• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
4

به همت اداره ورزش و جوانان از حسین علی باهو تقدیر شد

  • کد خبر : 56973
  • ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
به همت اداره ورزش و جوانان از حسین علی باهو تقدیر شد

رویش زاگرس: به همت اداره ورزش و جوانان و با حضور حجت الاسلام داودی امام جمعه موقت، مهندس اردوان قنبری معاون فرماندار و جمعی از پیشکسوتان ورزش از حسینعلی باهو پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان تقدیر شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس حسین باهو متولد سال ۱۳۳۵ منطقه عنبل فرزند شایسته مسجدسلیمان است. وی فوتبال را […]

رویش زاگرس: به همت اداره ورزش و جوانان و با حضور حجت الاسلام داودی امام جمعه موقت، مهندس اردوان قنبری معاون فرماندار و جمعی از پیشکسوتان ورزش از حسینعلی باهو پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان تقدیر شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس حسین باهو متولد سال ۱۳۳۵ منطقه عنبل فرزند شایسته مسجدسلیمان است.
وی فوتبال را از سال۱۳۵۱ در سن ۱۶ سالگی از زمین های خاکی محله ی بازارِ چشمه علی زیر نظر آقای محمدیار خدامرادی شروع کرد و در تیم های ورزشی نادر، دارایی، پرسپولیس خار، دارایی بوشهر، مشعل و پرسپولیسِ مسجدسلیمان بازی کرد. باهو در سال۱۳۶۰ با تیم دارایی قهرمانی شهرستان و در سال ۶۴ با تیم پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد.
این پیشکسوت ورزش علاوه بر رشته فوتبال، عضوِ تیم منتخب شنا و واترپلو بودند و دارای کارت نجات غریقِ نیز می باشد. همچنین سال ها در رشته والیبال در تیم منتخب کارکنان نفت و منتخب پیشکسوتان والیبال عضویت داشت. متاسفانه یکی از فرزندان ایشان یعنی زنده یاد محمد باهو براثر تصادف جان خود را از دست داد که در یک حرکت قابل ستایش و خداپسندانه حسین باهو تمام مبلغ دیه را جهت امورِخیریه و آزادی ۱۱ نفر زندانی اهداء کرد که بازتاب بسیار گسترده ای نیز در جامعه داشت. ایشان درکنار بازی های متعدد در رشته های فوتبال، والیبال و شنا، سرپرستی تیم های فوتبال رده های سنی نفت را نیز عهده دار بود. همچنین سرپرست تیم های باشگاه بهمن و نفتون را نیز عهده دار بود.
حسین باهو دارای کارت مربیگری c می باشد و از مربیانی چون محمدیارخدامرادی، اصغر سلطانی، محمدرضاخواجوی، صیدال سرقلی، زنده یاد شعبان پورحبیبی، فرهاد لاله زار و فرج رضایی بهره برده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=56973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.