرداري نياز داشته باشد از  آن ها آزمون امتحان تخصصی گرفته شود .

ايشان در پاسخ به سؤال ديگر در ارتباط با درآمدهاي شهرداري نيز گفت: شهرداري درآمدهاي ثابتي ندارد. بستگي به ساخت و سازها در شهر دارد. هر چه اين ساخت و سازها بيشتر باشد درآمد شهرداري نيز بيشتر خواهد شدو سپس استخدام شوند. شهردار مسجدسليمان در پايان اين مصاحبه به خبرنگاران گفت: يكي از مسائلي كه باعث بي رونقي شهر شده است. بي برنامگي است ما بايد براي تك تك مناطق شهرستان برنامه داشته باشيم. ما چشم انداز 3 ساله اي را براي شهرداري تدوين كرده ايم كه انشالله با تأييد شورا و استانداري وارد مرحله اجرايي خواهد شد. يك بار ديگر از شما عزيزان براي تشريف فرمايي اتان تشكر مي كنم و اميدوارم اين جلسات ادامه داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=6312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.