• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11717اخبار امروز : 1
0

گزارش امام جمعه مسجدسليمان از نشست ائمه جمعه شهرهاي بختياري نشين با آيت الله جزايري

  • کد خبر : 5819
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان-حجت الاسلام و المسلیمن محمد صادق امینی امام جمعه مسجدسلیمان در بازگشت از جلسه ائمه جمعه شهرهای بختیاری نشین با حضرت آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان طی گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: این نشست نتایج بسیار ارزشمندی در پی داشت که در این میان مطالبات به حق […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان-حجت الاسلام و المسلیمن محمد صادق امینی امام جمعه مسجدسلیمان در بازگشت از جلسه ائمه جمعه شهرهای بختیاری نشین با حضرت آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان طی گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: این نشست نتایج بسیار ارزشمندی در پی داشت که در این میان مطالبات به حق و معقول همتباران مومن و عزیز در آن جمع به محضر نماینده ولی فقیه در خوزستان انتقال داده شد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان امام جمعه مسجدسلیمان در این رابطه افزود: از ابراز احساسات پاک و منطقی و درعین حال بحق و معقول همشهریان وهمتباران عزیز سپاس فراوان دارم زیرا این هیجانات کاملاً منطقی افکار و اذهان مسئولان بلند پایه صدا و سیما را بیش از پیش معطوف به فرهنگ غنی، اسلامی و اسطوره های ارزشی بختیاری نمود که در این باب وعده های اکیدی نیز برای پردازش به این فرهنگ و معرفی اسطوره ها و نخبگان علمی و فرهنگی و حماسی بختیاری گرفته شد.

وی گفت : پس از این جلسه که با محوریت حضرت آیت اله جزایزی برگزار گردید دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت اتخاذ شد که نتیجه آن، پیام های اعتذار و تحسین برانگیز رئیس و مدیران بلند پایه صدا وسیما در شبکه های خبری بود به گونه ای که پس از آن درحرکتی مومنانه هئیتی به نمایندگی از این نهاد فرهنگی به محضر آیت اله جزایری، علمای قوم بختیاری و مسئولان گرامی استان و دانشگاهیان حضوریافتند.

حجت الاسلام والمسلمین امینی تصریح کرد به مصداق الخیر فی ما وقع این تحرکات برکاتی نیز داشته است که یکی از این برکات آمادگی صدا و سیما برای تهیه سریال پیرامون فداکاریهای مظلومانه، حماسی و استبداد ستیز سردار شهید علی مردان خان بوده است که در این رابطه مذاکرات فراوانی با مدیران صدا و سیما داشته ام تا هرچه سریعتر این وعده ها عملی شود.

گفتنی است: در چندسال اخیر امام جمعه مسجدسلیمان پس از پرداختن به شهید نوجوان ۱۳ ساله از این ایل و تبار سر افراز، بهنام محمدی و معرفی بیش ازپیش این شهید والامقام به سراسر کشور، برخی دیگر از ارزشهای دینی وفرهنگی و بومی بختیاری از جمله تهیه کتاب در باب حماسه آفرینی های بزرگان بختیاری و جایگاه اسلام و تشیع در این قوم و همچنین سرودهای مذهبی باگویش بختیاری را درکارنامه موفق خود دارد که در آخرین اقدام پس از کلید زدن تولید تئاتر شهید علیمردان خان ، طی نشستی با رحیمی مدیرکل صدا وسیمای خوزستان تهیه مستندی را در این خصوص در دستور کار قرار دادند و به گفته وی در نظر دارد تا تهیه این تئاتر و مستند مقدمه ای برای تهیه یک سریال فاخر و ماندگار در سیمای ملی شود.

منبع/ ام آي اس نيوز

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. احسنت به حاج امینی عزیز که از این آزمون هم شما و هم همشهریان و بختیاری ها سربلند بیرون آمدید
    و درود بر شما و دیگر مسئولان بابت دفاع از قوم محروم و مظلوم اما پرافتخار و ریشه دار بختیاری.
    اگر برخی مسئولان مناطق دیگر همچون شما با تجمعات آرام و قانونی مردم بختیاری علیه خاطیان آن سریال همراهی و همدردی و همدلی می کردند و به انها بی توجهی نمی کردند هیچوقت آن چند مورد کوچک در آن مناطق بوجود نمی آمد و مردم هم ناراحت نمی شدند. اما افسوس که برخی همیشه از سر قدرت می خواهند با مردم و جوانان روبرو شوند و بلد نیستد کاری کنند که همه راضی باشند .
    ان شاءالله موفق باشید و اجرتون با خدا.

  2. حیات دوباره سیاسی اجتمایی بختیاری این خطه مرحون مجاهدتها و تلاشهای فرزند زاگرس محمد صادق امینی فرهیخته ای که اسطوره های بختیاری را از دفینه های سر زمین ابا اجدادی بیرون کشیده و حماسه رشادتها و دلاوری های انان را به نسل امروز معرفی میکند اوبراستی امین بختتیاریست که درکسوت روحانیت علیرغم داشتن منافات افکار قوم گرایی در ایین اسلامیت ولی رنج دوران و مهجوریتو معصومیت قوم بزرگ بختیاری را حس کررده و تنها و یکتنه بعد از آ بهمن که با سروده های شیرین بختیاری را سرافراز كرده. امینی پرچم اعتلای ایل را برافراشته است…

  3. ایرانیان و جهانیان بدانند بختیاری هیچگاه هیچ توهینی را بی جواب نمی گذارد……………….زنده باد حاج اقا امینی …سردار بختیاری زمان

  4. جای تشکر دارد. سردار اسعد افتخار قوم بختیاری هم باید به جایگاه اصلی برگردد. همه در کنار هم نه مقابل هم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.