• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

جاده پتروشیمی مسجدسلیمان (لالی- مسجدسلیمان) بلای جان کارکنانش/ آیا پتروشیمی مسجدسلیمان به مسئولیت های اجتماعی خود عمل می کند؟

  • کد خبر : 57431
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
جاده پتروشیمی مسجدسلیمان (لالی- مسجدسلیمان) بلای جان کارکنانش/ آیا پتروشیمی مسجدسلیمان به مسئولیت های اجتماعی خود عمل می کند؟

رویش زاگرس / صادق مرادی: هفته گذشته خودرو یکی از کارکنان پتروشیمی مسجدسلیمان در جاده مسجدسلیمان به لالی دچار سانحه شد. در این حادثه یکی از کارکنان پتروشیمی مسجدسلیمان دچار مصدومیت شدید شد و به یکی از مراکز درمانی شهرستان انتقال یافت. حوادثی از این دست در این جاده بسیار اتفاق افتاده است؛ در حادثه […]

رویش زاگرس / صادق مرادی: هفته گذشته خودرو یکی از کارکنان پتروشیمی مسجدسلیمان در جاده مسجدسلیمان به لالی دچار سانحه شد. در این حادثه یکی از کارکنان پتروشیمی مسجدسلیمان دچار مصدومیت شدید شد و به یکی از مراکز درمانی شهرستان انتقال یافت.
حوادثی از این دست در این جاده بسیار اتفاق افتاده است؛ در حادثه ای که در یکی از روزهای مه آلود زمستان دو سال قبل روی داد، تصادف زنجیره ای سرویس های کارکنان این شرکت باعث مصدومیت تعداد زیادی از کارکنانش شد به شکلی که تعدد مصدومین باعث ایجاد بحران در امدادرسانی و درمان مصدومان گردید.
آنچه در پسِ این حوادث بدیهی به نظر می رسد لزوم توجه به زیرساخت های حمل و نقل شهرستان است.
شوربختانه! بدنه آگاه جامعه به عنوان فعالان سیاسی- اجتماعی و کنشگران شهرستان، تنها زمانی به طرح این موضوع می پردازند که یا حوادثی از این دست اتفاق بیفتد و یا گاه و بیگاه خانواده ای داغدار شود. که تلخ ترین این حوادث را در چند سال قبل و هنگام سوختن تمام اعضا یکی خانواده در یک دستگاه مزدا در جاده اهواز- مسجدسلیمان( جاده مرگ) به چشم تحیر دیدیم.
از سوی دیگر فشل بودن و شرطی شدن بعضی مسئولین شهری و‌ استانی را در این قضایا دیده ایم آنجا که تنها زمانی به شکلی نیم بند به وظایف قانونی خود عمل کرده اند که توسط کنشگران اجتماعی به نقد کشیده شده باشند یا حوادثی اینچنین بر عزیزی رفته باشد؛ آنچنان که چند فرهیخته فرهنگی مان را در این جاده ها از دست دادیم یا نزدیک بود که امام جمعه سابق و محبوبمان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج اقا امینی نیز در یکی از این حوادث جاده ای جان خود را از دست بدهد.
به هر شکل این حوادث زنگ خطری است گوش خراش برای استاندار، فرماندار، نماینده و سایر مسئولین مرتبط که هر چه سریع تر مسیر پر تردد اهواز-مسجدسلیمان- لالی (جاده مرگ) را به شرایط ایمن و کم خطر نزدیک کنند.
و البته در این مسیر نقش پتروشیمی مسجدسلیمان به عنوان بزرگ ترین بنگاه منتفع از این جاده، پر رنگ تر خواهد بود.
خبر گزاری « نفت ما» در گزارشی میزان انتفاع پتروشیمی مسجدسلیمان را ماهانه بالغ بر ۲هزار میلیارد تومان و میزان انتفاع روزانه آن چیزی نزدیک به ۶۷ میلیارد تومان در روز اعلام کرده است و این در حالی است که مهندس خانچی معاون عمرانی استانداری خوزستان در تیرماه سال جاری در مصاحبه ای با خبرگزاری صدا و سیما میزان بودجه ی مورد نیاز برای اصلاح مسیر ملاثانی- مسجدسلیمان- لالی را از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد نموده بود که اگر حتی این رقم را ۵ برابر کنیم بازهم با صرف تنها یک هفته از عواید پتروشیمی مسجدسلیمان ، جاده مرگ تبدیل به جاده ای ایمن خواهد شد! به خصوص که ایمن نبودن مسیر تردد، می تواند ابتدا جان و مال کارکنان پتروشیمی را که ناچارند روزانه این مسیر را طی کنند بیشتر از هر مسافر دیگری تهدید می کند و لذا سرمایه گذاری مدیران پتروشیمی در اصلاح این مسیر، در وحله اول به نفع سود آوری بیشتر مجموعه و نیز دفع ضرر احتمالی برای خود و کارکنان آنها خواهد بود.
امیدواریم مسئولین پتروشیمی مسجدسلیمان که در موضوعاتی چون عزل و نصب مدیر عامل، استخدام های غیر بومی و تسریع در راه اندازی پتروپالایش بختیاری نمره قبولی نگرفته اند در این فقره روسفید شوند و با تقبل تمام یا بخشی از این بودجه دین خود را به مردم رنج کشیده مسجدسلیمان ادا کنند و در این مسیر قطعا اقدامات آنان مورد رصد فعالان سیاسی -اجتماعی و مطالبه گران شهرستان قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=57431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.