• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
2

مسابقات ورزشی ویژه کودکان اوتیسم در مسجدسلیمان برگزار شد

  • کد خبر : 57461
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

رویش زاگرس: ساسان زکی پور رئیس هیئت انجمن های ورزشی گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر مسابقات طناب کشی و فریزبی ویژه کودکان اوتیسم با حضور کودکان اوتیسم برگزار شد. زکی پور افزود: شادی نوعی از احساس است که رابطه مستقیم با سلامت انسان دارد و خنده و شادی باعث انجام واکنش‌های شیمیایی و بهبود […]

رویش زاگرس: ساسان زکی پور رئیس هیئت انجمن های ورزشی گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر مسابقات طناب کشی و فریزبی ویژه کودکان اوتیسم با حضور کودکان اوتیسم برگزار شد.
زکی پور افزود: شادی نوعی از احساس است که رابطه مستقیم با سلامت انسان دارد و خنده و شادی باعث انجام واکنش‌های شیمیایی و بهبود خلق، کاهش استرس و درد و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود که در مورد کودکان مبتلا به اوتیسم ضرورت بیشتری پیدا می کند.
وی افزود:حضور کودکانی با اختلال اوتیسم، در یک‌خانواده، مواردی به همراه دارد که بر اعضای خانواده تاثیر می‌گذارد و مهم‌ترین آن ها تجربه‌های استرس‌زاست که بر اساس آن، خانواده، خود را از داشتن فرزند سالم و لذت تعامل متقابل با کودک، محروم می‌بیند و جای این لذت را معمولا دغدغه‌های رفع ناتوانی‌های فرزند و اضطراب برای آینده او می‌گیرد.
رئیس هیئت انجمن های ورزشی تصریح کرد: مادران کودکان اوتیسم، به دلیل درگیری بیشتر با کودک نسبت با سایر اعضا و عدم‌ درک شرایط توسط دیگران، استرس بیشتری را تجربه می‌کنند و برادران و خواهران کودک مبتلا به اوتیسم نیز از تاثیرهایی که این اختلال بر خانواده می‌گذارد در امان نیستند. لذا خانواده کودکان اوتیسم نیز باید هم‌زمان و به‌صورت موازی هدف برنامه و اقدامات درمانی باشند که منجر به سلامت روانی خانواده می‌شود.
زکی پور تاکید کرد: دیدگاه جامعه در خصوص کودکان معلول باید تغییر کند تا این قشر از جامعه بتوانند از تاریکی انزوا بیرون آمده و به دنبال جایگاه اصلی خود باشند.
زکی پور تاکید کرد ورزش و فعالیت بدنی نقش مهمی در سلامت کودکان اوتیسم میتواند داشته باشد. در پایان به کلیه شرکت کنندگان هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=57461

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.