• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

دست آورد سفر دوم رئیس جمهور به استان خوزستان برای مسجدسلیمان چه خواهد بود؟

  • کد خبر : 58518
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
دست آورد سفر دوم رئیس جمهور به استان خوزستان برای مسجدسلیمان چه خواهد بود؟

رویش زاگرس/ ایمان کاهکش: آن گونه که معاون اجرایی رئیس جمهور گفته اساس دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، رونق اقتصادی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است. با این تفاسیر دور دوم سفرهای استانی رئیس با حضور در خوزستان انجام خواهد گرفت. با نگاهی به حضور وزرا و هیأت های مختلفی از وزارت های مختلف […]

رویش زاگرس/ ایمان کاهکش: آن گونه که معاون اجرایی رئیس جمهور گفته اساس دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، رونق اقتصادی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است. با این تفاسیر دور دوم سفرهای استانی رئیس با حضور در خوزستان انجام خواهد گرفت. با نگاهی به حضور وزرا و هیأت های مختلفی از وزارت های مختلف در مسجدسلیمان می توان گفت دولت به بخش عمده ای از چالش ها و محرومیت های کنونی در مسجدسلیمان اشراف کامل دارد. از این رو در ذیل بخشی از این موارد بعنوان مطالبات اصلی مردم مطرح می شود و باید منتظر ماند و دید کدام یک از این مطالبه ها توسط دولت تحقق خواهد یافت:

-کمبود زیرساخت های بهداشت و درمان و نیاز به متخصصین پزشکی در رشته های مختلف از جمله مواردی است که سال ها بعنوان یکی از مطالبات اصلی شهروندان مطرح می شود. موضوعی که در سفر معاون وزیر بهداشت و درمان به مسجدسلیمان با تأکید بر توزیع عادلانه منابع جهت توسعه متوازن مطرح شد.

-احیاء مجدد شهرک های صنعتی در مسجدسلیمان و رونق کسب و کارهای صنعتی و خرد از دیگر مواردی است که با حضور معاون وزیر صمت در شهرستان در سال های قبل مورد اشاره قرار گرفت. در صورت تحقق این مهم می توان شاهد اشتغالزایی و رونق تولید در شهرستان شد.

-اجرای طرح بازآفرینی شهری با نگاهی به فرودگاه و جاده میانبر از دیگر مطالباتی است که در حوزه راه و شهرسازی نیاز ضروری شهر اولین هاست. ناگفته پیداست که بهره برداری از فرودگاه و جاده میانبر در کنار اجرای طرح بازآفرینی شهری می تواند حیات دوباره ای به مسجدسلیمان ببخشد.

-بهره برداری از پارک موزه صنعت نفت و حمایت از باشگاه نفت مسجدسلیمان نیز همواره از سوی شهروندان مطرح شده بود. از طرفی بهره برداری از پارک موزه صنعت نفت می تواند گردشگری نفت در شهرستان را رونق دهد و حمایت وزارت نفت از باشگاه نفت آن گونه که شایسته است موجب رفع مشکلات عدیده زردپوشان برای حضور در سطح اول فوتبال کشور شود.

-بهبود زیرساخت های آموزشی در شهرستان از جمله مواردی است که همواره مورد بی مهری مسئولین کشوری قرار گرفته است. آن گونه که آمار از فرسودگی ۶۱ درصدی مدارس شهرستان حکایت دارد و بهبود وضعیت مدارس در مسجدسلیمان خارج از توان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است و کمک مسئولین کشوری و خیرین را می‌طلبد.

-الزام به اجرای مسئولیت اجتماعی شرکت ها و صنایع بزرگ از دیگر مواردی است که می تواند زمینه ساز برون رفت مسجدسلیمان از وضعیت فعلی باشد. آن گونه که پیش از این نیز رئیس جمهور بر اجرای مسئولیت های اجتماعی تأکید و توصیه نمود و مسئولیت اجتماعی را وظیفه قانونی و شرعی شرکت های بزرگ برشمرد.

با تمام این تفاسیر انتظار شهروندان مسجدسلیمان این است که دستاورد دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور و حضور در خوزستان به گونه ای باشد که خروجی ان ملموس بوده و بخشی از مشکلات و چالش های پیش گفته مرتفع شوند. موضوعی که باید در انتظار آینده ماند و به تماشای نتایج این سفر نشست …

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=58518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.