• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
3

آئین جشن گلریزان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد +تصاویر

  • کد خبر : 58303
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
آئین جشن گلریزان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد +تصاویر

رویش زاگرس: ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌ مسجدسلیمان در انتظار دستان پرسخاوت خیرین و نگاه پر مهر مردمان این دیار هستند. آئین جشن گلریزان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس پیمان ملایی فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به این که برگزاری گلریزان روحیه گذشت، عفو […]

رویش زاگرس: ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌ مسجدسلیمان در انتظار دستان پرسخاوت خیرین و نگاه پر مهر مردمان این دیار هستند. آئین جشن گلریزان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس پیمان ملایی فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به این که برگزاری گلریزان روحیه گذشت، عفو و فداکاری را در جامعه بیش‌ازپیش افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: محکومیت زندانیان مالی بیشتر به علت ناتوانی در پرداخت بدهی، مهریه، نفقه، ضمانت بانکی و یا ناتوانی در پرداخت خسارات مالی حوادث رانندگی ناخواسته و غیر عمد بوده است. وی گفت: رابطه نزدیکی میان جرائم غیر عمد و مشکلات اجتماعی در جامعه وجود دارد و هر چه بتوانیم زندانیان بیشتری را آزاد کنیم تاثیرات آن را بهتر در جامعه احساس خواهیم کرد.

ملایی ادامه داد: از همه کسانی که توانایی و شرایط مالی خوبی دارند درخواست دارم در این کار خیر سهیم باشند. فرماندار مسجدسلیمان گفت: بدون شک برگزاری جشن های گلریزان امر پسندیده و خیرخواهانه ایست که در کنار آزادی افراد نیازمند مالی از بروز آسیب های اجتماعی فراوان جلوگیری می کند. پیمان ملایی ادامه داد: ضروری است همه افراد جامعه با مشارکت گسترده هرچند با مبالغ اندک برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد سهیم باشند تا به همت مردم نجیب و خیرین گرامی چشمان منتظر و مضطرب خانواده زندانیان جرایم غیر عمد منور به عشق و امید گردد…

علی اسکندری رئیس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان نیز ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین علی (ع) گفت: ۲۷ زندانی جرایم غیرعمد نیازمند، و خانواده های آنان چشم‌انتظار کمک خیرین هستند. اسکندری در رابطه با عمده دلایل زندانی شدن افراد به دلیل جرایم غیر عمد اظهار کرد: مهریه، بدهکاری بانکی، چک برگشتی و بروز مشکل مالی به علت نوسانات بازار دلایل عمده در این بخش به شمار می‌روند.

رئیس دادگستری مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سال گذشته ۲۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان توسط ستاد دیه آزاد شدند و ۲۱ نفر نیز توسط خیرین و مردم شهرستان به آغوش خانواده های خود بازگشتند که یازده نفر از این۲۱ نفر توسط خانواده محترم حسین علی باهو که در حادثه تصادف جوان ۲۰ ساله خود را از دست داده بود مبلغ دیه را به آزادی ۱۱ زندانی اختصاص دادند که جا دارد از این خانواده فداکار کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم…

رئیس دادگستری مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه شدید از بعضی شرکت ها و سازمان ها گفت: متاسفانه بعضی شرکت های متمول نه سال گذشته به تعهداتی که دادند عمل کردند و نه امسال در این جلسه حاضر شده اند.

اسکندری ادامه داد: متاسفانه شرکت پتروشیمی رازی مسجدسلیمان هیچ کمکی به مسجدسلیمان نمی کند که بسیار از آنان گلایه مند هستیم و علیرغم دعوتی که از آنان شده است حتی حاضر نشدند در این جلسه شرکت کنند. همچنین از مسئولان دو سد و نیروگاه مسجدسلیمان نیز که انتظار می رفت در قالب مسئولیت های اجتماعی در کارهای خیر اینچنینی شرکت کنند تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس دادگستری مسجدسلیمان ادامه داد: البته شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان که سال گذشته۵۰ میلیون تومان تعهد داده بود اما اجرایی نشد پس از صحبت های انجام شده مقرر گردید این مبلغ را بزودی پرداخت کند. شهرداری مسجدسلیمان نیز سال گذشته ۵۰ میلیون تومان تعهد داده بود که تنها ۲۰ میلیون آن پرداخت و پتروشیمی زیلایی نیز که ۵۰ میلیون از سال گذشته متعهد شده بود اما پرداخت نکرد به همراه ۵۰ میلیون امسال پرداخت گردید که از آنان تشکر می کنم.

اسکندری ادامه داد: همچنین ریاست محترم شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان قول داده است شهرداری مسجدسلیمان تا فردا مبلغ ۵۰ میلیون تومان به حساب ستاد دیه واریز کند که تشکر و قدردانی می کنم. اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود از کمیته امداد حضرت امام که در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و سیصد میلیون تومان به خانواده های زندانیان کمک حمایتی کرد نیز قدردانی نمود.

خلیلی رئیس زندان مسجدسلیمان نیز در سخنانی گفت: ستاد دیه کشور تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار زندانی جرائم غیر عمد را آزاد کرده است. وی ادامه داد: در استان خوزستان در حال حاضر ۲۶۰ زندانی جرائم غیرعمد وجود دارد همچنین در شهرستان مسجدسلیمان ۲۷ زندانی جرائم غیر عمد در زندان هستند که مجموع بدهکاری انان حدود ۸ میلیارد تومان می باشد. خوشبختانه ستاد دیه اعلام کرده است هر مبلغی که امروز در این جشن جمع آوری شود دو برابر ان نیز توسط این ستاد به آزادی زندانیان مسجدسلیمان کمک خواهد شد.

در حاشیه:

 در این مراسم از حسینعلی باهو و همسر ایشان که با مبلغ دیه ۱۱ زندانی را آزاد کردند به همراه غلامرضا کاوش که با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی باعث آزادی ۵ زندانی شده بود، سید مصیب سادات احمدی با ۱۷ میلیون ۱ زندانی، ایوب کاظمی بابا احمدی با کمک ۵۰ میلیون تومانی ۵ زندانی، خانواده شهیدان غلامرضا و علیرضا دهقانی مساعدت جهت آزادی یک زندانی، همچنین از خانم ها نامداری، توبا جلیلی، فریبا شهنی، فریبا جلیلی و مسعود کریمی به جهت تلاش در جمع آوری کمک های مردمی و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و خانم مهوش صالحی سردفتر ۱۳۱ تلاش جهت آزادی زندانیان با لوح سپاس تقدیر شد.

مهندس ربیعی مدیرعامل شرکت ایران خودرو با پرداخت ۸ میلیون تومان از رفتن یک کودک به کانون اصلاح و تربیت جلوگیری کرد.

 در این مراسم از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی ۳۵۰ میلیون تومان جمع آوری شد.

مجری گری این مراسم بر عهده محسن منجزی از مجریان برجسته استان خوزستان بود.

آقایان خادمی و چهارمحالی از ستاد دیه استان خوزستان مهمانان این مراسم بودند.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=58303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.