• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
2

راه‌اندازی پایگاه پژوهشی بافت تاریخی در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 57679
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
راه‌اندازی پایگاه پژوهشی بافت تاریخی در مسجدسلیمان

رویش زاگرس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسجدسلیمان از راه‌اندازی پایگاه پژوهشی با مشارکت شرکت نفت در بافت تاریخی این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس  ایوب سلطانی با بیان اینکه ایجاد این پایگاه رویدادی بزرگ برای احیا و حفاظت بیش‌تر از این شهر تاریخی است گفت: راه‌اندازی این […]

رویش زاگرس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسجدسلیمان از راه‌اندازی پایگاه پژوهشی با مشارکت شرکت نفت در بافت تاریخی این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس  ایوب سلطانی با بیان اینکه ایجاد این پایگاه رویدادی بزرگ برای احیا و حفاظت بیش‌تر از این شهر تاریخی است گفت: راه‌اندازی این پایگاه روند حفظ و احیای بافت را در مناسب‌ترین مسیر که پژوهش و برنامه‌ریزی است قرار داد.

او با اشاره به این که مهم ترین اولویت این پایگاه برنامه‌ریزی و تهیه طرح در جهت حفظ و احیای بافت تاریخی است توضیح داد: تا بتوان در وهله نخست برنامه‌ای بلندمدت برای حفظ این بافت داشت و در گام بعدی در جهت احیای قسمت‌های گوناگون آن قدم برداشت.

سلطانی خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی این پایگاه مرمت، احیای مستمر، فراهم آوردن شرایط حفاظت و تداوم پژوهش و هماهنگی فعالیت‌ها است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسجدسلیمان اضافه کرد: راه‌اندازی این پایگاه پژوهشی علاوه بر حفاظت بیشتر از این شهر تاریخی زمینه فعالیت‌های پژوهشی و توجه به آثار ارزشمند تاریخی شهر را فراهم کرده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=57679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.