• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
3

به دلیل شیب صعودی مبتلایان به کرونا، شهروندان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک کنند/ یک رستوران در مسجدسلیمان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی پلمب شد

  • کد خبر : 58105
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
به دلیل شیب صعودی مبتلایان به کرونا، شهروندان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک کنند/ یک رستوران در مسجدسلیمان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی پلمب شد

به دلیل شیب صعودی مبتلایان به کرونا شهروندان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک کنند/ افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از تزریق واکسن آنان گذشته است نسبت به دوز یادآور اقدام کنند/ یک رستوران در مسجدسلیمان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی پلمب شد رویش زاگرس: […]

به دلیل شیب صعودی مبتلایان به کرونا شهروندان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک کنند/ افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از تزریق واکسن آنان گذشته است نسبت به دوز یادآور اقدام کنند/ یک رستوران در مسجدسلیمان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی پلمب شد

رویش زاگرس: در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمار رسمی وزارت بهداشت ایران دکتر یاسر جلیلی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان از شهروندان خواست با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک کنند. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس با اشاره به سفرهای نوروزی و نقش آن در سرعت بخشیدن به شیوع بیماری کرونا افزود: متاسفانه همزمان با شروع سال جدید و آغاز سفرهای نوروزی شاهد افزایش چشم گیر مبتلایان به ویروس کرونا در کشور  هستیم که این موضوع یک زنگ هشدار جدی برای وقوع موج نهم کرونا به‌شمار می‌رود.

جلیلی اظهار داشت: به افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند توصیۀ اکید داریم که در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده نمایند و تا حد امکان نیز از حضور در این امکان خودداری نمایند. وی ادامه داد: انجام دوز یادآور برای کلیه سنین بالای ۱۸ سال که شش ماه از تزریق آخرین واکسن آنان گذشته باشد در کلیه مراکز بهداشتی شهرستان مسجدسلیمان نفتک، بازار چشمه علی،باغ ملی،چهارراه بهداری،بی بی یان در ساعات اداری انجام می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گفت: همچنین انجام تست تشخیص کرونا در مرکز غربال گری مستقر در بیمارستان ۲۲ بهمن نمره ۲ از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۴ بعدازظهر انجام می شود. جلیلی گفت: درگیری سیستم تنفسی، گلودرد، سر درد، بدن درد و مشکلات گوارشی علائم غالب بیماران در مدت اخیر است و اگر علائم بیمار شدید و جدی باشد حتما باید به مرکز درمانی مراجعه کنند.

دکتر جلیلی گفت: در حال حاضر توجه به توصیه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت فراوانی دارد. همچنان توصیه می‌شود افراد از حضور در اماکن شلوغ و سربسته آن‌هم بدون داشتن ماسک خودداری کنند، همچنین شهروندان عزیز استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، تکمیل دوزهای واکسیناسیون، حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی خصوصاً در دید و بازدیدهای نوروزی و مراسمات عزا و عروسی را جدی بگیرند.

به گزارش رویش زاگرس جلیلی در بخش پایانی سخنان خود همچنین از پلمب یک رستوران در مسجدسلیمان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد و گفت:طی بازدید مشترک بهداشت محیط با اداره تعزیرات حکومتی شهرستان از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی سطح شهرستان، در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت در جامعه یک واحد رستوران به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و عدم توجه به تذکرات پلمب شد.

وی ادامه داد: در راستای طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان مسجدسلیمان ۴۹۵صنف حساس مورد نظارت کارشناسان بهداشت محیط شهرستان قرار گرفتند و میزان ۱۱۰کیلوگرم ماده غذایی فاسد و تاریخ انقضا گذشته معدوم گردید. همچنین با توجه به اهمیت فعالیت گشت های مشترک ادارات در راستای ارتقا کیفیت نظارت و ارائه خدمات مناسب به همشهریان عزیز،کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت با همکاری اداره صمت، شبکه دامپزشکی و اداره میراث فرهنگی در طی چندین روز بصورت ضربتی ازفروشگاهها، قنادی ها، کارگاه ها و مراکز عرضه قلیان بازدید نمودند. در طی این بازدید برای ۱۵صنف متخلف اخطاریه بهداشتی صادر و یک رستوران بدلیل عرضه قلیان با همکاری نیروی انتظامی پلمب گردید. همچنین نظارت بر کیفیت آب شهرستان،با انجام کلرسنجی های مستمر و روزانه و نمونه های باکتریولوژیکی آب در دستور کار کارشناسان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=58105

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.