• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
2

برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی هنری اتحاد ایل بختیاری در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 58155
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی هنری اتحاد ایل بختیاری در مسجدسلیمان

رویش زاگرس: با حضور جمع کثیری از میهمانان نوروزی و شهروندان جشنواره بزرگ فرهنگی هنری اتحاد ایل بختیاری با نقش آفرینی هنرمندان و فرهنگ دوستان در پارک تمبی مسجدسلیمان برگزار گردید. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس فرزین سلطانی مسئول هیئت مذهبی و فرهنگی حضرت رقیه سلام الله علیها و دبیر اجرایی این جشنواره با […]

رویش زاگرس: با حضور جمع کثیری از میهمانان نوروزی و شهروندان جشنواره بزرگ فرهنگی هنری اتحاد ایل بختیاری با نقش آفرینی هنرمندان و فرهنگ دوستان در پارک تمبی مسجدسلیمان برگزار گردید. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس فرزین سلطانی مسئول هیئت مذهبی و فرهنگی حضرت رقیه سلام الله علیها و دبیر اجرایی این جشنواره با اعلام این خبر افزود:

جشنواره بزرگ فرهنگی هنری اتحاد ایل بختیاری با حضور هنرمندان استانی و محلی در پارک تمبی و با میزبانی و میهمان نوازی مردم شهید پرور شهرستان هزار شهید مسجدسلیمان برگزار گردید.

در این جشنواره که با حضور دکتر علاسوند مدیرکل امور مالیاتی استان،فرماندهی انتظامی،شهردار گلگیر،رییس سازمان تبلیغات اسلامی، اعضای شورای شهر برگزار شد. علاسوند در سخنانی اتحاد ایل بختیاری را موجب پیشرفت و توسعه دانست و از برگزار کنندگان تشکر و تقدیر کرد.

در ادامه حجت الاسلام علی قندعلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان به ایراد سخن پرداخت. وی ضمن تبریک تقارن عید باستانی نوروز بهار طبیعت و  بهار قرآن، ماه مبارک رمضان با اشاره به نقش بزرگان بختیاری در انقلاب اسلامی افزود: گوشه گوشه ی جغرافیای ایل بزرگ بختیاری نشان از وجود رادمردان و شیرزنان عفیفه و با صلابتی است که در طول تاریخ پر فراز و نشیب ایران و در سپهر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، حماسه ساز و نقش آفرین بوده اند.

وی شهدای عزیز ایل بختیاری و شهز هزار شهید مسجدسلیمان را نمونه ای از این رادمردان همیشه جاوید دانست که با پرورش در دامان مادران پاک و عفیف، با نثار خونشان از خاک،شرف ،ناموس و هویت ملی و دینی  کشورخود به نحو احسن دفاع کردند و نگذاشتند دشمنان ذره ای در این خاک پهناور نفوذ کنند.

قندعلی در ادامه با اشاره به نقش دشمنان ملت در از بین بردن هویت جوان ایران اسلامی افزود:برخی از رژیم ها و کشورهای استعمارگر و فاسد که تمام عمر تمدن آنان به چند قرن ناچیز ختم‌ می شود و تاریخ جهان مملو از خونریزی و جنگ های خانمان سوز آنان بوده، برای ملت ایران و سایر ملت ها مدعی الگو سازی ،فرماندهی و کدخدایی جهانی را دارند در حالی که از تمدن و فرهنگ تهی هستند. رئیس سازمان تبلیعات اسلامی مسجدسلیمان افرود: اگر جوانان،مسئولین و نخبگان ما با همدلی و هم افزایی همت کنند بزودی قله های رفیع علم و پیشرفت را فتح خواهیم کرد بشرطی که از وعده های الهی غافل نمانده، اتحاد و همدلی، دوری از طایفه گرایی،جناح بازی ،رابطه سازی و گروه بندی های ناصواب،و استفاده از همه ی ظرفیت های انسانی شایسته را به عنوان راهبرد اصلی خود قرار دهیم.

قندعلی در ادامه از زحمات برگزار کنندگان مراسم به خصوص دبیر اجرایی مراسم و نخبه فرهنگی، کربلایی فرزین سلطانی و همکاری شورای تامین، نیروهای نظامی و انتظامی، مدیرعامل نفت و گاز مسجدسلیمان، شهردار گلگیر و سایر عوامل اجرایی،مجریان و هنرمندانی که در برنامه ریزی جهت برگزاری جشن همت داشتند تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این برنامه هنرمندانی از اقصی نقاط استان خوزستان،خوانندگان و طنز پردازان،شاهنامه خوانان و اهالی فرهنگ و ادب گودرز ظاهری،افشین صیدلی وند، سیدهدایت احمد پور، امین علاسوند،رسول مختاری، امید تقی پور،رضا شهنی ،مجتبی امامی ،رسول مزرعه و خانم ها آیناز سلطانی و زهرا صفری به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ادبی پرداختند.

از برنامه های جالب و قابل تقدیر این جشنواره می توان به برگزاری نماز، دعوت روزه داران به صرف افطاری،برپایی غرفه های مختلف صنایع دستی و گردشگری،جشنواره غذای محلی ،ایستگاه های صلواتی و استفاده از پوشش بومی محلی و ایجاد شور و نشاط اشاره کرد.

گفتنی است این برنامه با همت هیئت فرهنگی مذهبی رقیه بنت الحسین(ع)و حمایت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان،دفتر امام جمعه،سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری گلگیر، شهرداری مسجدسلیمان،اداره میراث فرهنگ و گردشگری و صنایع دستی،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، اداره برق، موسسه خیریه صدای باران زاگرس ،وموسسه نیکوکاران زراسوند برگزار گردید.


لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=58155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.