• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
0

حجت الاسلام امینی در تجمع اعتراض آمیز مردم مسجدسلیمان: اینجا مسجدسلیمان است، اولین شهر صادر کننده تمدن و فرهنگ

  • کد خبر : 5723
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- صبح امروز تجمع اعتراض آمیز مسجدسلیمانی ها نسبت به سریال سرزمین کهن با حضور چند هزار نفر در این شهرستان برگزار گردید. حضور حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان به همراه مهندس گوروئی فرماندار شهرستان التیام بخش زخم های مردمی بود که از اهانت های این فیلم به قوم شریف بختیاری […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- صبح امروز تجمع اعتراض آمیز مسجدسلیمانی ها نسبت به سریال سرزمین کهن با حضور چند هزار نفر در این شهرستان برگزار گردید. حضور حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان به همراه مهندس گوروئی فرماندار شهرستان التیام بخش زخم های مردمی بود که از اهانت های این فیلم به قوم شریف بختیاری ناراحت بودند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در ابتدای این جلسه علیرضا احمدپور از فعالان سیاسی، فرهنگی شهرستان در سخنانی گفت:

ما از تمام نمایندگان بختیاری نشین در مجلس شورای اسلامی که نسبت به پخش این فیلم موضع گیری کردند تشکر می کنیم. من از همه مسئولین که در این موضوع از احساسات پاک بختیاری حمایت کردند تشکر می کنیم. وی ادامه داد: تشکر ویژه ای دارم از حجت الاسلام امینی امام جمعه محترم مسجدسلیمان که با تلاش هایشان توانستند علیمردان خان را در کشور شهید معرفی کنند. وی در ادامه سخنان خود گفت:

بختیاری متمدن است، بختیاری را به خردورزی می شناسند. آن بزرگان بی قلم و دفتر درس هایی که به ما دادند در هیچ دانشگاهی تدریس نمی شود. ما از پدربزرگ این مملکت که همه ما سربازان او هستیم می خواهیم که آن آقایانی را که به این قوم شریف اهانت کرده اند را تنبیه کند. احمدپور ادامه داد: همگان بدانند هیچ چیز ما را نسبت به نظام و انقلاب مان دلسرد نمی کند. شهید بهنام محمدی جوان 12 ساله بختیاری با شجاعتش این را ثابت کرد. بختیاری ها هرگز دنبال نفاق و تفرقه نیستد و نخواهند بود. راهپیمایی امروز ما یک راهپیمایی فرهنگی ست نه سیاسی.

حجت الاسلام امینی که حضورش باعث شور و شعف میان مردم شد و با تشویق بی امان همراه بود در سخنانی گفت: درود بر شما که مثل همیشه از ایل سرافراز بختیاری مدنیت احساس،درک،عقلانیت نشان دادید. از تک تک شما تشکر می کنم. من جزء اولین کسانی بودم که در این رابطه به صدا و سیما اعتراض کردم. کیست که مانیفست فکری من و شما را نداند. من روی سایت های مختلف حرفم را در این رابطه زده ام. حرف همه مسئولین این نظام هم حرف شماست. من با همه مسئولین صحبت کردم و گفتم که به این سریال خاتمه بدهید. امروز حضرت آیت الله جزایری نماینده محترم ولی فقیه هم اعلام کردند فردا با حضور همه ائمه جمعه بختیاری نشین خوزستان جلسه ای تشکیل خواهند داد. وی گفت: به مردم نجیب بختیاری سلام برسانید و به آن ها بگویید خودم را جزء این ایل و تبار می دانم و تا آخر پای شما مردم شریف می ایستم. حجت الاسلام امینی ادامه داد:

همین دیروز به قائم مفام آقای ضرغامی گفتم: چرا حماسه ای که سرتاسر غیرت و اسلامی گری ست را کنار می گذارید و یک سریالی را نشان می دهید که همه ایل و تبار را ناراحت کرده است؟ چرا باید به انتظار این بنشینیم که در فیلم صد ضعف به بختیاری وارد کنید بعد بگوئید به انتظار این بنشینید که آخر فیلم قهرمانش بختیاری است!

ملت بختیاری ما ملت گردان سلمان مسجدسلیمان است، بختیاری جز اصیل ترین و نجیب ترین اقوام ایرانی ست، اولین مؤمنان به اهل بیت که همگی شیعه هستند. برادران صدا و سیما می بینید اینجا بختیاری ها چگونه محترمانه صحبت می کنند؟ چگونه محترمانه اعتراض می کنند. من از شما ممنونم که از خودتان شعور، درک ،فرهنگ و عدل و احساس بروز دادید. شما در راهپیمایی 22بهمن دیدید که مردم شریف مسجدسلیمان چگونه به ندای رهبر معظم انقلاب لبک گفتند و با چه شوری در راهپیمایی شرکت کردند.

آقایان صدا و سیما، آقای کارگردان، من از شما گلایه دارم. صدا و سیما اشتباه کرده و باید این اشتباهش را جبران کند. همین آقای کارگردان چند سال پیش علیه روحانیت یک فیلم سینمایی تدارک دید که همان زمان هم روحانیت به ایشان تذکر داد. گله ای که ما داریم این است که چرا برای این فیلم نامه از فرهیختگان بختیاری استفاده نکردند؟

آقایان شما باید از شهید علیمردان خان سریال بسازید، از مشروطه سریال بسازید. البته قول هایی داده اند که کلید مستند علیمردان زده شود. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خانم ها و آقایان البته یک خوشحالی هم ته دل من است که سال هاست می خواستم صدایم را به گوش نخبگان فرهنگی کشور برسانم اما به نظرم همین فضای چند روزه کافی ست که قلب و ذهن عزیزان بیشتر معطوف به این ایل و تبار شود. ما مسلمان هستیم، بختیاری هستیم و 35 سال است که پای این انقلاب و نظام ایستاده ایم. اینجا مسجدسلیمان است، اولین شهر صادر کننده تمدن و فرهنگ. نه تنها به سراسر ایران بلکه به تمام خاورمیانه. مسجدسلیمان اتوبان پیشرفت است. وی در پایان سخنان خود گفت: پیشنهاد می دهم یکی از خیابان های تهران را به نام سردار شهید علیمردان خان بگذارند. ÷س از سخنان امام جمعه مسجدسلیمان نوبت به مهندس گوروئی فرماندار مسجدسلیمان رسید. ایشان نیز در سخنانی خطاب به مردم گفتند: دوستان عزیز بنده به عنوان عضو کوچکی ار ایل بختیاری اولاً سلام جناب آقای مقتدایی استاندار خوزستان را خدمت شما ابلاغ می کنم . می دانم احساسات شما جریحه دار شده است من متشکرم از این که خیلی خوب نظم را رعایت کردید من قول می دهم یکی از خیابان های مسجدسلیمان را با هماهنگی دیگر مسئولین شهرستان به نام شهید علیمردان خان نامگذاری کنیم. وی ادامه داد: ما تمام احساسات شما را منعکس می کنیم و تلاش خواهیم کرد بعضی از میادین و خیابان ها را به نام بزرگان بختیاری نامگذاری کنیم.

در حاشیه این مراسم:

حضور امام جمعه و فرماندار مسجدسلیمان و سخنان آنان باعث آرامش معترضین به سریال سرزمین کهن شد.

در میان معترضین اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان، همچنین تعدادی از مسئولین شهرستان نیز دیده می شدند.

بارها از سوی برگزار کنندگان این مراسم از مردم خواسته شد که به عوامل فیلم اهانتی نشود و گفته شد که این یک تجمع فرهنگی ست نه سیاسی.

در پایان مراسم قطعنامه ای در چند بند قرائت و در آن خواهان عذر خواهی عوامل این سریال از مردم شدند.

عده ای از مردم با مراجعه به خبرنگاران سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان از برخورد خوب نیروی انتظامی با تجمع کنندگان تشکر کردند.

همه تجمع کنندگان پس از پایان مراسم به مصلی شهرستان رفته و در نماز جمعه شرکت کردند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 11
  1. درود بر تمامی بختیاری ها. من امروز در تجمع چند هزار نفره مسجدسلیمان حضور داشتم. واقعیت این است صحبت های آقای امینی و فرماندار آب سردی بود بر آتش مردم عصبانی… هر وقت مسئولین در کنار مردم باشند می بینید که چگونه مشکلات راحت تر از آنچه فکر می کنید مرتفع می شوند. ممنون از شما آقای مرادی عزیز به خاطر اطلاع رسانی اتان خدا قوت.

  2. درود بر حاج آقا امینی، فرماندار و آقای احمدپور. خدا خیرتون بده

  3. ضمن تشکر وقدردانی از دکتر جلیلی نماینده اصیل بختیاری به دلیل واکنش سریع وشجاعانه و اولین کسی که به این توهین آشکار به قوم غیور بختیاری بودند،متاسفانه در طی سالیان اخیر دست هایی در پشت پرده در حال برانگیختن تعصبات قومی و ایجاد اختلاف میان اقوام ایرانی هستند، برخی برای انحراف افکار عمومی از مشکلات موجود، عده ای بخاطر خصومت های شخصی و گروه اندکی نیز از روی نادانی سخنان نسنجیده ای را با مضمون توهین و تمسخر اقوام ایرانی بخصوص قوم اصیل بختیاری به زبان می آورند که حال در این اوضاع کنونی که کشور و ملت ایران نیازمند اتحاد و همدلی همه اقوام و قشرهای جامعه است باید دید توهین صداوسیمای ملی به اقوام ایرانی جز کدام دسته از این گروه ها است

  4. از سردار اسعد بختياريي كه در اين سريال به ان اهانت شده بود صحبتي نكردي حاج اقا.

  5. نقش ممتاز سردار اسعد بختياري نبايد فراموش شود.

  6. خدا خيرت بده حاج آقا انشالله امام جمعه مادام العمر مسجدسليمان باشي. خدا وكيلي حرف نداري. اونجايي كه گفتي درد همتون منه تشنيم كلي گريه كردم… انصافا فرماندار هم خيلي خوب توانست كنترل كند .اميدوارم به وعده هايي كه به مردم داد خصوصا اونجايي كه گفت تا قبل از پايان سال شهر رو تكون ميديم جامه عمل بپوشاند.

  7. مسجدسليماني ها دينداري و ولايت مداري خودشون رو ديروز به خوبي نشان دادند. وقتي به احترام امام جمعه و فرماندار محترم به اعتراضات خودشون پايان دادندو به سمت مصلي به حركت در آمده و همگي به صفوف نماز جمعه پيوستند.

  8. با سلام و درود بر حاج آقا امینی و فرماندار جناب آقای گورویی ، این شیوه برخورد متمدنانه و فرهنگ مدارانه مردم مسجدسلیمان و ایذه که شهرهایی یکدست لر بختیاری هستند مایه مباهات است و بدون شک این امر باز میگردد به مدیریت و برخورد درست مسئولین شهر و فرهنگ بالای شهروندان امیدوارم  فرهیختگان و جوانان بختیاری مانند همیشه با سعه صدر و آرامش با این موضوع برخورد کنند و در کنار بزرگان و مسئولین بدنبال حل آن از مبادی قانونی باشند 

  9. درود بر امام جمعۀ شریف و با درک و شعور شهر مسجد سلیمان.
    ما به داشتن همچین امام جمعه ای افتخار می کنیم.
    زنده باد ایران و ایرانی
    درود بر بختیاری

  10. احسنت به حاج امینی عزیز . اگه امام جمعه درد مردم رو بر سر مسوولین تهران نشین بی درد و از اینجا بی خبر فریاد نزنه پس کی بزنه .

  11. آقاي اميني چرا از سردار اسعد حرف نزدند.؟اگر شهيد عليمردان خان بودند قطعا از سردار حاج عليقلي خان به طور ويژه به مباهات ايشان ميپرداختند.حتي در بخش تشكرات امام جمعه از همه نگفتند كه فرماندار در مصلي اشاره كردند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.