• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از حضور غیر منتظره ضرغامی در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 5879
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷

 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي:  عزت الله ضرغامی   رییس سازمان صدا و سیما عصر شنبه مورخ 3/12/92 با خودرو سواری کرایه از فرودگاه اهواز به مسجدسلیمان رفت.! سفر ضرغامی به مسجد سلیمان  بدون اطلاع مسئولان استانی و حتی محلی مسجدسلیمان و بدون هرگونه همراه و تشریفاتی همراه شد. رییس سازمان صدا و سیما در […]

 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي:  عزت الله ضرغامی   رییس سازمان صدا و سیما عصر شنبه مورخ 3/12/92 با خودرو سواری کرایه از فرودگاه اهواز به مسجدسلیمان رفت.!

سفر ضرغامی به مسجد سلیمان  بدون اطلاع مسئولان استانی و حتی محلی مسجدسلیمان و بدون هرگونه همراه و تشریفاتی همراه شد. رییس سازمان صدا و سیما در ابتدای ورود خود در سه راهی همافران خیابان مرکزی شهرستان مسجدسلیمان با شهروندان مسجدسلیمانی دیدار کرد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در این دیدار غیر منتظره که بدون حضور مسئولان محلی مسجدسلیمان انجام شد شهروندان مسجدسلیمانی با گلایه مندی شدید از پخش سریال موهن سرزمین کهن از هجمه صورت گرفته به قوم بختیاری ابراز گلایه مندی کردند. در ادامه این دیدار رییس سازمان صدا و سیما به اتفاق جمعی از شهروندان مسجدسلیمانی با حضور در مسجد جامع نمره یک  این شهرستان نماز مغرب و عشاء را به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه این شهر اقامه کردند.

امام جمعه مسجدسلیمان ضمن خیرمقدم به رییس صدا و سیما و ابراز تعجب از حضور بدون اطلاع قبلی ایشان در شهرستان بختیاری مسجدسلیمان این حرکت رییس سازمان صدا و سیما و حضور سرزده در میان مردم را حرکتی از تیپ حرکت های دهه اول انقلاب برشمرد و خواستار توجه رییس رسانه ملی به دغدغه های ایجاد شده در خصوص سریال سرزمین کهن شد و گفت: در این شهر مردم دو بار به صحنه آمدند و اعتراض خود را بدون هيچ گونه خسارت و مشکلی به شیوه معقول و منطقی بیان کردند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان محمدرضا مکوندی استاد دانشگاه و رییس ستاد گرامی داشت شهید شیرعلی مردان خان بختیاری نيز با تشکر از حرکت رییس رسانه ملی  در خصوص حضور بدون اطلاع مسئولان محلی و استانی در مسجدسلیمان خطاب به رييس رسانه ملي گفت: تحقیقات  متخصصات تبارشناسی همچون دکتر بناب دال بر سکونت یازده هزار ساله بختیاری ها در جنوب غربی ایران است. بختیاری ها دارای خصایص بی بدیلی همچون وطن پرستی؛ بیگانه ستیزی به عنوان قومی یک پارچه شیعه هستند و متاسفانه در صدا و سیما یک خط فکری که مربوط به سالیان درازی است وجود دارد که در صدد نفی افتخارات بختیاری ها همچون فتح مشروطه توسط سردار فقید بختیاری سردار اسعد  است. وی افزود: در سريال موهن سرزمین کهن ضمن دفاع تلویحی از حزب توده بختیاری ها را به عنوان قومی با القاب نامناسب خطاب داده و به سردارفقید قوم به راحتی توهین  می گردد. جناب ضرغامی چرا  این سریال تولیدی شما از وجود کارشناسان برجسته بختیاری بهره نبرد و فردی مانند سلیمی نمین که سررشته از فرهنگ بختیاری ندارد در این زمینه صاحب نظر باشد؟چرا صدا و سیما از اسطوره های قوم بختیاری  همچون ابوالقاسم خان؛علیمردان خان  و سرداراسعد که وجه مشترک همه اشان بیگانه ستیزی بوده تولیدات سینمایی ندارد.

در ادامه دکتر مسعود شهبازی رییس دانشگاه آزاد مسجد سلیمان با اشاره به خدمات صدا و سیما و تشکر از حضور ضرغامی در مسجدسلیمان حضور ایشان در منطقه بختیاری مسجدسلیمان را گرامی داشت و گفت: علیرغم رنجشی که از صدا و سیما حاصل شد ولی چون پا بر فرش مردم بختیاری نهادی مقدمتان را گرامی می داریم.

پس از آن منوچهر قاسمي عضو شوراي شهر دوره اول و از فرهنگيان با سابقه مسجدسليماني به نمايندگي از دكتر اسماعيل جليلي نماينده مردم مسجدسليمان در مجلس شوراي اسلامي در سخناني گفت: من از جانب خودم و دكتر جليلي تشريف فرمايي شما را به شهر 1000 شهيد مسجدسليمان خير مقدم عرض مي نمايم و روحيه ي پاسخگو بودن شما به عنوان يك مسئول تراز اول كشور را تحسين مي كنم. قاسمي گفت: جناب آقاي ضرغامي، قوم بزرگ بختياري با قدمت تاريخ چند هزار ساله و فرهنگ و تمدن غني، با ايمان و اعتقادي راسخ و انقلابي خود هرگز با حركاتي از اين قبيل دچار خدشه نخواهد شد و بزرگ منشي و نجابت و شخصيت بالاي بختياري ها در همين اعتراضات مردمي و خودجوش كه به صورت كاملا متمدنانه ناراحتي خود را به گوش مسئولين رساندند كاملاً هويدا بود. همان طور كه مي دانيد در تمامي اين اعتراضات در مسجدسليمان قطره اي خون از كسي به زمين نريخت و شيشه اي نشكست و كوچك ترين آسيبي به كسي وارد نگرديد كه اين نشان از درايت و هوشياري جوانان، مردم فهيم و مسئولين شهري دارد.

وي ادامه داد: جا دارد در همين جا از درايت و مديريت خوب حجت الاسلام اميني امام جمعه محترم مسجدسليمان، نماينده محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار محترم، نيروهاي نظامي و انتظامي و همچنين ساير ريش سفيدان و بزرگان شهرستان كمال تشكر و سپاسگذاري را داشته باشم. قاسمي ادامه داد: انتظار مي رود صدا و سيمايي كه از پول بيت المال و از حقوق تك تك ما مردم استفاده مي كندنظارت دقيق تري بر ساخت اين سريال داشته باشد تا خداي ناكرده از اين پس شاهد اهانت به نه تنها بختياري ها بلكه به هيچ قومي نباشيم.

وي با بيان اين كه بختياري ها همواره در عرصه هاي مختلف سياسي، فرهنگي، علمي سرآمد بوده اند از مهندس ضرغامي خواست: از افراد آگاه و محققين به نام بختياري در ساخت سريال ها و فيلم هايي با محوريت اسطوره هايي چون: شهيد عليمردان خان،بي بي مريم و…استفاده نمايد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ادامه تعدادی دیگری از شهروندان مسجدسلیمانی  نیز نقطه نظرات خود را در خصوص وقایع اخیر بیان کردند و پس از آن محمدرضا مکوندی رییس دفتر دکتر محسن رضایی با تشکر از حرکت رییس رسانه ملی در خصوص حضور سرزده در مسجدسلیمان و پذیرش بی دقتی های صورت گرفته در رسانه ملی و تاکید بر احقاق حقوق بختیاری ها و خشکاندن هر گونه تفکر اختلاف براندزانه؛ از طرف دکتر محسن رضایی دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت و به دست امام جمعه محترم یک دست چوخا بختیاری را به مهندس ضرغامی اهدا کردند.

رييس رسانه ملي در پايان اين جلسه با تشکر از حسن نظر مردم شریف بختیاری  گفت: خطای فاحش صورت گرفته نامگذاری یك خانواده به نام بختیاری در این سریال تلویزیونی بود که  برخورد قاطعی با عوامل سهل انگار مذکور صورت گرفت. وی با اشاره به عدم اطلاع مسئولان استانی و شهرستانی از سفر اخیرش به مسجدسلیمان به تنوع اقوام در ایران تاکید کرد  و گفت: با بهره گیری از نظرات کارشناسان بختیاری نسبت به جلوگیری از تکرار مسائل مشابه خودداری و انشالله همان طور که دوستان در صحبت هایشان اشاره کردند با توجه به ویژگی های قوم عزیز بختیاری همچون قومی سراسر شیعه، وطن دوست و بیگانه ستیز که در این راه به شهادت رسیدند نسبت به تولید فیلم هایی با محتوای غنی محلی مرتبط با موضوعات یاد شده اقدام خواهد شد.

*****

لازم به ذكر است به دليل سفر سرزده مهندس ضرغامي و  عدم اطلاع رساني موفق به ضبط سخنان تعدادي از شهروندان نشديم كه از آن پوزش مي طلبيم.

*گزارش تصويري اين جلسه به زودي در سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجد سليمان منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 30در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 30
  1. آقای ضرغامی قوم بختیاری حرکت شما را به فال نیک می گیرد امیدواریم این حرکت شما براساس اعتماد متقابل باشد و عملا ازبختیاریهای وطن پرست اعاده حیثیت کنید از صحبتهای شیوا همه همشهریان به خصوص استاد مکوندی تشکر می کند

  2. درود بر حجت الاسلام اميني، حاج محسن رضايي، دكتر جليلي، درود بر مكوندي، قاسمي، شهبازي درود بر شرف همه بختياري ها، اين نشان مي دهد وقتي همه فارغ از مسائل سياسي در كنار هم باشند به خواسته هاي بر حق مان خواهيم رسيد. آمدن ضرغامي نشان از حقانيت ايل غيور بختياري بدارد. و خوشحالم در كشوري زندگي مي كنيم كه بلند پايه ترين مقام كشورش اينگون براي عذر خواهي پاي بر غرور خود مي گذارد و براي دلجويي هزار كيلومتر سفر مي كند. از اين اتفاق واقعا خوشحالم. دمت گرم آقاي مرادي به خاطر پوششي كه دادي.

  3. گزارش و صحبت هاي همه عزيزان را با دقت خواندم عالي بود… اي كاش مسئولين و جناح هاي مختلف در شهرستان هم مثل اين چند مدت و براي هميشه دست از لجبازي با همديگه بردارند. اين اتفاق را به فال نيك بگيريم و برادرانه در كنار هم براي حل مشكلات شهرستان گام برداريم. يا علي

  4. حرکت اعتراضی از مسجد سلیمان آغاز شد و به همه مناطق بختیاری گسترش یافت این حرکت ضرغامی در ادبیات سیاسی کشورمان بی سابقه است خدش با پای خودش بدون هر کحافظ و اطلاعی به میان قوم بختیاری آمد و ابراز ندامت کرد و قول داد جبران مافات کند تشکر فراوان از امام جمعه عزیز و استاد گرامی آقای مکوندی که چوغا را ربرتن رییس صدا و سیما پوشاندید تا تعهد باشد برعملکرد آتی رسانه ملی در پاسخ به دغدغه های قوم بختیاری بخت یار باشید

  5. از سردار دكتر رضايي .امام جمعه. و همه متشكريم.اميدواريم اين اتفاف عده اي رو به فكر فرو ببره كه تفرقه كاري را از پيش نخواهد برد.وحدت كنند.

  6. ضمن تشکر از ریاست محترم صدا وسیما از این اقدام موثر و به جای ایشان و همچنین مسئولان مسجدسلیمان و نخبگان و فعالان فرهنگی بختیاری از جمله حاج امینی عزیز امام جمعه مردمی مسجدسلیمان برخی انتظارات و مطالبات مردم را به اطلاع می رسانیم

    برخی انتظارات و مطالبات مردم بختیاری از صداوسیما :

    1-جلوگیری از توهین و اهانت به اقوام و لهجه ها در آثار صدا وسیما که موجب دلخوری کینه و نفرت در دل مردم می شود

    2-نشان دادن تاریخ واقعی مملکت و خودداری از تحریف تاریخ بر اساس سلایق و مصلحت ها و تعارفات با برخی جریانها و برخی اقوام پرنفوذ.

    3-پررنگ نمودن افتخارات تاریخی اقوام مختلف کشور در راستای تحکیم وحدت ملی و سهیم نمودن همه اقوام در عزت و بزرگی امروز ایران اسلامی.

    4-اختصاص صدا و سیمای محلی سراسری بختیاری برای تنها قوم بزرگی که همچنان فاقد صدا و سیمای ویژه خود است به مرکزیت مسجدسلیمان به عنوان قلب اقتصادی، فرهنگی مذهبی و هنری بختیاری در گذشته و ان شاءالله آینده نزدیک.

    5-تولید آثار با کیفیت از خدمات بی شمار بختیاری ها به سرزمین ایران از گذشته دور تا انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی از جمله پرداختن به حماسه آریوبرزن در برابر اسکندرمقدونی – حضور بختیاری در همه جنگ ها و دفاع ملی از مرزهای کشور از جمله در زمان نادرشاه – محمدتقی خان بختیاری – شهید علی مردان خان بختیاری شهید راه آزادی – جنبش مشروطه سردار اسعد بختیاری و مشروطه خواهان بختیاری بعنوان اولین جنبش مدنی ایران در برابر استعمار و استبداد – محمد مصدق و جنبش ملی کردن صنعت نفت – نقش کارگران نفت جنوب و مسجدسلیمان در مبارزه با حضور انگلیس در منطقه و رژیم پهلوی – شهید 12 ساله دفاع مقدس نوجوان مسجدسلیمانی شهید بهنام محمدی
    و…

  7. درود بر ایل بزرگ بختیاری و بزرگانی چون آقای قاسمی عزیز که با سخنان سنجیده و شیوا نارضایتی ایل بختیاری اعم از بزرگان و جوانانمان را به گوش همگان رسانید،به داشتن چنین کسانی می بالیم،همچنین از آقای ضرغامی متشکریم که برای زدودن ناراحتی ها به مسجدسلیمان تشریف آوردند
    بختیاری همیشه سربلند

  8. بنازم منش و بزرگی بختیاریها به شما افتخار می کنم که برغم خشم شدیدی که از ضرغامی داشتید وقتی به مسجدسلیمان آمد حرمت مهمان را نگه داشتید افتخار می کنم عروس این قوم هستم

  9. خوشم میاد این مسجدسلیمانی ها هرکی میاد یه چوقا تنش میکنن 
    البته خیلی خوبه

  10. حرکت دیروز مردم شهرستان مسجدسلیمان افتخاری برای همه بختیاری ها در نجابت بودکه هرچند دلها رنجیده بود ولی احترام نهادند ضرغامی فراموش نکن به فکرجبران باش

  11. تشکر فراوان از جناب قاسمی عزیز.
    امید است که صدا وسیما نسبت به ساخت سریال ها دقت بیشتری داشته باشد.

  12. سخنان قاطع و کوبنده شما استاد گرامی جناب آقای قاسمی مایه ی مباهات برای همه ی ما بختیاری هاست.باتشکر از شما

  13. ضمن تقدیر و تشکر از آقای دکتر جلیلی نسبت به واکنش به موقع پخش سریال سرزمین کهن که توهین بزرگی به قوم بزرگ بختیاری نمودند وهمچنین پیگیری ایشان که منجر به توقف این سریال شد و نیز دیدار با رییس رسانه ملی که منجر به سفر ایشان به شهرستان مسجدسلیمان وحضور در میان مردم غیور این شهر شد

  14. برادر بزرگوا جناب آقای قاسمی حمایت دلیرانه شما از ایل یزرگ بختیاری درحضور ریاست محترم صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران موجب خرسندی ما بختیاری ها شد.امید است همه بدانند که فاتحان تهران و قندهار هیچگونه توهینی را نخواند پذیرفت چون شیر علی مردان هایی چون شما مردانه مدافع حقوق این ایل بزرگند.درود بر شما ودرود بر ایل بختیاری .

  15. احسنت به همه بختیاریهای بزرگوار و همه نخبگان بلاخص دوست خوبم منوچهر قاسمی

  16. استاد گرامی جناب آقای منوچهرقاسمی سخنان قاطع و کوبنده مایه ی خرسندی ما بختیاری ها گردید. باتشکر

  17. عیدیپورشوشتر   
    برادر عزیز  جناب اقای قاسمی  سپاس و تشکر از جنابعالی  و بنده به داشتن  بردرانی متعصب چون شما افتخار می کنم

  18. سلام خدمت دوست عزیزم جناب آقای قاسمی ایل بختیاری به مردانی چون شما افتخار می کند

  19. درود بر تو بزرگ مرد بختیاری … به وجود همجین مردی در ابر ایل اختیاری افتخار میکنم . (با هم پشت ما کوهه)

  20. باید قدر دانست کاری که جناب ضرغامی صورت داد ، اون هم بدون محافظ! در این تهران ما آقا زاده ها هم با کلی محافط تردد میکنند، ایشان برای دلجویی از مردم بختیاری تصمیم گرفت شخصا و بی هیچ برنامه ای از پیش تعیین شده وارد شهر بشه تا از نزدیک با نظر مردم مواجه بشه این رو به فال نیک بگیرید .

  21. سلام
    به نظر من اين سفر دستاورد آنچاني نداشت براي بختياري ها درست حركت خوبي بود ولي نتيجه اي در بر نداشت بنظرمن صدا و سيما بعنوان تريبون معرفي كشور بايد زودتر از اين ها اقدامبه معرفي قوم بختياري ميكرد البته نه به اين صورت همانطور كه آقاي قاسمي در سخنان خود اشاره نمود “آقای ضرغامی، قوم بزرگ بختیاری با قدمت تاریخ چند هزار ساله و فرهنگ و تمدن غنی، با ایمان و اعتقادی راسخ و انقلابی خود هرگز با حرکاتی از این قبیل دچار خدشه نخواهد شد و بزرگ منشی و نجابت و شخصیت بالای بختیاری ها در همین اعتراضات مردمی و خودجوش که به صورت کاملا متمدنانه ناراحتی خود را به گوش مسئولین رساندند” آيا حيف نيست اين سرمايه بصورت سريالي در خور و شان شيعه ترين قوم ايران تهيه و پخش شود
    درود به همه همتبارانم در مسجدسليمان كه با نهايت حوصله و آرامش اعتراضات خود را به گوش مسولان رسانند

  22. قوم بختیاری به عنوان قومی پر افتخار در تاریخ هیچ وقت توهینی را نمی پذیرد و با تمام وجود با آن مقابله می کند .به یاد مسعود بختیاری 

  23. درسته که دستاوردی برای ما نداشت اما راه برای بدست آوردن برخی حقوق پایمال شده مردمان بختیاری هموارتر و زمینه آن فراهم تر شده است. از جمله حق داشتن صدا و سیمای بختیاری و حق حفظ حیثیت . حرمت بختیاریها .

  24. این اقدام بزرگمنشانه و متواضعانه دکتر ضرغامی باید درسی باشد برای سایر مسئولین بنازم به جوانمردی و شجاعت این مرد بزرگ که بدون هیچ تشریفاتی بمیان بختیاریها آمد تا ثابت کند که موافق توهین به بختیاری نیست درود بر تو دکتر ضرغامی شیر دات حلالت ، همه ی بختیاریهای فهیم از این اقدامت حمایت میکنند و انتظار دارند شما هم قبول کنید که تا بحال به بختیاریها بی مهری شده و جبران کنید ما هم یکپارچه پشتیبانت خواهیم بود

  25. نتشکر من اقوال و کلام السید قاسمی.نحن نعد الاهانه بحق فئه قومیه و اهانه بحق کل اهالی المحافظه و نجتهد بآن نوحد الفئیتین العرب و البختیاریین. ومن الله التوفیق

  26. درود بر شما مهندس قاسمي درود بر شما استاد خوب ، قديمي و ماندگار در زندگي ام
    سخنان پر از تعصب شما مدير و معلم  دلسوز مايه ي افتخار بنده و ايل غيور بختياري است 
    ( آروين از تهران )

  27. جالب این است که در همین شهر خودتون جزء ترین کارمند و مسئول بدترین برخورد رو با مردم داره و می شه گفت توهین به مردم محروم در این شهر و دیگر شهر ها ار مسئولین خودمون بیشتر سر میزنه. درس عبرت بشه این کار مهندس ضرغامی برای 4 تا تازه مسئول شده ی کوچیک که از بالا به مردم نگاه میکنن

  28. درود بر تمام بختیاریهای دلیر همشریهای خوبم هم ایلیهای دلاورم من افتخار میکنم که یک بختیاریم افتخار میکنم که یک مسجدسلیمانی و ایرانی هستم و از مهندس ضرغامی هم که واقعا من هنوز در شوک به سر میبرم را ستایش میکنم که اینقدر ساده و بدون تشریفات به شهر ما پا نهادند در ایامی که ما حتی قادر به دیدن مسئولین رده پایین مسجدسلیمان که فقط در همین شهر خودمان میشناسندشان نمیشویم ولی مقامی مثل رئیس صدا وسیما کشور اینطور مخلصانه به این شهر امده است را میستایم

  29. البته یک جنبه آمدن ضرغامی در بین بختیاریها این است که ایشان قصد دارند هرطور شده سریالی را که چندین میلیارد خرج آن شده و متاسفانه با مدیریت و نظارت ضعیف مسئولان صدا وسیما موجب بوجود آمدن اعتراضات گسترده بر چندین استان کشور شد را به هر طریق روی آنتن ببرد چون پخش نشدن این پرهزینه ترین سریال صدا و سیما بخاطر اهانتهای ناشیانه به یکی از اقوام کشور در واقع یک شکست و ضعف مدیریتی بزرگ برای صدا وسیما به حساب خواهد اومد . و آقای ضرغامی برای جلوگیری از این شکست به مسجدسلیمان آمده تا با یک تیر دو نشان بزند هم بگوید من برای دلجویی ( و نه عذرخواهی ) اومدم و هم جلوی این ضعف بزرگ رو بگیره.

    خب ما مردم بختیاری هم هزینه زیادی که برای این سریال شده و شرایط آقای ضرغامی رو درک می کنیم اما انتظار داریم تمام قسمتهای اون سریال که حاوی اهانت به بختیاری و تحریف تاریخ بختیاری است رو حذف کنن و ضمن اینکه به خواسته هایی که بختیاریها دارند از صدا و سیما احترام گذاشته بشه. ما بختیاری ها چرا با داشتن چندین میلیون جمعیت در سراسر کشور نباید یک صدا و سیمای مستقل و ویژه خود را داشته باشیم؟

  30. درود بر همه سروران وهمه بزرگانی که دغدغه هویت ایلی را احساس کردند وسخنان وزینی را بیان کردند وسپاس از برادر عزیز وبا کفایت ایل بختیاری جناب آقای منوچهر قاسمی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.