• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

وزیر کشور:باید رنجش بختیاری‌ها جبران شود

  • کد خبر : 5750
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در نشست خبری، درباره برخی اعتراضات در خصوص پخش سریال سرزمین کهن از صدا و سیما، اظهار داشت: موضوعی که اتفاق افتاده موجب رنجش خاطر قوم بختیاری که از اقوام سلحشور، ایرانیان […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در نشست خبری، درباره برخی اعتراضات در خصوص پخش سریال سرزمین کهن از صدا و سیما، اظهار داشت: موضوعی که اتفاق افتاده موجب رنجش خاطر قوم بختیاری که از اقوام سلحشور، ایرانیان اصیل و همراه انقلاب بوده و هستند، شده است که باید به نوعی این مسئله جبران شود.

وزیر کشور، تصریح کرد: آقای ضرغامی نیز نامه‌ای در این خصوص نوشت و در آنجا گفتند که این سریال را مورد بازبینی قرار داده و بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی افزود: تلاش آنها این است که ادامه سریال را که می‌گویند در جهت تقویت سلحشوری‌ها و بیان تاریخ پر از حماسه و غرور این اقوام است، با سلامت و صحت بیشتری پخش کنند.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: در این نوع اتفاقات که در کشور می‌افتد باید مواظب باشیم دشمنان سوءاستفاده نکنند و هزینه‌هایی برای مردم، کشور و به ویژه اقوام مختلف به وجود نیاید و مسئولان حتماً باید دقت کنند.

وزیر کشور تأکید کرد: کشور ما کشوری است که وحدت در کثرت است. اقوام مختلف کُرد، لُر، تُرک، بلوچ، بختیاری و عرب همه مجموعاً کشور ایران را شکل می‌دهند و این مجموعه است که موجودیتی به نام ایران پیدا می‌کند و رنجش خاطر هرکدام از این اقوام موجب رنجش خاطر همه ملت ایران می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این موضوع با توضیحاتی که صدا و سیما خواهد داد و اقداماتی که انجام می‌دهد حتماً مرتفع شود و دلجویی مناسبی از این اقوام به عمل آید.

وی گفت: البته تجمعاتی در اهواز، اصفهان و برخی از جاها وجود داشته که با صحبت‌هایی که استانداران، مسئولان نیروی انتظامی و در اهواز امام جمعه و روحانیت منطقه و بزرگان قوم بختیاری و عشایر عرب داشتند در توجیه افکار عمومی بسیار مؤثر بود و تمام این تجمعات که امروز بعد از ظهر بوده با آرامش تمام شده است.

وی اضافه کرد: ما شاهد درگیری یا اقدام خشونت‌آمیزی از طرفین نبودیم البته بخشی از تجمعاتی که در آنجا بوده افرادی در داخل این تجمعات جمع شده بودند و قصد داشتند استفاده‌های نابه‌جایی کنند اما خود مردمی که در آنجا بودند نهایت همکاری را داشتند و موضوع به منزله تجمع اعتراضی بوده که پیام خود را برسانند و این پیام از طرف مسئولان دریافت شده و به صدا و سیما و نهادهای مربوطه منتقل شده است.

رحمانی فضلی یادآور شد: در واقع تقاضای آنها این بود عذرخواهی شود و آقای ضرغامی طی نامه‌ای این کار را انجام دادند. همچنین آنها می‌خواستند که سریال متوقف شود تا بقیه بخش‌های سریال مورد بازبینی جدی قرار گیرد تا شاهد این مسائل نباشیم که وی قول داد این کار را حتماً انجام خواهد داد.

وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که آیا سریال متوقف خواهد شد، گفت:‌ سریال را بررسی و بازبینی می‌کنند تا این نوع صحنه‌ها در آن نباشد و حال اگر مستلزم توقف یک یا دو هفته‌ای بود، باید انجام شود و اگر به موقع انجام دادند و اطمینان حاصل شد، مانعی نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. كجا آقاي ضرغامي عذر خواهي كرد؟جناب وزير

  2. جناب آقای وزیر بهتر است بدانندکه سه قسمت اول سه ریال باید مجدداً ساخته و پخش شود.  ادامۀ پخش سه ریال که یک سناریوی از پیش تعیین شده بوده و چون قسمتهای اولیه سریال در اذهان مردم  شریف ایران باقی مانده است ادامۀ پخش آن حتی با تغییراتی واقعی به نفع بختیاری ها باز هم خود توهینی دیگر است که معنی آن چنین تعبیر می شود که طبق همان دیالوگهای موهن معروف قوم بختیاری را بد جلوه داده و فقط تعداد انگشت شماری از این قوم را فرهیخته و آزاده نشان می دهد؟!!!!!!!!

  3. آقای ناشناس گرامی ، همه دست اندرکاران سریال که مسئول ردیف اول بودند عذر خواهی کردند و آقای ضرغامی تذکر به معاونش و ادبیات بکار برده شده در نامه اش بسیار با ارزش تر از عذر خواهی است درست است که او رییس رسانه ملی است اما این کار در یکی از زیر مجموعه های او تهیه شده و قبول کنید که ایشان بعنوان رییس رسانه ملی نمیتواند همه برنامه را شخصا ببیند و نظارت کند مسیولان اصلی سازندگان و مشاور تاریخی بودند که عذر خواهی کردند و همین کافیست و نباید مته به خشخاش گذاشت 

  4. اقای مراد بختیاری لطفاً سر خود را زیر برف نکنید! همان ضرغامی که میگوئی بی تقصیر است چند روز قبل از این قضیه در جشن شبکه سه سیما گفت که از پخش یک فیلم که در مورد انقلاب بود به دلیل اینکه گروهبان نقش منفی که طرفدار شاه بوده به زبان آذری تکلم میکرده جلوگیری کرده است و این موضوع را با افتخار بیان می کرد ، حال برای این سریال با اینهمه خرجهای آنچنانی که شده بود واقعاً وقت نداشت؟ مگه میشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.